Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

lys greiene er ett eget nett for å få kjørelys. men bruker du bryter fra en bil som ikke har kjørelys og omvent på motsatt osv blir det egentlig mye krøll :P hehe

lyspæra i brytern kan du bare vippe ut å bytte, evnt flytte over fra den andre. du ser holder med 2 poler som stikker litt ut på baksiden imellom kontaktstykket, den kan dras ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lys greiene er ett eget nett for å få kjørelys. men bruker du bryter fra en bil som ikke har kjørelys og omvent på motsatt osv blir det egentlig mye krøll :P hehe.

Ja, det var det jeg minnest at det var. Damn, hadde vært greit med kjørelys. Får sjekke litt opp i det etterhvert...

lyspæra i brytern kan du bare vippe ut å bytte, evnt flytte over fra den andre. du ser holder med 2 poler som stikker litt ut på baksiden imellom kontaktstykket, den kan dras ut.

Jeg har jo byttet pære i det meste av det jeg har montert, og denne er ikke noe unntak - så akkurat denne hadde jeg teken på ;)

(hvis du ser på bildene, så ser du at den ene pæra er utav ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 863, her kan jeg kjøre med park og kjørelys, setter bryteren i park oppe og trykker på kjørelysknappen, men er som Morten sier et eget nett til tåkelysa.

Forsto ikke heeeelt hva du mente her, men slik er det hos meg:

Med 863 montert er status:

Bryter i "park": parklys, baklys og instrumentlys virker. Trykker jeg på tåkelys, virker de også.

Bryter i "hovedlys": kun hovedlys, verken park/baklys eller instrument virker.

Til dere andre:

Så bra at det var noen som likte de merkene. Jeg for min del hadde en spesiell kveld, der jeg satt i garasjen og kikket på merkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så kjent med E28, men på E30 er det iallefall en diode på ledningsnettet rundt rattstammen som pleier å kødde til med lys osv. Hadde akkurat samme problem på min E30 (fikk lys forann, ingen park og ingen baklys/skiltlys), men jeg fikk ikke med meg at den dioden var et problem før etter jeg la opp helt nytt ledningsnett.. :lol:

Kan se om jeg ikke finner delenr på den vis det er interresant.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så kjent med E28, men på E30 er det iallefall en diode på ledningsnettet rundt rattstammen som pleier å kødde til med lys osv. Hadde akkurat samme problem på min E30 (fikk lys forann, ingen park og ingen baklys/skiltlys), men jeg fikk ikke med meg at den dioden var et problem før etter jeg la opp helt nytt ledningsnett.. :lol:

Kan se om jeg ikke finner delenr på den vis det er interresant.. ;)

Stemmer.... Det var gjerne fra E30 jeg husket. Jeg vet at jeg har styrt på med noen dioder og greier, men det var nok ikke E28 allikevel da...

er ikke noe sånn på e28.

pedi, du har ikke en løs enkel gul ledning rett ved lysbrytern din ?

Tror ikke det er noen løse ledninger, men for all del, jeg skal sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ledingsnettet ditt er ifra en norsk bil så skal det ha kjørelys, som igjen er ett eget nett som egentlgi kan tas ut, men da må du koble om en gul ledning som sitter ifra en av di kontaktene på rattet, til hendlene og tenninga, den skal være gul, huske rikke heeelt sikkert nå hvor den skal sitte hen, men kan sjekke ut. uten denne så blir det slik du beskriver.

kan se på bilen min i kveld og se hvordan det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et "tysk" ledningsnett, jeg monterte inn ledningsnettet fra Alpina'n i sin helhet. Tviler på den hadde kjørelys.

Lysbryteren er fra den norske 518, som hadde kjørelys. Resterende ledningsnett fra 518 er kastet desverre.

Med den tyske lysbryteren virker alt som det skal, men ingen kjørelys selvsagt.

Med den "svenske" lysbryteren virker av- og park-stillingen som den skal, men på "hovedlys-stillingen" virker kun hovedlys - men hovedlysa virker ihht til kjørelys-beskrivelse da..

En annen ting, er at med den tyske lysbryteren så tennes lampa i checkpanel på skiltlys, selv om det er nye pærer osv der.. Det må innrømmes at jeg ikke er sikker på om samme "feilkode" kom opp med den svenske bryteren i... Får se på det senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...