Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Håper selvsagt på et enstemmig ja da ;)

Magefølelsen er egentlig god, men vet jo med meg selv at en byråkrat gjerne ikke ser det samme som en som er på gulvet. Men håper at Petra sitt ord og vilje veier nok til å evnt overbevise til et ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese :D

Er slik som dette jeg egentlig tror om biltilsynet, eller rettere sagt ønsker å tro.

Så lenge alt er gjort etter fornuftig standard og man er løsningsorietert heller enn sta og bastant så kommer man gjennom til slutt.

Nå er det ikke skilter på bilen enda som du sier, men uansett, dette fortjente du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de med god grunn kan godkjenne det, når de ser alt arbeidet som er lagt i bilen, og at det stort sett er brukt kun originaldeler.

Er jo ingen forskjell på et 518 karosseri kontra et 525 karosseri så vidt jeg vet, annet en papirene det medfølger?

Som det ble sagt tidligere, så er det litt forskjell på at godt voksne Ivar kommer trillende inn med denne gullklumpen og permene fulle av dokumentasjon, og at Ola Nordmann kommer turende inn med et brom av en bil, rulla i bengalakk, uten et eneste dokument. Og at han i tillegg har "gi faen" holdningen, med buksa nedfor knærne.

Nei fader altså, dette må gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause: Flinken :D

Neimen heisann... Er du inne å kikker på gamle øk?

Hyggelig!

Har kjøpt smirnoff ice eg ska drikke imårå kveld hvis alt går etter planen! ;) ;)

Hehe... Jeg også...

Lykke til :D

Du blir ikke å se på noen treff lengre nord i år?

Må nesten ta seg en tur på e30meet bare for å se din bil :P

Husk at for en ekte vestlandskar for meg, så er jo alt nord for Bergen = Nord-Norge... hehe...

Jeg tenkte litt på treffet 8 juni på Bud, men er steike mye kjøring for en dags oppmøte...

Å reise på E30Meet BARE for å se min bil, er nok litt drøyt. Det er ikke en showkiller, selv om den er en relativt bra E28... Men takker dog for de hyggelige ord!

Jeg krysser finga mine og alt jeg har for deg! dette her fortjener du virkelig og få igjennom :)

Uansett, jeg har stooor tro på at dette vil gå rette veien! :applause:

Takk for det, merket i helga at jeg var "litt" nervøs på fredag - jeg kjørte jo fra BT etter kontrollen uten å betale for selve kontrollen. Var så mange tanker som svirret i hodet mitt da, at hele betalinga gikk i glemmeboken. ;)

Moro å lese :D

Er slik som dette jeg egentlig tror om biltilsynet, eller rettere sagt ønsker å tro.

Så lenge alt er gjort etter fornuftig standard og man er løsningsorietert heller enn sta og bastant så kommer man gjennom til slutt.

Nå er det ikke skilter på bilen enda som du sier, men uansett, dette fortjente du!

Takk. Biltilsynet kan være et utrolig firkantet og "ubrukelig" organ, direkte snevre i sitt syn på ting.

Men det er jo ikke å benekte at mange sitter inne med høy kompetanse, selv om håndteringen av lovverket gjerne overskrider min og andres sunne fornuft.

Jeg synes nå selv at jeg har gjort alt etter kokeboken, og i tråd med BTs retningslinjer. Jeg har brukt mye tid på å scanne min egen harddisk (les: hjerne), internett og gammel lektyre samt jeg har kontaktet allslags nye og gamle kontakter innen BMW/Alpina-systemet (med diverse utfall) for å koke sammen en "korrekt" presentasjon for å få godkjent en 4-sylindret 518i ombygget til en kjempetung Alpina B7 Turbo.

At BT lar meg presentere mitt bygg på en grundig og dokumentert måte, det setter jeg pris på. Det viser at det er rom for endringer, så lenge en har saklige innvendinger mot et for ellers firkantet lovverk/system.

Jeg skriver dette i en sammenheng der jeg prøver å ikke fremstå som eplekjekk, Besserwisser eller "cocky" foran dere her, bare for at jeg har bestått "steg 1" av godkjenningsprosessen. Jeg er smertelig klar over at det ikke hjelper at "steg 1" er bestått med glans, hvis Mister "steg 2" slår seg vrang.

Det som egentlig gjennomsyrer det jeg skriver her nå, er vel at hvis dagen i dag ender i et "nei" - så har jeg brukt såpass mye argumentasjon/dokumentasjon - at jeg ikke vet helt hvor jeg skal hente ny energi og ammunisjon ifra til å ta opp kampen. Klart at jeg ikke skal gi opp godkjenningskampen, men jeg har bare ikke mere skyts igjen, jeg har jo gått "all-in" for å få dette til.

Men nå må jeg bare puste litt, og la tiden gå her på jobb. Ikke at jeg klarer å holde plattform i fokus på en slik dag som dette... ;)

Synes de med god grunn kan godkjenne det, når de ser alt arbeidet som er lagt i bilen, og at det stort sett er brukt kun originaldeler.

Er jo ingen forskjell på et 518 karosseri kontra et 525 karosseri så vidt jeg vet, annet en papirene det medfølger?

Som det ble sagt tidligere, så er det litt forskjell på at godt voksne Ivar kommer trillende inn med denne gullklumpen og permene fulle av dokumentasjon, og at Ola Nordmann kommer turende inn med et brom av en bil, rulla i bengalakk, uten et eneste dokument. Og at han i tillegg har "gi faen" holdningen, med buksa nedfor knærne.

Nei fader altså, dette må gå bra...

Jeg har selvsagt lagt ved skriftlig dokumentasjon fra BMW på chassis, understell, bremsesystem osv...

Jeg tror nok også (håper jeg nå iallefall) at det hjelper på at jeg ikke er helt ukjent for BT mtp ombygging av BMWer. Jeg har jo tråkket i denne ombyggingsverdenen i en "mannsalder" (sattan, nå hørtes jeg gammel ut ;) ), og de har jo sett biler fra Retrogarasjen før. De vet jo inderlig godt at jeg har mer "spisskompetanse" og inngående forkjærlighet på/for de gamle BMWene enn BT (selvsagt) og han ungdommen med saggebukse som har fått delemotoren til naboen skvisa oppi sin egen bil.

Men men, nok "selvskryt" nå - dette blir jo nesten kvalmende å høre på, selv om jeg mener det og står for det...

Uansett, nå er klokken 07.56 - og Petra er nok på vei inn dørene på sin jobb.... Er jeg heldig, får jeg en gladtelefon før lunch.

Eller så ringer hun og knuser dagen min kl 14.55... Og jeg som skal jobbe overtid i dag.... Kan umulig bli en effektiv dag dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, nå er klokken 07.56 - og Petra er nok på vei inn dørene på sin jobb.... Er jeg heldig, får jeg en gladtelefon før lunch.

Eller så ringer hun og knuser dagen min kl 14.55... Og jeg som skal jobbe overtid i dag.... Kan umulig bli en effektiv dag dette...

Satser på telefon før lunch,men er redd arbeidsdagen din blir lite effektiv uansett svar..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min manglende fulle sinnstilværelse på fredag glemte jeg jo å betale for kontrollen jeg var på...

Sendte mail til Petra om dette, beklaget tilfellet, og sa jeg skulle betale for meg når jeg skulle hente papirene mine.

MEN... vi snakker jo statens veivesen her... Hun sa at det var greit, hun mente jo på at det gjerne var like mye hennes feil - men saksbehandleren for steg 2 kunne ikke begynne behandlingen før kvittering for betalt kontroll var tilstedeværende.

Så nå har jeg akkurat vært å betalt fredagskontrollen. Petra skulle prøve å få dette igjennom i dag, men hun visste ikke om hun klarte det. Alt dokumentasjon måtte scannes inn, og der hadde hun en liten dags arbeid mente hun på ;)

Men hun var fremdeles positiv der hun sto på ene siden av BT-skranken... Mens Pedien sto tilsvarende like skeptisk som han har vært siden fredag på andre siden av skranken...

Så nå er det bare å vente... Djiiizez, jeg haaaater unødig venting.....

At noe fornuftig blir utført med meg i dag på jobb, kan jeg ikke se for meg i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...