Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

grattis med godkjenning :)

men selvom skiltene er makulert, så får du vel ikke automatisk nytt skilt nr?

du leverte vel inn skiltene for oppbevaring? og etter 6mnd makuleres dem ja, for å ikke ta opp plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har synsnerven begynt å komme seg såpass etter bildebruken til Pedi på side 283 at jeg kan skimte tastaturet godt nok til å gratulere med ferdigbehandlet søknad: Thumbs up. :)

Ryktet sier også at nyheten om endelig godkjenning er i ferd med å vinne internasjonal anerkjennelse:

g77e0i1ehi97drz45blr.jpg

Selv satte jeg veldig pris på å lese disse linjene:

E21en satser jeg på at jeg får startet jobbinga på fra høsten av, etter at sommersesongen er over, og E28en vinterlagret. Sånn ca...

Og så glad ble jeg da:

dd3vvtm6b8bu5imqyely.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nytt reg nr også?

Det var jo RF skilter på den, vil ikke ha Jau-Jau skilter på den ;)

Hadde håpet på SD66666, men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)

Skuffende faktisk!! RF skilter er jo dritbra! Stavanger skilt det :) I alle dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF skilter er ikke tiltalende for meg. I det hele tatt. Sorry, Trond ;)

ZZ Top skilter syns jeg er kanon, selv om skiltnummeret jeg fikk ikke var kult i det hele tatt. (ZZ15370) Skulle jo feks hatt 320 i slutten for å være lik antall hk feks... Så da er det ikke mer å gjøre enn å hente ut 50 hk til, slik at hk stemmer med skiltnummeret ;)

Jeg fikk ikke automatisk nye skilt nei, jeg måtte ha en liten date med den (faktisk) goodlooking skrankeberta for å få henne til å endre skiltplatene mine til ZZ. Men skiltet er allerede ankommet trafikkstasjonen, så da må jeg bare få alt i orden og få platene på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har synsnerven begynt å komme seg såpass etter bildebruken til Pedi på side 283 at jeg kan skimte tastaturet godt nok til å gratulere med ferdigbehandlet søknad: Thumbs up. :)

Beklager bildebruken, bildene kommer bare helt naturlig ut i denne tråden av gammel vane...

Selv satte jeg veldig pris på å lese disse linjene:
E21en satser jeg på at jeg får startet jobbinga på fra høsten av, etter at sommersesongen er over, og E28en vinterlagret. Sånn ca...

Uff, jeg har fått endel tilbakemeldinger fra andre om akkurat det samme...

Dere skrur forventningene ganske bra opp nå, og gir meg litt prestasjonsangst ;)

Du må ikke glemme at jeg aldri har vært karossmann, kun mekaniker med litt kaross på si - og det hjelper jo ikke på at det er sånn ca 250 år siden sist jeg jobbet med kaross... Men jeg får ta tida på hjelp, E21 er faktisk noen av de verste karosseriene (av vanlige serieproduserte biler) å få perfekte klaringer på. Og min bil er jo bare en torpedovegg med en gulvplate sånn ca...

Men jeg skal få bil utav den igjen, det vet jeg. Første skritt er å få karossen sammen, del 2 er å bygge inn/integrere E30 cabben og tilpasse E30 hardtop. Del 3 og utover kommer når det kommer...

For de av dere som ikke har sett den før, så har jeg et par bilder som jeg kan hive ut for å mimre litt...

Dette er første oppspenning i jiggen for et par år siden.

lu6v056zfy0bbhkhnxzh.jpg

For morro skyld så prøvemonterte jeg litt for å se hvordan det kunne bli (og for å få motivasjonen opp litt):

rmoc1lu318yir9lteyw9.jpg

Men den står slik ennå....

To be continued høsten 2013.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med denne tråden i det stille, og nå passer det seg vel med en gratulasjon :applause:

(Innlegget ditt på s. 283 er noe av det beste jeg har lest her på Bimmers :wink: )

Er i utgangspunktet en E24-mann, men B7 Turbo er generelt interessant om det så er E24 eller E28. Gleder meg til å følge med på hva som skjer videre med denne bilen :) (og om det blir tid til E21`n også etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det å beholde de nye fancy skiltene med flagg og det hele, eller satser du på "tidsriktige" skilt fra f.eks. Lator?

Tro det eller ei, men det blir nye typen med flagg osv... Vil se bedre ut enn gamle skilt, i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nytt reg nr også?

Det var jo RF skilter på den, vil ikke ha Jau-Jau skilter på den ;)

Hadde håpet på SD66666, men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)

Eg vil bara skrive meg på den långa listå over gratulasjoner.... :beer:

Gratulera så møkje, Ivar. Som eg sa på FB, detta e STOOOORT :D

Ang. nytt skiltnummer, så e faktisk SD 12345 ledig..... Det blir jo ei tallrekka :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nytt reg nr også?

Det var jo RF skilter på den, vil ikke ha Jau-Jau skilter på den ;)

Hadde håpet på SD66666, men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)

hvordan er det mulig når Kay registrerte sin nye F30 med 66500 får ei uke å to siden... de selger ikke såååå mange biler i hgsd, at de har runda 66666 allerede vell?

og til en annen ting... hvor er bildene av bilen bak hengeren??

IMG_2928_zpsb36b6ca0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det å beholde de nye fancy skiltene med flagg og det hele, eller satser du på "tidsriktige" skilt fra f.eks. Lator?

Å montere fabrikknye slike skilt er kun lovlig når bilen er fyllt 30 år. Jeg gleder meg stort til å få lov til å montere slike selv. :)

Jeg har fått slike skilt på mine veteranbiler...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på SD66666' date=' men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)[/quote']

hvordan er det mulig når Kay registrerte sin nye F30 med 66500 får ei uke å to siden... de selger ikke såååå mange biler i hgsd, at de har runda 66666 allerede vell?

Skiltene blir trykket opp på forhånd og distribuert blant bilforhandlerne slik at disse kan registrere bilene umiddelbart uten å bestille nummer og skilt fra Statens Vegvesen. :)

På den måten kan f.eks. 66666 faktisk bli satt på en bil før 66500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...