Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke direkte sjekket oljekanalene. Hvis en var tett, skulle det resultert i helst høyere trykk samt høyere flow. At det skulle kunne være en sprekk.. Ja, det skulle det kunne være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat sleit med oljetrykk i sin s38 , byttet alt over til ny blokk så var det problemet løst! Noe å vurdere kanskje? Selv har jeg mellom 1-1.5 bar på tomgang og 4 på turtall! Nybygd motor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel egentlig verken lyst eller råd til å bygge ny bunndel i år.

Men gikk nå ut en time og to i garasjen i dag også, med "nytt" pågangsmot.

Først av alt monterte jeg inn en "ny" oljefilterhus/holder, med oljeslangene på, og turbosmøring plugget.

Oppstart kald motor ga rett rundt 2 bar på tomgang, og faktisk over 5 bar på rus. DET er første gang... Lot den stå å gå en liten stund, og trykket senket seg til 1.5 bar - då våget jeg ikke å la motor gå lengre uten smøring til turbo. Koplet smøring turbo til, og trykket var ca likt. Ved gjennomvarm motor har jeg 0.4-0.5 bar oljetrykk på tomgang, rus ca 1.8 bar. Fremdeles.

For sikkerhets skyld koplet jeg bort turbo igjen, for å sjekke trykk uten - på varm motor. Ingen merkbar forandring. Og koplet derfor tilbake turbo.

Bare for å ha gjort det, så fikk motoren seg et par liter olje ekstra tilslutt - og gikk på opphøyet tomgang en rimelig god stund. Trykket ligger "stabilt" på over en bar hele tiden, ingen tegn til å ville øke.

Så WTF??

Har jo faenikke lyst til å ta ut motor igjen, og å bygge ny bunndel nå ser jeg meg ikke råd til heller. Dammit!

Så for å få tankene på noe annet, så trillet jeg ut chopperen - tok meg en bitteliten tur, og satte den klar for å vaske den. Så DET skal jeg ut å gjøre nå.

Adios godtfolk!

IMG_1304.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du er inne på et spor her nå.

Skal definitivt høre med en kompis som er mekaniker, men ikke bmwmann, og helt nøytral til Pedimobilen i dag.

Fikk ikke sove i natt og kom til å tenke på oljetrykket ditt (joda, fakta faen :P ) Suger pickupen opp fra

undersiden og står for nært bunnpanna kan den vel også få problemer med å hente opp olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er en travel mann du ivar.. :)

Går i ett kjør, fint det ;)

Får mekke litt sykkel i dag, skal montere Apehang og fremflyttersett + diverse knask ;)

Må ha litt avbrekk fra manglende oljetrykk tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du er inne på et spor her nå.

Skal definitivt høre med en kompis som er mekaniker, men ikke bmwmann, og helt nøytral til Pedimobilen i dag.

Fikk ikke sove i natt og kom til å tenke på oljetrykket ditt (joda, fakta faen :P ) Suger pickupen opp fra

undersiden og står for nært bunnpanna kan den vel også få problemer med å hente opp olje.

Gleder meg at det er så mange av dere her inne som er så behjelpelige med tanker, ideer osv... Setter utrolig pris på alle tilbakemeldinger her, samt alle PM som popper opp ang E28en min..

Takk skal dere ha!

Og nattesøvn? Hva er det, mista trua på det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du er inne på et spor her nå.

Skal definitivt høre med en kompis som er mekaniker, men ikke bmwmann, og helt nøytral til Pedimobilen i dag.

Fikk ikke sove i natt og kom til å tenke på oljetrykket ditt (joda, fakta faen :P ) Suger pickupen opp fra

undersiden og står for nært bunnpanna kan den vel også få problemer med å hente opp olje.

Skal ikke banne i kirka her, men dette var faktisk problemet på Opel Vectraen jeg hadde. Der var det lite oljetrykk. Den var senka så bunnpanna hadde slått nedi så pickupen hadde problemer med å fange opp nok olje. Tok av bunnpanna å slo ut igjen bulken, problemet løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...