Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, det er IKKE samme lakkerer som lakkerte motorrommet... Svend Louis (Lui) heter han. Han skal nok aldri lakke noenting som helst for meg igjen, det var dårlig utført arbeid..

Problemet nå er at han som skal lakkere den mener på at det er så "masse" arbeid på bilen min, at det må til både et lag med fyller og grunning - ergo ekstra-arbeid. Og han som styrer sjappa er på ferie til mandag.

Men siden over 60-70 prosent av bilen min består av nye kaross-deler, og han mener at det er så "enormt" mye arbeid på den, så lurer jeg på hvordan ting er når det kommer inn en tilsvarende gammel bil med 25 år gammelt stål all over....

Men bilen må jo ha lakk, jeg kan jo liksom ikke dra den hjem igjen heller. Så jeg er spent på hvor mye tilleggsregningen blir..

Og selvfølgelig så glemte jeg å ta bilder av bilen før jeg kjørte hjem i dag... Damn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er IKKE samme lakkerer som lakkerte motorrommet... Svend Louis (Lui) heter han. Han skal nok aldri lakke noenting som helst for meg igjen, det var dårlig utført arbeid..

Problemet nå er at han som skal lakkere den mener på at det er så "masse" arbeid på bilen min, at det må til både et lag med fyller og grunning - ergo ekstra-arbeid. Og han som styrer sjappa er på ferie til mandag.

Men siden over 60-70 prosent av bilen min består av nye kaross-deler, og han mener at det er så "enormt" mye arbeid på den, så lurer jeg på hvordan ting er når det kommer inn en tilsvarende gammel bil med 25 år gammelt stål all over....

Men bilen må jo ha lakk, jeg kan jo liksom ikke dra den hjem igjen heller. Så jeg er spent på hvor mye tilleggsregningen blir..

Og selvfølgelig så glemte jeg å ta bilder av bilen før jeg kjørte hjem i dag... Damn...

Det er jo forsåvidt positivt at han virker nøyen da, selv om det koster litt mer...:) Neste gang jeg skal lakke bil og lakkerer spør om det skal være utstilligsfinish skal jeg definitivt svare JA, så han ikke har noen grunn til å slurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt positivt at han virker nøyen da, selv om det koster litt mer...:) Neste gang jeg skal lakke bil og lakkerer spør om det skal være utstilligsfinish skal jeg definitivt svare JA, så han ikke har noen grunn til å slurve.

Vel.. Hadde det vært for at han er nøyen, så hadde det vært greit. Derimot sitter jeg igjen med følelsen av han syns det var mere arbeid enn han hadde trodd... Men men, time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en Pantera og sto i garasjen en hel vinter sammen med en annen kompis, som er karosserimann, og gjorde den klar til sommer og lakk. Den ble så levert, slipt ned på nytt og lakka. Ble over 50 schwææringer, så er ikke sjokkert over at han fant litt ekstraarbeid på din også.

Er vel der de tjener penga og ikke på avtaleprisen man har på selve jobben.. :P

Men bra at det er fremgang på bilfronten og ikke bare ferie og morro, altså jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at jeg ikke har oljetrykk i motor, så skal jeg nok ingensteds. Hvis jeg får tid og råd til å komplettere den (minus oljetrykk selvsagt) innen september, så kan det være at jeg tar den på henger til Sola (Stavanger) på E28-Låven på treffet der. Dessuten skal jeg også ta en offshoretur 13sept, så der hadde vel Våler røket uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å ta bilder, så var i byen og tok et par nå. Nå blir det ikke gjort noe mere med bilen før etter helga, men det er nå bare sånn det er. Skal ta en økt på mandag, og satser på at hvis alt går bra, så har jeg bilen nylakkert til neste helg. Og da får lakken herde seg godt til jeg kommer hjem fra jobb - litt greit å ha ikke heeelt fersk lakk nå en skal montere nye deler.

Litt kjedelige bilder, men det er nå slik det er.

IMG_1723.jpg

IMG_1724.jpg

IMG_1725.jpg

IMG_1726.jpg

IMG_1727.jpg

IMG_1728.jpg

IMG_1729.jpg

Uansett, nærmere lakk enn dette har jeg jo aldri vært... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...