Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Fy fasan! Dette treffer meg midt i hjerterota! Den bilen her kommer til å blu über-rå! Skal innrømme jeg var litt skeptisk mtp blankt listverk osv, men det har snudd ganske så kraftig nå :P Tar av meg hatten for måten du jobber på, og ikke minst måten du deler det med alle oss andre på :D Meget inspirerende å følge med her! Det er faktisk din feil at jeg stikker i verkstedet nå straks. hehe!

Hvis jeg skal klage på en ting så er det hvite blinklys (på skjermen) :D Nye blinks i fresh oransje hadde passet bedre etter min smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig angående gule blinklys jeg og! ;)

Litt av en motivator du ja, Pedi. Som Dralle skrev over her, så fikk du han ut i verkstedet å jobbe med sin. Du fikk faktisk meg til å rive ut en del av innredningen å fjøset til fattern for å bygge verksted, så jeg kan begynne med E21 snart! :applause:Har vært plan en stund da, men du fikk meg til å begynne vertfall. Klør i fingra nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det diskuteres blinklys her nå. Så synes jeg du skal ta og sote de bare liiit så får du en mye bedre flyt i detaljene. Orange blinklys bryter jo med alt av farger du har på bilen.. [-X

"Men det er nå bare min mening" :oops:

Ellers så blir bilen kjempefin, og du deler på de minste detaljene til oss. Det setter iallefall jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fint og detta.. :)

Ja, ikke sant?

Eneste jeg er DRITTMISFORNØYD med, er blinklyset på forskjermen. MTS, så det burde jo vært bra. Men det var det jo alldeles ikke. Passform, innfesting osv osv er helt på trynet.. Så de må jeg bytte ut etterhvert.

Så hadde jeg hatt noen originale med orange blink (NYE, vel å merke..) så hadde de gått RETT på skjermen...

steike dette blir bra! stor inspirasjon for mange dette!! (vet om ett karroseri som skal trøkes støv av snart:D) men vær så snill og kast de blinklysa og få på nye oransje! det er det eneste rette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fasan! Dette treffer meg midt i hjerterota! Den bilen her kommer til å blu über-rå! Skal innrømme jeg var litt skeptisk mtp blankt listverk osv, men det har snudd ganske så kraftig nå :P Tar av meg hatten for måten du jobber på, og ikke minst måten du deler det med alle oss andre på :D Meget inspirerende å følge med her! Det er faktisk din feil at jeg stikker i verkstedet nå straks. hehe!

Hvis jeg skal klage på en ting så er det hvite blinklys (på skjermen) :D Nye blinks i fresh oransje hadde passet bedre etter min smak :)

Godt å høre! Jeg tar av meg hatten for deg som sendte de stemplene til meg - de skal monteres i løpet av høsten. Og får jeg oljetrykk da, kan jeg ikke annet enn å takke deg og Lamek for delesupport...

Enig angående gule blinklys jeg og! ;)

Litt av en motivator du ja, Pedi. Som Dralle skrev over her, så fikk du han ut i verkstedet å jobbe med sin. Du fikk faktisk meg til å rive ut en del av innredningen å fjøset til fattern for å bygge verksted, så jeg kan begynne med E21 snart! :applause:Har vært plan en stund da, men du fikk meg til å begynne vertfall. Klør i fingra nå! ;)

Motivator? Tja, jeg vet nå ikke det. Men lidenskaplig, det tør jeg å påstå at jeg er... ;)

Siden det diskuteres blinklys her nå. Så synes jeg du skal ta og sote de bare liiit så får du en mye bedre flyt i detaljene. Orange blinklys bryter jo med alt av farger du har på bilen.. [-X

"Men det er nå bare min mening" :oops:

Ellers så blir bilen kjempefin, og du deler på de minste detaljene til oss. Det setter iallefall jeg pris på.

Takk for de fine ord, jeg tar jo ikke bilde av ALT - men gjerne litt mere enn gjennomsnittet ;) Som jeg skrev over, jeg drives av lidenskap, og elsker å dele erfaringer. Jeg har lært masse opp gjennom årene av andre, og håper at det gjerne er noen som kan/vil fange opp noe av det lille jeg kan..

Men soting av blinklys? Nope, det blir nok ikke det. Ikke tror jeg Biltrangsynet deler din entusiasme der når bilen skal vises for godkjenning ;)

Imponerende så grundig du går til verks! Blir glad av å sjå slikt jeg:) Blir litt av ei kjerre det her!! Jeg syns faktisk den er dritrå med de gamle alpinahjula, men hadde vel gått for 17" jeg og:) PS: ja til oransje blinkers:D

Jeg liker bare ha ha ting på stell når jeg først gjør et stykke arbeid. Og siden sesongen nå er kjørt for min del, så kan jeg like gjerne bruke litt ekstra tid på å få ting som de skal være. De 16" OpenLug-hjula er Sammiguns felger, jeg har lånt de av han for å ha de på visning. Fikk ikke gjennomslag for 17" i utgangspunktet, så da ble det 16". Bare tullball fra BT's side mener jeg, men jeg spiller på lag, og gjør ting "their way".

steike dette blir bra! stor inspirasjon for mange dette!! (vet om ett karroseri som skal trøkes støv av snart:D) men vær så snill og kast de blinklysa og få på nye oransje! det er det eneste rette!:)

Ja, jeg tror denne bilen blir slik jeg vil ha den. Skikkelig. Ikke noe ekstraavagant, men pure plain Retro. Derfor vurderer jeg orange blinkers og ingen soting på rutene heller. Bilen hadde nok blitt litt mer "sintere" med lys toning, men jeg tror at tanken min om at "råskap er ikke påtatt, men kommer innenfra". Så med en pure plain E28, så kan den bli litt rå allikevel, dog uten allslags killer-styling og monsterfelger etc...

Men skal jeg ha orange blinkers, så skal de være nye - og med alt annet jeg trenger av dilldall nå, så får det bare vente på seg. Jeg har jo en hel vinter på å gjøre bilen ferdig...

Og ja, jeg misunner deg den 545en.... Det blir rått å ha både en sjefs-Schilz og en sjefs-545 i tunet. DET er en stilig tanke, det er ikke mange (ehhh... ingen faktisk..) som kan stille med en slik bilpark. Jeg vet om et par andre kandidater til tilsvarende, men det blir på en annen måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble kjempebra dette Pedi !!

Er helt enig ang blinklys, men vet ikke hvordan det er med lagerstatus av slike hos GS? sist jeg var i kontakt med de så var det tomt for nye orange frontblinkers iværtfall.. (Jeg har ett sett helt nytt liggende, til M5n :) )

tror det blir helt pervers når du får på 17" og leppa!!! :) gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har fulgt med i tåden din hele tiden, men tror ikke jeg har rabla ned noe her enda. Artig å se at det kryper sammen på tross av problemene du har hatt med motoren og badebaseng i i garasjen. Skjønner ikke at du kunne være i tvil om den fargen. Den er kjempe fin og ikke for "ny" selv for BMW's kuleste kaross(e28 om noen skulle være i tvil :P ). Holder med de andre om oransje blinkers og jeg er rar nok til å like de 16" Alpina'ne også jeg. Håper du får rette oljetrykket snart også :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg faktisk liker litt de 16" alpina felgene jeg og! :lol:

Er ett eller annet med de sorte "openlug" senterene som fenger, de kler bilen bra.

Misforstå meg rett, jeg digger 17" tommerene dine og er spent på å se forskjellen montert på bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...