Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror denne bilen blir slik jeg vil ha den. Skikkelig. Ikke noe ekstraavagant, men pure plain Retro. Derfor vurderer jeg orange blinkers og ingen soting på rutene heller. Bilen hadde nok blitt litt mer "sintere" med lys toning, men jeg tror at tanken min om at "råskap er ikke påtatt, men kommer innenfra". Så med en pure plain E28, så kan den bli litt rå allikevel, dog uten allslags killer-styling og monsterfelger etc...

Men skal jeg ha orange blinkers, så skal de være nye - og med alt annet jeg trenger av dilldall nå, så får det bare vente på seg. Jeg har jo en hel vinter på å gjøre bilen ferdig...

Og ja, jeg misunner deg den 545en.... Det blir rått å ha både en sjefs-Schilz og en sjefs-545 i tunet. DET er en stilig tanke, det er ikke mange (ehhh... ingen faktisk..) som kan stille med en slik bilpark. Jeg vet om et par andre kandidater til tilsvarende, men det blir på en annen måte..

bilen blir jævla bra den:D hvite blink er jalla mener jeg. hvertfall de du får kjøpt for og lime inn bak. så da er orginale oransje mye penere. legg inn nye oransje i budsjettet det fortjener den:) soting av ruter er jeg enig med deg om. men skal en først sote så må en ha helt fram og da blir vi her hvertfall stoppa og må rive film og det er ikke gøy. mye mere retro og cleant uten og. en e28 trenger ikke mye plastikk og store hjul for og se uber ut:)

mange år fram i tid og ha en schulz og en m545turbo stående og skinne på tunet gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen blir jævla bra den:D hvite blink er jalla mener jeg. hvertfall de du får kjøpt for og lime inn bak. så da er orginale oransje mye penere. legg inn nye oransje i budsjettet det fortjener den:) soting av ruter er jeg enig med deg om. men skal en først sote så må en ha helt fram og da blir vi her hvertfall stoppa og må rive film og det er ikke gøy. mye mere retro og cleant uten og. en e28 trenger ikke mye plastikk og store hjul for og se uber ut:)

mange år fram i tid og ha en schulz og en m545turbo stående og skinne på tunet gitt..

For å dra denne blinklysfarge-diskusjonen litt videre, så kom Pernezz med et bra forslag som jeg bifaller litt.

Baklyktene blir ikke sotet, ergo de forblir orange. Så da blir det ingen tvil der.

Men neste forslag var følgende:

Sideblink svarte/sotet (ikke spray), siden alt annet er svart på siden.

Blinklys foran hvite, siden hovedlykter og ekstralys også er hvite.

Med den løsningen står jo "alt" i stil?

Tror GSS her inne har nye blinklys til denne liggende...

http://www.storsveen.org/deler/index.ph ... lysninge28

Takk for tipset!

Hei

Har fulgt med i tåden din hele tiden, men tror ikke jeg har rabla ned noe her enda. Artig å se at det kryper sammen på tross av problemene du har hatt med motoren og badebaseng i i garasjen. Skjønner ikke at du kunne være i tvil om den fargen. Den er kjempe fin og ikke for "ny" selv for BMW's kuleste kaross(e28 om noen skulle være i tvil :P ). Holder med de andre om oransje blinkers og jeg er rar nok til å like de 16" Alpina'ne også jeg. Håper du får rette oljetrykket snart også :)

Hilsen Trond

Kjekt at du henger med, setter pris på det.

Må ærlig innrømme at jeg faktisk liker litt de 16" alpina felgene jeg og! :lol:

Er ett eller annet med de sorte "openlug" senterene som fenger, de kler bilen bra.

Misforstå meg rett, jeg digger 17" tommerene dine og er spent på å se forskjellen montert på bil! :)

Njaaa.... Det blir nok IKKE openlug på meg. Og de 17" kommer til å sitte som et skudd...

Denne bilen blir bare helt fantastisk, fortsett med det gode arbeidet og dokumentasjonen du gjør i tråden! :)

Digga forresten det fjærtrikset med krympestrømpa. Kansje jeg skal prøve det på min og, selv om jeg må si jeg liker den "spjooiiing" lyden. :P

Takk, den blir ikke fantastisk - det må jeg få påpeke. Men den skal bli bra, og det er den på god vei til å bli. Jeg kjenner at jeg begynner å bli fornøyd etterhvert som jeg monterer...

Ang det "fjærtrikset" mitt... Hvis du skal være skikkelig Nazi (som meg, hehe..), så gjør du det med begge fjørene som er på låsen. Den andre lager liiiiiiiitegranne lyd den også ;) Knapt hørbar, men dog.... ;)

IMG_1723.jpg

Dagen i dag har gått med til montering av dørene på høyre side. Og ja, det tar like lang tid denne side også. Svein Egil (840Loaded) kom på hyggelig besøk utover dagen, og gav en liten hjelpende hånd samt moralsk støtte... Hyggelig...

Bilder har det ikke blitt noe særlig av i dag, da det var samme jobb som sist. Høyre dør foran er helt ferdig, med nyoppfrisket vindushevert og motor, og alt funker som en drøm der også. Masse tectyl inni krinkelkroker og Hushmat på plass. Bakdøra høyre side er nesten klar, mangler kun vindushevermekanismen og motor, samt et stag og noe smådill. Motoren til bakvinduet må byttes, for den ene polskoen var omtrent smuldret opp. Men håper jeg får kjøpt en av Morty der, så det ordner seg.

Defekt polsko:

IMG_1725.jpg

Litt småbiter som fulgte ankeret ut:

IMG_1726.jpg

Er selvsagt ikke noe nytt eller spennende med denne siden:

IMG_1724.jpg

Her er iallefall bilen slik den står nå, og blir stående i 2 uker+... Jeg skal i bryllup i morgen, og reiser offshore tirsdag.

IMG_1728.jpg

IMG_1729.jpg

IMG_1730.jpg

Det er nesten ikke morro å ta bilder av bilen i garasjen nå, for lysarmaturene gir fargen et så rart preg på bilde.

Men men, slik er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me hadde vel litt mange, og litt lange pauser også da :wink:

Det SKAL være kos med bil. Det er jo hele greia det... Hastverk er lastverk, og jeg vet å sette pris på godt selskap (selv om du ingen kaffe fikk, hehe)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry uttalesen Pedi, men at du i heletatt vurderer hvite blinklys fram på en E28 skremmer meg virkelig! Det har absolutt ingenting å gjøre fram på en E28, hvertfall ikke med denne clean looken :D Sånn, da har du fått min mening om det hvertfall :D Ellers så ser det bra ut det du holder på med og jeg digger at du er så gjennomført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, jeg VIL ha slike ærlige kommentarer. Jeg tar mine egne valg, men liker å høre andres synspunkt og meninger før jeg tar mange av mine valg. Ingenting er avgjort ennå, selv om jeg har nye hvite liggende. Husk at hvite blink på E28 var en slager i mange mange år. Hva som er poppis i dag betyr lite for meg egentlig - jeg tenker på hva som er mest "Retro" for MEG. Om det blir hvite eller originalt orange får jeg se på etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da MEGET fort og enkelt og bytte blinklys, så det er jo bare å prøve seg fram, jeg har kunnet tenkt meg å sett bilen både med komplett hvite, komplett orginalt, og slik som du beskrev over her.. Er ikke enig i at det er stygt med hvite, 2 år siden så skulle alle ha alt hvitt, nå skal alle ha orginale.. viktigste er som du sier Pedi, at DU er fornøyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 kler uten tvil hvite blinks. Men ofte mest når bilen er svart. E28 kler oransje lys uansett farge syns jeg. Spesielt din farge :) nei det blir bra samme vilken farge. :)

Litt usikker på deg selv her...? ;)

Hehe, så joda så neida så nå ska du høre her min gode mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, jeg VIL ha slike ærlige kommentarer. Jeg tar mine egne valg, men liker å høre andres synspunkt og meninger før jeg tar mange av mine valg. Ingenting er avgjort ennå, selv om jeg har nye hvite liggende. Husk at hvite blink på E28 var en slager i mange mange år. Hva som er poppis i dag betyr lite for meg egentlig - jeg tenker på hva som er mest "Retro" for MEG. Om det blir hvite eller originalt orange får jeg se på etterhvert...

Okei, da skjønner jeg litt mere. For min del så har ikke tanken falt meg inn engang at det engang var retro med hvite blinklys i front på en E28, retro og cleant for meg har alltid vært oransje da. Var derfor jeg tenkte det slik med din å , siden alt er gjort slik jeg har villa gjort det frem te nå, så ville jeg legge inn min mening på akkurat det der med blinklysglassa :D Men som helland skriver så er det fort gjort å bytte. Men som du har forstått så er min mening oransje rundtom, det har myyee å si på ''orginal-finishen'' på en e28 fra min sin side hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...