Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg har montert ruter så har jeg brukt og montert låselistene før jeg har klemt inn ruta. Har som regel brukt ledning når de har blitt dratt inn så slipper en det styre med og ha inn listene etterpå:)

samme her :) begynte å lure om jeg var rar som gjorde det på den måten her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis monterer jeg rute og låselister inn i pakning, og drar en tau/ledning i pakningen. Men denne gang våget jeg ikke å montere låselist i, av to enkle grunner:

- pakningene kjentes såpass nye (les: friske) ut, at de føltes litt "nye"...

- jeg ble anbefalt av Riis Bilglass å gjøre det uten låselist på E28 pga at de kunne være litt "tight"

Og jeg tror nok at låselista foran har krympet litt, for svingene traff 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låselistene på min er ikke like men krympa like forbannet, mens jeg bytta frontrute..

Passa fint når jeg dro den ut og var 10 cm for kort når jeg pressa den i en halvtime senere.

Løste det med å dra ut halvparten ca og strakk den litt mens jeg pressa den på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låselistene på min er ikke like men krympa like forbannet, mens jeg bytta frontrute..

Passa fint når jeg dro den ut og var 10 cm for kort når jeg pressa den i en halvtime senere.

Løste det med å dra ut halvparten ca og strakk den litt mens jeg pressa den på plass.

Hmm... Kanskje jeg skal prøve å ta den ut igjen...

Men da blir det å handle verktøy først ;)

10 cm altså?? Jeg trenger ca 2cm i hver ende bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låselistene på min er ikke like men krympa like forbannet, mens jeg bytta frontrute..

Passa fint når jeg dro den ut og var 10 cm for kort når jeg pressa den i en halvtime senere.

Løste det med å dra ut halvparten ca og strakk den litt mens jeg pressa den på plass.

Hmm... Kanskje jeg skal prøve å ta den ut igjen...

Men da blir det å handle verktøy først ;)

10 cm altså?? Jeg trenger ca 2cm i hver ende bare...

Ja, nå målte jeg ikke og det hender det kommer en og annen overdrivelse for å understreke poenget. Men var det ikke 10 cm så var det nært.

Hadde vondt i tommelen allerede fra å presse den i første gang så trur ikke jeg så kjempefornøyd ut akkurat da :D

Er det like mye fleks i di bør du hente 2 cm på å dra ut 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista kjentes veldig stiv ut samt at den er lakkert. Men jeg skal gi den et forsøk... Jeg såg jo for meg at den gjerne hadde krympet litt når den var i lakkboksen...

Tvile på det, da jeg ikke kjørte varme for og tørke dem..

Men prøv og varm de opp , før du strekker i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta den med på en dampende runde i dusjen :lol:

Men ja, skulle kanskje tro at den utvidet seg litt med varme? Rart at de skal bli så utrolig mye mindre.. Må jo være bra strekk i de da, eller at materialer trekker seg sammen på noen vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjennes jo ganske stive ut... Litt skeptisk til å varme for mye, pga lakken som er sprøytet på...

Men er det noen som vet hvor en få tak i et slikt verktøy for montering av låselister til en vettug pris?

8kfh6yo0mx8ctrrmvqhc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...