Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Lite smart å kjøre så høy temp ja. Jeg tenkte faktisk at jeg skulle ta 2 omganger på 50 grader heller, men "Pedi Wise-Ass" ga gass og gikk "all-in" med 70 grader på første forsøk. Kjerringa vil nok ALDRI få vite om dette, men om hun hadde fått vite det - så hadde hun nok kost seg mtp resultatet.

Interiørlampene ble sjefs-rene om ikke annet. Så NOE godt kom det utav det. Er jeg heldig nå, så har Sammigun klart å ta med seg noen frontlykter fra Arendal. Men det springer ikke helt av, selv om det hadde vært greit å få de på plass også.

Jeg satt støtfangeren bak på plass i går kveld (måtte frigjøre litt golvplass), og selv om jeg ikke har justert den til korrekt posisjon så er det rart hvor mye en slik detalj gjør for finishen... Bilder kommer i kveld etter at jeg har justert den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 70 grader er perfekt temperatur for interiørlampene og lyktejusteringspinnene altså?

Brukte du oppvaskmiddel i maskinen, eller kun vann?

Jeg har fått beskjed om å skaffe meg min egen jævla oppvaskemaskin, om jeg skal vaske bildeler :lol: Så i min planlagte garasje er det satt av plass for det. Stemningen var ikke akkurat fornøyd, når det kom bildeler ut av oppvaskemaskinen på kjøkkenet...

Synd med framlyktene. Skulle gjerne donert et sett, om jeg hadde hatt andre enn de som står på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brukte oppvaskemiddel. kanskje jeg ikke skulle ha gjort det? Ikke peiling.... Ser for meg at det gjerne var en kombinasjon av såpe og temp som tok knekken på reflektorene, men såpe er vel et must i kampen mot skitne deler sånn for ellers...

Jeg ser for meg at 70 grader er genialt på deler som ikke er lakkert/påført en slags overflategreier. Lampene innvendig ble som nye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brukte oppvaskemiddel. kanskje jeg ikke skulle ha gjort det? Ikke peiling.... Ser for meg at det gjerne var en kombinasjon av såpe og temp som tok knekken på reflektorene, men såpe er vel et must i kampen mot skitne deler sånn for ellers...

Jeg ser for meg at 70 grader er genialt på deler som ikke er lakkert/påført en slags overflategreier. Lampene innvendig ble som nye...

"Reflektorsølv" har en tendens til å ikke tåle såpe så godt. Har erfart det etter å ha prøvd å vaske noen reflektorer tidligere (for hånd). Vann går an å vaske med, om det er høy kvalitet på reflektoren. Jeg tør ikke garantere at de tåler oppvaskemaskin, selv uten såpe. Har du noen lykter med dårlige glass, er det jo ikke verre enn å prøve :)

Skulle gjerne prøvd det selv, om jeg hadde hatt egen oppvaskemaskin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og spør. Går det an og renovere reflektor medog poppe av glasset , pusse ned og lakkere me såkalt chrom lakk så lime glass på igjen? Eller er det heeeelt på bærtur nå? :)

Altid kjekt å fikse ting selv :)

Nei.. Lakken vil svi seg på kort tid, det blir tross alt meget varmt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og spør. Går det an og renovere reflektor medog poppe av glasset , pusse ned og lakkere me såkalt chrom lakk så lime glass på igjen? Eller er det heeeelt på bærtur nå? :)

Alternativt kan det jo settes inn Xenon-pærer, de genererer jo minimalt med varme i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan det jo settes inn Xenon-pærer, de genererer jo minimalt med varme i forhold.

Nei, ikke xenon pærer. Det vil ødelegge hele bilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...