Pedi Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Javel gutter, noen trodde vel gjerne at det kom en update nå?? Nope.... Ikke før på nyåret, jeg venter fortsatt på litt deler. Noe fra vår alles kjære 50-års jubilant Taxibjørn ( ) som skal hjelpe meg med litt innvendige deler for å komplettere interiøret, samt deler fra lakk fra godeste 840Loaded (Svein Egil)... En annen custom detalj etter Pedi-spec (som jeg ikke vil avsløre ennå) fra Mr. Ottesen håper jeg også er klart i løpet av tidlig januar. Det mest usikre kortet i denne kompletteringsfasen, sitter the allmighty Ealoken på for meg. Det er det evinnelige spørsmålet om BMW klarer nå endelig å kunne levere det ¤#"¤##"$£@ dekselet til støtfangeren. BMW har jo flyttet leveringsdato fra uke 42/2012 til tidligst februar 2013. Grunnen til at jeg "bumper" opp denne tråden, er for at jeg har fått et bra samarbeid med en kar over dammen. Vanligvis så pleier jeg å holde mine "kontakter" litt tett på brystet, men denne karen føler jeg at andre også må få glede av. Hans navn er Atul Vadgama (av alle ting), og han driver et lite firma som lager noe så enkelt som klistremerker i god gammel BMW-stil. Han er ikke den raskeste i verden, men langt ifra den treigeste. Prisene er OK, og kommunikasjonen er helt tilstedeværende. Jeg manglet/savnet 2 stickers som jeg følte at jeg måtte ha til bilen. Jeg MÅ ikke ha alle klistremerker i motorrom som var levert fra fabrikk, ikke misforstå, men akkurat dekktrykk-sticker (fra Alpina) var et must. Jeg har også prøvd med god hjelp fra Bavaria å spesialbestille tidsriktig "paint code sticker" fra BMW, med kode og tekst "Sepang Bronze Metallic". DET gikk ikke, i det hele tatt... Dette er jo det typiske standard merket, men jeg ville jo ha korrekt navn og nummer på det. Under her har jeg lagt ved bildet jeg sendte ham. Jeg sa at jeg ville ha et slikt, i størrelse så og så, samt med litt korrigert tekst. Dette merket er fra en tidlig E28 Alpina B7, men jeg ville jo ha litt mer "korrekt" tekst som passer inn i min verden. Og det fikset han jo problemfritt. Resultatet ser veldig bra ut, bildet viser dekktrykk-stickeren samt 2 paintcode stickers, med alternativ gap eller ikke mellom Sepang Bronze. EDIT: Jeg ser jo nå, at det bildet han har lagt ved har runde hjørner på Paint Code merket, jeg bestilte jo med "square frame".... Damn, detaljer detaljer detaljer.... Hans internettside kommer du til her: http://www.pukardesigns.com/#, epostadresse er: pukar_designs@aol.com - betaling skjer lettvint med PayPal. Jeg har ingen forretningsmessige avtaler/rabatter med han, men dette er en person som er god å ha kontakt med. Så hvis noen tar kontakt med ham, så hils gjerne fra meg (Ivar) slik at han vet at jeg/vi bruker ham. Beklager hvis noen trodde at jeg hadde sneket meg ut i garasjen og jobbet i det skjulte - men don't worry. Det har jeg ikke Winter sucks, og kombinert med juletider så står alt på stedet hvil...Eneste lyspunktet i dag er jo at Aibel (min arbeidsgiver) spanderer Pinnekjøtt-lunch i dag på Statoil personell, og siden jeg jobber for Statoil på Commissioning så får jeg også... Det betyr så enkelt at Pedi-gutten sitter å tripper nå som en drittunge - bare venter på at klokka skal bli 1100 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Skulle ønske jeg hadde en dato her, men BMW sier ukjent leveringsdato Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Skulle ønske jeg hadde en dato her, men BMW sier ukjent leveringsdato Ja, jeg vet at det står det - men ihht noe "inside-information" jeg har fått, så er den (u)offisielle datoen februar 2013... Forbannede greier.... Plager meg noe usannsynlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jepp, har hørt snakk om rundt der jeg også... Men se på M30 oljepumpene, den ble jo forskyvet 5 ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hvor mye betaler du for de merka? For det finnes jo folk her inne som driver med det der og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jobber du på Kårstø du også ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Hvor mye betaler du for de merka? For det finnes jo folk her inne som driver med det der og For begge to med frakt kommer det på 200kr. Og det synes jeg var helt greit... Jobber du på Kårstø du også ja Nope, ellers takk Jeg er hos Aibel Haugesund, er Statoil Commissioning Instrument på Gudrun Plattformen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Denne blir bare sååå utrolig strøken og fin i mine øyne. Håper at jeg får muligheten til og se denne til sommeren på et treff på østlandet.. Og god jul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Denne blir bare sååå utrolig strøken og fin i mine øyne.Håper at jeg får muligheten til og se denne til sommeren på et treff på østlandet.. Og god jul. Takk samme til deg og Dette blir ikke en "show'n shine" bil, og det er ganske enkelt fordi at jeg ikke er en slik "VIP detailer"-type. Polering, vasking, gnikk og gnu er ikke noe for meg. Jeg verken liker eller kan gnikke og gnu, så enkelt og greit er det - og ikke er løpet lagt opp til det heller. Ei heller er bilen en "track-car" med det grommeste av understell, bremser og dekk. Og legger en til at bilen ikke er verken originalt levert fra Alpina eller oppusset til Orginalpolizei-tilstand - så er det ikke mange kategorier igjen. Faktum er vel at bilen er en lett blanding av meg selv (les: mix av Pedi-style og OriginalPedizei) - altså en gatemix. Typisk meg, har ikke råd til noe skikkelig - men legger heller ut mer i påkost enn en skikkelig gjerne koster. Det er dyrt å være fattig, var det en som sa. Resultatet i dag er akkurat slik jeg såg for meg den dagen jeg bestemte meg for å gjøre "litt mer" enn bare å bygge den om fra 518 til Alpina-spec... Det eneste jeg havner opp med som ikke var planen, er at jeg hadde planlagt lys soting på vinduene all over - samt at jeg ville ha bilen litt mer ned på nesen enn den er i dag. Alt i alt, kort konkludert: Bilen blir en typisk gjenspeiling av meg selv, en gammel Bastard. Teknisk bra, og skal være godt gjennomført og gjennomtenkt. I tillegg så syns jeg selv at bilen er fin å se på etterhvert. Bilen er bygd for å brukes, så for de som vil finne feil i lakk osv - velkommen, her finnes det mat for de også... Bilen er, som jeg har skrevet før, sammensatt av en gammel stut - og lakkert av en enda eldre en. Ingen robotlakkering eller 1000 timer i sparkling og finpussing før lakkering - og da blir det slik det er nå. Men jeg er fornøyd, godt fornøyd, med resultatet. Og det tror jeg mange andre vil synes også, og det skal bli morro å diskutere med andre som liker det de ser. Målsettingen er ikke å høste priser og pokaler overalt, men EN pokal må jeg vel få lov til å drømme om å få i 2013 - mens bilen fortsatt er litt frisk og fresh i folks øyne. Jeg faller vel ikke innenfor noen typisk kategori, og publikumsfavoritten er jo laaaangt unna - så jeg får heller sikte meg inn på et mindre treff der jeg kommer innunder en felleskategori "1990 og eldre" eller lignende Ang østlandet... Jeg har som sagt før en visjon om å delta på 2 treff i 2013. Låven-treffet til våren (?) samt E30Meet i juni. Mr. Løken frister meg litt med Gatebil, men jeg føler meg litt "utenfor" med min bil der... Men klart, jeg har jo lyst til å delta på flere treff også, men ikke 50+ mil borte hver gang... Så det hadde vært morro å treffes, Tussan, på feks E30Meet... Takk for de fine ord, jeg setter pris på det - hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Kom på Vålertreffet i mai Ta med noen retro mennesker og kos deg. Her er det mye gamle biler som er verdt og se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hvor mye betaler du for de merka? For det finnes jo folk her inne som driver med det der og For begge to med frakt kommer det på 200kr. Og det synes jeg var helt greit... Jobber du på Kårstø du også ja Nope, ellers takk Jeg er hos Aibel Haugesund, er Statoil Commissioning Instrument på Gudrun Plattformen. Skal du ut på Gudrun når den kommer da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg er visst planlagt å være med ut for å fullføre commissioning. Men etter det er det nok nye oppdrag som står for tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg er visst planlagt å være med ut for å fullføre commissioning. Men etter det er det nok nye oppdrag som står for tur. Åja, blir nesten "naboer" vi da Er lærling på Sleipner for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Den infoen angående stickers er G-U-L-L! Jeg har hørt at det ikke er råd å få tak i den dekktrykktabellen lenger (har ikke undersøkt det selv dog), og hadde med ærgrelse komt til at den bare måtte maskeres før lakkering! Ikke optimalt siden min klistrelapp er type gjennomsiktig og ville vist orginalfargen under - en farge som ligger an til å kræsje med den jeg trolig skal ha på bilen... Nå er det håp! Får kontakte han duden der å høre om han kan produsere en slik gjennomsiktig klistrelapp kanskje Sender stor takk til deg Pedi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Helt ærlig og oppriktig tror jeg ikke du bør slå fra deg å bli folkets favoritt riktig enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå