///MoePower Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 B7Turbo merket og de lekre blinklysene! Nettopp. Point taken? Husk hva den røde tråden min er i dette bygget, detaljer skal ikke sees - bare oppfattes av underbevisstheten. Eneste som "SKAL" legges merke til (les: skal bryte) er faktisk B7-merket i fronten... Point not taken! Liker å gjøre meg vanskelig
Morty999 Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 men den var mye finere med oransje blinklys da
Pedi Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 men den var mye finere med oransje blinklys da Som jeg har sagt før... Vent til bilen er ferdig montert, i sin helhet... Så ser dere hva min intensjon er... Jeg er ganske sikker på at flere av dere tvilere vil bytte side etterpå....
Morty999 Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 kommer aldri til å like hvite blinkers uansett farge og stil på bilen
Pedi Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 kommer aldri til å like hvite blinkers uansett farge og stil på bilen Det er her du har totalt misforstått Morten. Jeg har aldri prøvd å konvertere verken deg eller noen som helst andre til å like hvite blink. Det er ikke det som er "greia". Greia er å se ting i en sammenheng. Skal gi deg et godt eksempel på meg i et slikt tilfelle som jeg stiller blant annet deg her: Jeg hater røde biler, jeg gjør virkelig det. E21 cabben min var nylakkert rød da jeg kjøpte den, og det første jeg gjorde var å demontere den i filler for å bytte farge. Ta E28 som eksempel. En original Zinnober E28 er jo helt forferdelig, ikke sant? Skulle jo vært forbudt, er helt grusomt. Men å se med andre øyne på samme bil, så har vi resultatet som følger: Her er jo Zinnober helt fantastisk rett, direkte nydelig... Det har noe med stil, utførelse og detaljer å gjøre. Det er det som gjør fargen rett her. Felger, senk, styling, svarte detaljer osv... Jeg har hvite blink for å holde en ren og anonym stil i fronten. Jeg ønsker en sleeper-look i den grad det lar seg gjøre, jeg skal ikke ha en bil som skriker etter deg.... Jeg vil ha en bil som blir et blikkfang ved nøyere ettersyn, ikke er blikkfang ved første øyekast - da kunne jeg jo heller lakkert den knall rosa. Det er derfor jeg ber kritikerene om å dømme bilen etter at alle detaljene er på plass, ikke i en trinnvis etappe. JEG vet eksakt hvordan alt skal bli, jeg har sett dette for meg i evigheter - og hver detalj er "nøye" planlagt. Og iogmed at mine tanker er vanskelig å lese, så skal det noe til for å se for seg det ferdige resultatet. I tillegg så er det ekstremt få av dere som følger tråden her som har sitt bilen/fargen IRL, og det er viktig i forhold til hva en forestiller seg via bilder...
joachim sørlie Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Jeg ønsker en sleeper-look i den grad det lar seg gjøre, jeg skal ikke ha en bil som skriker etter deg.... da har du valgt feil bil, for ser jeg denne legger jeg nok merke til den for og si det slik! hehe, men ja, skjønner godt hva du mener tror det blir bra når du får montert resten, ser frem til og få flere bilder av fronten, for det bilde du la ut kan man kalle stemningsbilde følte det var på tide og skrive noe etter og har sjekket tråden daglig de 2 siste mnd..
Morty999 Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Jeg skal lakke bilen min zinnoberoot jeg da så. Det er knallfin farge, selv med oransje blink
Pedi Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Yess!! Da har jeg forvillet meg en liten tur ut i garasjen i kveld. Det er jo så mange detaljer som suger timer, at det er jo bare til å begynne en plass. Det første ut i dag var jo å begynne å lakkere litt, slik at delene kunne tørke mens jeg skrudde litt. Har jo endelig fått siste dekselet til vindusviskerarmen, men siden jeg klarte å få en ripe i den andre så pussa jeg likegodt ned begge og lakkerte begge to... Dekslene til Recaroene fikk en siste touch: Freshet opp de to høydejusterbare understella også. Mens lakken tørket, åpnet jeg den elektriske antenna - for den var det jo ikke liv i. Fikk tilslutt liv i den også... Ser jo nesten ny ut igjen? Kombinasjon av litt lim og litt support: Så blir den seende slik ut Bryteren til antenna, opp eller ned - gode greier... Speil må jo på plass, nye skruer , skiver og gummier: Justert og skrudd fast: Minuset i dag var at den innvendige speiljusteringen køddet litt, må sikkert få tak i en annen. Jeg hadde jo en til, men uten elektrisk på begge sider, manglet den vippebryteren... Så innerdekslene... Måtte jo bli typen med høyttalere i... På plass de også: Måtte jo nesten montere siste grillen også, og justere inn lykter og viskere til lyktene: Hmmm.... Begynner faktisk å ligne på en bil etterhvert nå... Men ingen bil uten seter, så da var det å montere sammen understellene til framstolene: Nye deksler, låser og litt frisk lakk hjelper på: Kan jo ikke montere setene i uten nye skruer, som selvsagt har fått seg en dæsj Tectyl... Ahh... Endelig begynner det å ligne noe... Godt å få sete i posisjon igjen. For godt... Det var desverre alt jeg rakk i dag. Hadde håpet på å få passasjerstolen i også, men får ta det ved neste anledning.... Nå er jeg iallefall begynt nyåret med litt montering...
KKME30 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 nydelig arbeid! er skikkelig motiverende å se slikt arbeid mest så enn må gå ned i garasjen og skru
Lars-Nord Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Må være deilig å få ting på plass. Du gjør en fantastisk jobb Ivar.
Larsinnj Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Kan jo ikke være så fryktelig langt unna komplett bil nå vel? Thumbs up! As allways
norbakken Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Fytti dette blir bra Pedi!! Og den fronten din; !!!
Pedi Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 nydelig arbeid! er skikkelig motiverende å se slikt arbeid mest så enn må gå ned i garasjen og skru Hehe, er bare til å gi gass det! Må være deilig å få ting på plass. Du gjør en fantastisk jobb Ivar. Takk for det Lars, det var deilig å gå ut i garasjen i går... Lenge siden sist garasjemekking og endelig 22 grader, så var det godt å komme på plass igjen... Madammen reiser på jobb igjen i neste uke, så etter det må jeg få lagt noen timer i garasjen de neste 2 ukene... Kan jo ikke være så fryktelig langt unna komplett bil nå vel? Mjaaa.... jeg har nå en full A4-ark side med "To Do-list" som gjenstår. Mye smått, men "time-spisende" arbeid. Tiden går, men jeg får bare ta punkt for punkt... Fytti dette blir bra Pedi!! Og den fronten din; !!! Jo takk, det er godt å se resultater etter så mye arbeid. Fronten er perfekt den, mangler bare den helsikes skiltplata til støtfangeren - slik at jeg kan montere fangeren...
fizn Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Ser her ja, nå begynner til å falle på plass her! Hva som er igjen nå forresten? Har du noe aning på når den er ferdig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå