Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det lørdagskveld igjen, og madammen hadde lyst til å gå på byen.. Perfekt.... Da får jo Pedien litt fred og ro etter at ungene har lagt seg...

Så etter å ha fått ungene i seng, kjørt kjerringa på fest - så var arbeidsklærne på plass... I dag var det vel ikke akkurat (...igjen...) noe særlig spennende ting som skal skje, men det var så labert med bilder fra desember at jeg måtte jo ta litt bilder av allslags småting i dag. Kan jo ikke ha en tråd som bare sier "bla-bla-bla"...

Ble gode 3 hele timer, men progress tilsier ikke det. Men som sagt før, ting tar tid...

Først av alt så la jeg et penselstrøk med Sepang farge på skruene i forskjerm og panser. Lakkereren lakket jo ikke de, så jeg måtte jo få litt farge på de... (tok jo ikke bilde av alle skruene, bare et eksempel her)

IMG_0001-1_zps17dbe7f2.jpg

Mens første strøket tørket, la jeg inn øvre klemlist på bakruta...

IMG_0005-1_zpsf6f2f2f5.jpg

Satte inn skruene til deksel over radiator... Endelig...

IMG_0004-1_zpsd5c26c5e.jpg

De fleste husker vel at lista på frontruten ikke var lang nok heller. Prøvde å strekke i den, men nei... Får gjerne heller kjøpe en ny ved en annen anledning, nå skar jeg ut fra den gamle lista bak, og satt inn/limte de korte lengdene som manglet. Godt nok foreløpig. Litt press over natten hjelper på...

IMG_0002-1_zps8d9c84ec.jpg

La et strøk til med lakk på skruene, men får ta enda ett i morgen tidlig - og klarlakk i morgen kveld. Var ikke godt nok med 2 strøk...

IMG_0003-1_zpsbe80c4b6.jpg

ENDELIG så fikk jeg byttet ut kabelen til kjølevannsføleren. Takk Morty for supplering! Med krympestrømpe og noen strips for å holde kabel på plass ser det flott ut. Og virker tilogmed! :)

IMG_0006-1_zpsdb8b811d.jpg

Lokket til spylertanken har irritert meg grenseløst. En får ikke tak i hvit (som det skal være) fra BMW lengre, kun svart.

IMG_0007-1_zps9618a261.jpg

Men fra et lager hos en forhandler i USA fikk jeg tak i et par. Så i dag måtte det rette lokket på.

IMG_0008-1_zps4abb517c.jpg

Litt bedre med hvitt enn svart?

IMG_0009-1_zps5915171e.jpg

Og litt bedre med hvitt enn gult? ;)

IMG_0010-1_zps2129c324.jpg

Deksel over venstre forlykt var det på tide å montere. Var ingen på Alpinaen, så da ble det fra 518. Skittent og fælt...

IMG_0011-1_zps4686d7d0.jpg

Litt cleaning, og med nye skrue/clips så blir det vel bedre:

IMG_0012_zpsaba2ffb7.jpg

Såg dere spraybokslokket som skruen låg på? Var der av en grunn... Må jo tette 518-luftinntaket, og med litt modifisering så....

IMG_0013_zps1c6b4075.jpg

Klar for montering...

IMG_0014_zps23195c2b.jpg

På plass... Godt med alt som er gjort... Ble ikke så allerværst med spraybokslokk der? Ser gjerne bedre ut IRL enn på bilde da...

IMG_0015_zps216d8937.jpg

Måtte nesten montere sideblinken på høyre side også... Om jeg aldri så mye misliker passformen... Skal av etter godkjenning, og annet på plass senere...

IMG_0018_zps42016966.jpg

Tilslutt et par stemningsbilder:

IMG_0017_zps68180a8b.jpg

God natt fra Retrogarasjen...

IMG_0019_zps53cbcac2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser virkelig lys i tunnelen nå. Er ikke mange tinga som skal på plass nå, som gjør at den iallefall SER klar ut. Men det er alltids endel småknask som gjenstår før JEG ser den som ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg lest alle sidene på denne og (leste e21 topicen tidligere) og må si du imponerer stort :applause::applause:

eneste jeg ikke liker helt er den leppa på bakluka egentlig, men skal vell være der på alpina såe må vell nesten være der. er noe med avslutninga på bakskjermene jeg ikke liker #-o

men ta masse bilder, selv om det du gjør er aldrig så lite, er morro å se på lell,

ang blinklys så må jeg si meg enig med deg, passer bedre med tåkelyset å ha hvite/klare enn orange.

ang loddetinn på ledningene inn i sukkerbitene, jeg er elektriker, og ivaffall på 230v så skal man absolutt ikke ha loddetinn på de, blir dårlig kontakt etterhvert (husker ikek helt hvorfor og greier, men er bare å google det), kanskje ikke direkte sammenlignbart, på de lampene dine der så slutter de sikkert bare å funke enn å brenne ivaffall.

tror aldri jeg hadde giddet å tatt alt like seriøst når jeg omsider skal få gjort litt på turbobilen min, hos meg er en gammel pen skrue bra nok :P (og det meste annet bare det er helt og ser greit ut)

du får dra på e30meet, så får jeg komme å titte litt på bilen din :)

glede seg til updates :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo ta en tur i garasjen i kveld også, selv om det bare ble 1,5-2 timer med jobbings...

Må bare advare om at nesten samtlig bilder ble rævva i dag, men dere ser nok sånn ca hva intensjonen er...

Først ut var jo å finne nye skruer til takluka.

IMG_0001-1_zps50b5ce75.jpg

Her skal det nye skruer inn:

IMG_0003-1_zps576639ee.jpg

og her....

IMG_0004-1_zps402773da.jpg

Nye skruer:

IMG_0007-1_zps80de441e.jpg

Justerte inn takluken i dag, men møtte på to problemer. I forkant fikk jeg justert høyre side korrekt, mens venstre side vil ikke lavt nok - selv om den står i maks utslag. Bak får jeg justert høyden sånn ca i ytterkant, men buen på takluken på midten ikke stemmer helt med taket. Pluss at siden jeg har nye pakninger, så har jeg fortsatt litt klem. Så nå står det som det står, og får ta en ny justering etter at jeg har fått brukt takluken litt.

Tok fire bilder av hjørnene, men de ble jo crap. Så jeg legger bare ett av de ut, men dere får bare scrolle forbi. Gidder ikke å kommentere det engang...

IMG_0017_zps75ddac2b.jpg

For å gjøre noe mer morro, fant jeg frem den etterlengtede pakningen til motorrommet. Samtidig fant jeg en "ny" pakning som jeg kunne sette i førerdøråpningen. Den jeg hadde der fra før var litt slitt...

IMG_0002-1_zps976d069f.jpg

Litt rengjøring måtte til, og vips så kom det seg (legger ikke ut bilde av dørpakningen, lite spennende) :

IMG_0009-1_zps7868f9ba.jpg

Jeg synes nå dette bildet av motorrommet var kjekkere enn det i går. Og hvorfor? Jo, fordi det er en del av kompletteringen. Lakkerte karosseriskruer og pakning på plass er jo 2 linjer strøket på lista mi :)

IMG_0011-1_zps594b6afb.jpg

Og tilslutt et bilde av den midlertidige nødløsningen som jeg gjorde i går. Ble ikke strøkent, men det er nå bedre enn det gapet som var der.

IMG_0018_zps5d306f85.jpg

Men nå tar jeg "helg"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...