Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, jeg drømmer selvsagt om en pokal og to - men er jo realist. Det ER mange nydelige biler i dette langstrakte land, hvor mange av eierene er gnikkeguruer i tillegg til å ha en bra bil.

Men sommeren vil jo vise om bilen blir godt mottatt, så enkelt er det jo. Dommens time vil komme ;)

I dag måtte jeg jo selvsagt ut å dille litt med den haugen av småting som må på plass.

Først ut var jo å lime gulvteppet i posisjon, og få på "teppene" som skal ligge på A-stolpene/sparkepanelene. Når det var gjort, var det jo klart for å montere følgende herremenn:

IMG_0001-1_zps87cec7ca.jpg

Nye høyttalerdeksel, med tilhørende nye skruer. Herlig...

Samtidig fikk jeg jo montert innstegslistene og (de slitte) gulvmattene mine. Det ser slik ut:

IMG_0006-1_zps1f68df8a.jpg

Og det gir jo et resultat som blir slik:

IMG_0007-1_zps365ff966.jpg

Alpina fothviler kom også på plass

IMG_0008-1_zps764e19b5.jpg

Godt å få det gjort....

IMG_0002-1_zps25647731.jpg

(Og tro meg, JA, jeg har sett hullet i gulvmatten... De er der bare foreløpig..)

IMG_0003-1_zpsf9d37e3e.jpg

Bak:

IMG_0005-1_zps65eb16ee.jpg

Nå som det var på plass, var det på tide å montere følgende rakkere:

IMG_0009-1_zpsca81b212.jpg

I posisjon, ferdig utskåret i hattehylle:

IMG_0010-1_zpsd525ce20.jpg

Og med nakkestøtten på plass (ikke se på restene som ligger der, det skal selvsagt fjernes...)

IMG_0013_zpseaf7ace0.jpg

Mjaaa....

Det var det hele, hehe... Skulle trudd en fikk gjort mer på en liten kveldsstund, men slik er det ikke. Men for all del, nå er dette gjort også, og flere punkt strøket av listen min...

Good night, gentlemen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger detaljesansen din! Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for de originale merkene i motorrommet, prengende, ja, men også så helt perfekt og retro ;)

Denne blir bedre enn ny!:)

Helt enig, stemmer for klistermerker uansett hvor mye oppmerksomhet de måtte tiltrekke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lakkert innstegslistene dine :-) Vil ikke disse bli veldig fort slitt i lakken når folk går inn og ut av bilen?

Har aldri satt en fot på innstegningslistene mine jeg. Ser ikke helt behovet med mindre man er veldig liten (les: dverg), og kjenner jeg Pedi'n rett så er han nok påpasselig med å gjøre det samme. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lakkert innstegslistene dine :-) Vil ikke disse bli veldig fort slitt i lakken når folk går inn og ut av bilen?

Har aldri satt en fot på innstegningslistene mine jeg. Ser ikke helt behovet med mindre man er veldig liten (les: dverg), og kjenner jeg Pedi'n rett så er han nok påpasselig med å gjøre det samme. :roll:

er vell ikke det verste å nappe av og lakke igjen heller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er listene lakkert med 2k-lakk hos Svein Egil, så de tåler nok en liten touch i ny og ne. Er ikke så engstelig for det, jeg er såpass høy og bilen såpass "lav" at jeg er mer redd for å slipe hull i taktrekket med hodet enn lakken av innstegslistene... ;)

Eneste som bruker innstegslistene til å trø på i mitt hjem er de minste ungene mine - og de skal jo helst "walk the line" på innstegslistene på Snake Oil'en min... Så skal de inn i E28en min, så blir det uten sko... ;)

For å svare litt seriøst, så er vel ikke akkurat E28en "hverdagsbilen" - med renn av unger, barnevogn og handleposer inn og ut. Så jeg tror nok det skal gå greit. Og er de for slitt etter en sesong, ja da får de heller få seg et strøk til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er listene lakkert med 2k-lakk hos Svein Egil, så de tåler nok en liten touch i ny og ne. Er ikke så engstelig for det, jeg er såpass høy og bilen såpass "lav" at jeg er mer redd for å slipe hull i taktrekket med hodet enn lakken av innstegslistene... ;)

Eneste som bruker innstegslistene til å trø på i mitt hjem er de minste ungene mine - og de skal jo helst "walk the line" på innstegslistene på Snake Oil'en min... Så skal de inn i E28en min, så blir det uten sko... ;)

For å svare litt seriøst, så er vel ikke akkurat E28en "hverdagsbilen" - med renn av unger, barnevogn og handleposer inn og ut. Så jeg tror nok det skal gå greit. Og er de for slitt etter en sesong, ja da får de heller få seg et strøk til :)

Du har et poeng der. Er forhåpentligvis ingen som faktisk går på innstegslistene, men er fort gjort å touche de med sko på vei inn og ut av bilen fordi. Det blir nok så fint så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ër det orginale høytalere du monterer i bilen?

Jeg monterer kun nye deksler, ikke høyttalere.

Jeg kommer til å montere høyttalere foran bakom de dekslene etterhvert, men det er ikke fokus akkurat nå. Først må bilen opp å gå, så når den er ferdig, så må jeg finne noen høyttalere som passer i originalutsparingene - som fungerer litt mer enn de som var originalt levert.

Jeg må også ha meg en spiller som står i stil. Men det har ikke så veldig hast, for jeg er ganske sikker på at de 6 musikantene som sitter på orkesterplass i motorrommet vil kunne underholde meg en god del mil før behovet for stereo i kupe blir trengende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...