Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

.......å ja.. det stemmer at de fleste BMW'er lyser på ABS når en sensor, styreenher osv har vert koblet fra med tenning på ect.. men slukker som regel etter noen meter. om du ikke sletter feilen med diagnoseutstyr da, da forsvinner det med en gang..

så prøv bilen ei lita stripe før du bruker masse penger på sensorer osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......å ja.. det stemmer at de fleste BMW'er lyser på ABS når en sensor, styreenher osv har vert koblet fra med tenning på ect.. men slukker som regel etter noen meter. om du ikke sletter feilen med diagnoseutstyr da, da forsvinner det med en gang..

så prøv bilen ei lita stripe før du bruker masse penger på sensorer osv. :)

diagnosutsyr på en gammel e28? :lol::lol:

min lyste aldri selv om alt hadde vært koblet ifra.. lyste når jeg satt på tenninga å slukket når den starta. men begynte igjen når jeg kjørte fortere enn 30-40km/t. selv om ingen sensorer var koblet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I papirer jeg har fra 90 tallet står det slik !

Det kan nokk stemme du har. Men slik det er idag er det opp til kontrollørene selv, hva de velger og godkjenne og ikke. Det er ingen fasit på dette lengre. Jeg har troa på at du får det gjennom Pedi!

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......å ja.. det stemmer at de fleste BMW'er lyser på ABS når en sensor, styreenher osv har vert koblet fra med tenning på ect.. men slukker som regel etter noen meter. om du ikke sletter feilen med diagnoseutstyr da, da forsvinner det med en gang..

så prøv bilen ei lita stripe før du bruker masse penger på sensorer osv. :)

diagnosutsyr på en gammel e28? :lol::lol:

min lyste aldri selv om alt hadde vært koblet ifra.. lyste når jeg satt på tenninga å slukket når den starta. men begynte igjen når jeg kjørte fortere enn 30-40km/t. selv om ingen sensorer var koblet til.

Er nok ikke godt å få så mye info om ABSen ut fra en E28 nei, hehe... Blir litt spennende å se hva dette havner opp i, for jeg har nå sett og hørt så forskjellig at det blir rart å se hva feilen er...

Et problem på E30 med konstant lysende lampe, var et overspenningsvern/relè som er koplet inn på B+inn til ABS. Men det har jo selvsagt ikke E28en... Nei, jeg får gjerne ta meg en tur ut i garasjen i kveld/i morgen kveld å feilsøke litt til...

Tenker det ordner seg jeg,når du kommer med dette strøkne bygget glemmer de sikkert å veie den...;)

Jo takk, det hadde jo vært bra om det hadde vært så "enkelt" :)

En E28 må ha abs + det store diff feste . for å bli godkjent med 3.5 motor .

dette stemmer ikke helt, vet om flere i nyere tid å som har fått godkjent uten abs og 210

En E28 må ha abs + det store diff feste . for å bli godkjent med 3.5 motor .

har fått godkjent søknad på en bil uten abs og med 188 diff jeg med 286hk. så det er nok ikke så farlig

Cluet er at 535i er typegodkjent med ABS-bremser. At noen har fått innvilget godkjenning uten ABS, er kun uvitenhet fra BTs side. Hadde vi levd i en mer "optimal" verden, skulle enhver ombygging gått via teknisk avdeling hos BMW - for at BT så skulle ha godkjent biler etter anbefaling fra BMW. Men det har jo BMW verken ressurser, lyst, evne eller kapasitet til. Men i bunn og grunn så er det egentlig bare BMW som innehar den fullstendige tekniske informasjon om hva som er hva.... (Joda, jeg vet at BT har tilgang på typegodkjenninger osv - men BT er jo en bremsekloss av en egen verden de også da..)

I papirer jeg har fra 90 tallet står det slik !

Det kan nokk stemme du har. Men slik det er idag er det opp til kontrollørene selv, hva de velger og godkjenne og ikke. Det er ingen fasit på dette lengre. Jeg har troa på at du får det gjennom Pedi!

Mvh

Håkon

Hehe, takk for det, godt noen har trua... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...