Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tar gjerne feil. Det var interessant, aldri hørt om dette. Nå er det ikke dette denne tråden skal handle om, men det kunne vært interessant å vite mer om slike utgaver.

Beklager, mr Storsveen, jeg var litt brå mot deg i forrige innlegg. Det var ikke slikt ment, jeg ble bare litt revet med. Ivrig vettu :)

Jeg lurer fælt på om de papirene på den bilen eksisterer ennå... Orker ikke å lete gjennom masse esker med papirer og 15 år gammelt støv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er mektig imponert over hva du får til med denne bilen, selv om det har tatt tid er nok en av de bedre e28 i landet.

Takk for det! Jeg anser denne bilen til å være blant de bedre E28 i dette land nå ja, såpass må jeg våge å inrømme. Jeg begynte skikkelig på bilen i desember 2010 tro jeg det var, så det er ikke så hakke lang tid.

Husk at det var mye arbeid som skulle til, mye $$$ (som jeg ikke hadde oppspart) og mye tid som jeg ikke hadde til overs pga den travle reisejobben jeg hadde...

Men ting flasker seg til. Jeg gikk igjennom "to-do-lista" mi i går kveld, og konstanterte at jeg må ha meg en økt og to i neste uke - for å få tatt unna masse småting fra den lista mi. Og da nærmer det seg fullførelse for fullt!

En annen gladmelding fikk jeg fra Glenn Simon (GSS) i dag....

Jeg har jo vært syk denne uka, og har ikke engang TENKT på dekselet til støtfangeren foran... Og jaggumeg så fikk jeg en link fra Glenn Simon i dag som gjorde at jeg nå har bestilt 2 !! stykk (ja riktig, ikke bare en, men to !!!) brand nye skiltplatedeksler til støtfangeren fra USA... Euro-utgave selvsagt!!

n6fugneub90vbx2k0k00.jpg

u8nsbofievteplq7vxpm.jpg

ckgqz2k1nwlc4zfcf60n.jpg

Det går nok sikker 3 uker+ for å få de hjem, men samma det. Nå VET jeg at det kommer min vei. Og siden jeg kjøpte 2, så må/bør den ene komme uskadd fra USA...

En gledens dag!!! HURRA FOR GSS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får følge med eg da når du kjøre til bavaria, sitte å se ut vindue på jobb :D Gleder meg til å se denne nydelige bilen din :D

Høres bra ut. Hvor jobber du hen da?

denna sko nesten fått hedersplassen på glassplatå me hovedinngangen på jåbb ivar, hadde d vart åpp t meg ;)

Haha, godeste Sjefs-Totland hadde nok fått hjertestans hvis det hadde havnet en E28 på podiet ved Bavarias inngangsdør :)

Men kanskje du kunne smiska litt med en av selgerene, og fått tatt en photoshoot engang? Eller stått side-by-side med M550d i en photoshoot? Kunne jo vært et knallbra bilde til deres neste salgsannonse? Hehe...

Fikk en pakke fra Mr Schulz også nå... Nummerplateholder som var tååålig grei.

Typisk det, nå som jeg har fått tak i nye fra USA.. Men Halfdan, er det greit at jeg beholder den en liten stund, i tilfelle de nye ikke er kommet meg i hus før jeg skal vise bilen - greit å ha på en plate som iallefall ser oppegående ut...

IMG_2394_zps5938b83a.jpg

Samlet noen kvitteringer som bare var blitt liggende i garasjen som også må inn i "E28-permen" sammen med de andre, må jo få alle papirer klar og på stell nå før visning...

IMG_2395_zps73622a65.jpg

Tenkte på å ta meg en økt i morgen kveld, og har lagt frem morgendagens meny - klar til montering:

e70dc629-bf6e-4afc-9192-e3681e0d6ce7_zps1622f2e5.jpg

Lokariskjermer, bakkant foran, med tilhørende klips og skruer.

IMG_2387_zps29f894a6.jpg

Lokariskjermer, forkant foran:

IMG_2390_zpsbffddf27.jpg

Div tetteplugger til fordørene (forkant og underkant), samt låser til gulvmattene...

IMG_2389_zps96c4f920.jpg

Gummitettninger til lokariene foran, div skruer, samt nye gummimottakere og deksel til alle 4 dørene. De har irritert meg MYE i det siste. Men nå er de endelig i hus... Og ja, 2 gummistoppere til bakluka også....

IMG_2388_zps63b5b008.jpg

De stopperene klarte jeg ikke å dy meg med... Måtte bare smelle de i med en eneste gang, hehe...

IMG_2393_zpsd719efc7.jpg

Og ja...

Jeg har hatt besøk i garasjen i kveld også... Fikk ikke noe direkte bilde av ham, men det får det heller bli neste gang han kommer.

Men et par bilder tok jeg nå:

IMG_2392_zps1739a1d9.jpg

Noen som ser hva som skjer her?

IMG_2391_zpscf51f251.jpg

Et lite hett tips, er at han heter Haakon - og driver "Ottesen Design" på Stord.... :wink:

Så jeg gleder meg til han kommer igjen....

Noe mer morro enn dette ble det ikke i dag. Jeg kjenner virkelig på kroppen at om 3 uker så er vi i gang! Damn, det er mange små brikker som MÅ falle på plass de neste 3 ukene. Det skal holde hardt også nå, for det begynner virkelig å snøre seg sammen på jobb i tillegg. Vi skal overta plattformen i sin helhet 16. mars, og det er mye som skal sjekkes og klareres før den tid.

Men klart, bilen er viktigst - var det ikke så? :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmåling til alpina stripene? :wink:

:applause::applause:

Jeg har allerede striper liggende som jeg fikk fra USA, men det er et helsikes puslespill - og amerikanerene er jo ikke årets feteste detalj-konger... Når det ikke kan sparkles vekk, blir heller ikke finish perfekt.

Nå skal Haakon lage monteringsvennlige komplette sett, fordelt på hver enkel karossdel. Bedre for alle parter... Og det blir lettere for han å selge videre til andre også, hvis det skulle bli aktuellt.

Kan jo ikke skjøte midt på en flate??? Det gjør amerikanerene, men ikke jeg. No way, amigo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goode greier med deler på plass. Men hva syns mr Pet/dimeter selv mangler for å bli fornøyd?

Er så mye glede blandet med motgang i tråden at en oppsummering nesten er på sin plass.

Og, bilen bør nesten ha stripene så klart. Men jeg ville photoshoppa de på for å se om de gjør seg på fargen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goode greier med deler på plass. Men hva syns mr Pet/dimeter selv mangler for å bli fornøyd?

Er så mye glede blandet med motgang i tråden at en oppsummering nesten er på sin plass.

Og, bilen bør nesten ha stripene så klart. Men jeg ville photoshoppa de på for å se om de gjør seg på fargen først.

Først av alt - jeg hadde jo ALDRI klart innen året 2013 å photoshoppe de stripene på plass på bilen min.

For det andre - de MÅ jo være der, ingen tvil om det.

For det tredje: det er 3 fargealternativ: svart blank, sølv og gull.

For meg og mitt bygg, så er nok svart blank det rette.

Hva Jeg selv føler mangler?

I hovedsak: Støtfanger foran, Alpina-striper og Alpina-felgene.

4-hjulsmåling og liten motor-fin-justering.

Tore P må komme og slipe/polere seg ferdig, er endel jobb igjen der ennå...

Samt mange småting som jeg skal klø litt på de neste 3 ukene.

Har jo en What-To-Do-liste som henger klar på veggen (den som er på bildet under har blitt spist litt av, og ny revisjon er på plass...)

IMG_0448.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du mangler har du jo så da er det ingen fare på ferde :)

Relativt lett å få noen til å photoshoppe litt, men når stripene er sorte er det safe og glir inn i helheten på bilen.

Vet jeg har sett merkene før men huska ikke fargen so i rest my case :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...