Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å se denne bilen med komplett front, og som jeg skjønner at det ikke er lenge til vi får se det, men.. Nå er jeg litt redd for at folk skal skyte meg for hva jeg synes, men at alpina-stripene bli litt "over the top" på denne bilen! Greit nokk at bilen er meeeeget gjenomført, men at med de stripene, så blir det liksom litt for mye av det gode!

Bilen din er fin og clean som den er, og det er nettopp det den fortjener å være. Clean.. Ikke noe ekstra dilldall, og ikke noe ekstra klistremerker. "Bare" en sepang bronze E28 med alpina styling. :P

Skjønner at det strider imot din mening om å ha den bilen som er 100% original, men frykter dessverre at det kan bli litt for mye av det gode å få de stripene på bilen din! Du må gjerne bevise at jeg tar feil, for det har du, uten at jeg har nevnt noe spesielt om det, gjort tidligere i denne tråden, men er som sagt skeptisk til Alpina-stripene på denne bilen! :)

Prove me wrong! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad du sier meninga di, for det verdsetter jeg utrolig mye. Jeg tilstreber ikke at bilen skal være 100% original, det viktigste er helheten og detaljene. For meg er Alpina-stripene et must-have. Men ikke for enhver pris. Jeg er rimelig sikker på at striper i svart vil være noe som ikke sees, men kjennes så helt rett ut. Jeg går hele tiden og kikker etter stripene, for meg blir det ikke fullverdig uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her er så gjenomført, er vel norges fineste E28??

Eg jobber på Vardenbil nå så det er ikkje så langt vekke ;)

Ahh, Mitsubishi! Ja, da kan du se den i vinduet om morgenen 1. mars, når jeg er på Bavaria ;)

Norges fineste er det ikke - ei heller har jeg strebet etter det. Som jeg har sagt før, det er noen sinnsykt flotte E28er i dette langstrakte land. Men at jeg skal kunne hevde meg i toppen en plass, det må jeg vel kunne klare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her er så gjenomført, er vel norges fineste E28??

Eg jobber på Vardenbil nå så det er ikkje så langt vekke ;)

Ahh, Mitsubishi! Ja, da kan du se den i vinduet om morgenen 1. mars, når jeg er på Bavaria ;)

Norges fineste er det ikke - ei heller har jeg strebet etter det. Som jeg har sagt før, det er noen sinnsykt flotte E28er i dette langstrakte land. Men at jeg skal kunne hevde meg i toppen en plass, det må jeg vel kunne klare...

Mitsubishi, Kia, Jeep, Renault og Dacia nå ;)

Før jobbet eg i maskin på båt, etter eg byttet jobb så merker eg kor lite tid eg har i garasjen.

Det samme har vel du fått opplevd :? Ja eg skal følge med den 1 mars ;D

Lykke til med godkjenning av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede striper liggende som jeg fikk fra USA, men det er et helsikes puslespill - og amerikanerene er jo ikke årets feteste detalj-konger... Når det ikke kan sparkles vekk, blir heller ikke finish perfekt.

Nå skal Haakon lage monteringsvennlige komplette sett, fordelt på hver enkel karossdel. Bedre for alle parter... Og det blir lettere for han å selge videre til andre også, hvis det skulle bli aktuellt.

Kan jo ikke skjøte midt på en flate??? Det gjør amerikanerene, men ikke jeg. No way, amigo!

De originale er et slikt puslespill. Tok ikke få timer å få det noenlunde bra.

6uddkg977kx5l1ocwbhy.jpg

oso6sopbegill7lyfzsr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom de originale også slik? Jøss, takk for info!

Damn, jeg har flere pakker med originale, men aldri montert på noen bil... Har egentlig aldri studert innholdet i de pakkene noe særlig, så det visste jeg ikke...

Uansett, jeg vil ikke ha skøter midt på, så det får bli en reproduksjon. Bedre kvalitet på både folie og lim blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se denne bilen med komplett front, og som jeg skjønner at det ikke er lenge til vi får se det, men.. Nå er jeg litt redd for at folk skal skyte meg for hva jeg synes, men at alpina-stripene bli litt "over the top" på denne bilen! Greit nokk at bilen er meeeeget gjenomført, men at med de stripene, så blir det liksom litt for mye av det gode!

Bilen din er fin og clean som den er, og det er nettopp det den fortjener å være. Clean.. Ikke noe ekstra dilldall, og ikke noe ekstra klistremerker. "Bare" en sepang bronze E28 med alpina styling. :P

Skjønner at det strider imot din mening om å ha den bilen som er 100% original, men frykter dessverre at det kan bli litt for mye av det gode å få de stripene på bilen din! Du må gjerne bevise at jeg tar feil, for det har du, uten at jeg har nevnt noe spesielt om det, gjort tidligere i denne tråden, men er som sagt skeptisk til Alpina-stripene på denne bilen! :)

Prove me wrong! :)

Absolutt uenig i alt du sier, Lars!! :mrgreen:

Ja, bilen er fin, clean osv, MEN, å få på Alpinastripene hadde nok satt prikken over i`en for å gjennomføre Alpinakonseptet ;)

Hva farge angår, så tror jeg at blank sort hadde blir høøvelig over snittet perverst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanke sorte Alpina-striper! Det hadde blitt sååå riktig!

Står nok bra i stil til med alt det andre blank svarte! ;)

Klart det blir blank svarte Alpina-striper... De jeg har hatt liggende en stund nå, er jo svart blanke... :)

Må jo stå i stil... :) Eneste som skal bryte utvendig er jo rødfargen i B7-logoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripene må heeelt klart monteres på denne bilen! ;)

Alpina uten striper er liksom ikke Alpina, de hører helheten til.

Personlig er jeg litt svak for gull-striper på farger som denne, men siden du har blank sort listverk kler den nok også sorte striper bra. Samtidig har jeg litt på følelsen at sorte striper "forsvinner" litt på fargen din og det kan ha lett for å se kjedelig ut, derfor er jeg ikke helt overbevist over sort fremfor gull før jeg får se det på bilen. Og da særlig med tanke på at de blir blanke, gjenskinnet når man ser bilen litt fra skrå kan ha lett for å gjøre at de ikke syns så godt. Gull-striper tror jeg kunne sett litt "varmere" ut hvis du skjønner. Men jeg gleder meg veldig til å se de på bilen din, det gjør jeg!

Kan hende jeg blir positivt overrasket over sorte så snart de er montert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...