Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte nesten registrere meg og legge inn en liten kommentar siden disse Alpina-stripene har vært et hett tema i tråden her. Tror ikke det skal ta så altfor lang tid før dette er i boks nå, alle råfilene er konstruert, nå er det bare å tilpasse alt til en E28 med målene vi har tatt nede hos Ivar :)

[ Bilde ]

Nå vet ikke jeg hvordan pedi vil ha de, men de riktige stripene er ikke helt kantete i hjørnene (i allefall ikke de jeg har fra alpina). De er litt avrundet.

Også tror jeg alle bokstavene skal være like lange. Dvs. L, P og N skal være like brede som A. Jeg kan gå ut å sjekke dette hvis dere vil ha det helt eksakt (jeg kan også være interessert i et sett).

Eller har dere kanskje et org. sett dere har brukt som mal?

Det er absolutt ikke meningen å opptre som en pirk eller bedreviter. Joda, pirk er jeg vel på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett GSS, jeg laga selv noen merker med Alpina logo, og utfra den jeg fant på nett var alle like lange, og ja, kantene på stripene skal være lett avrundet. Avrundinga har forresten en misjon, vinyl løsner lettere på skarpe kanter enn på avrundede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten registrere meg og legge inn en liten kommentar siden disse Alpina-stripene har vært et hett tema i tråden her. Tror ikke det skal ta så altfor lang tid før dette er i boks nå, alle råfilene er konstruert, nå er det bare å tilpasse alt til en E28 med målene vi har tatt nede hos Ivar :)

[ Bilde ]

Holy Crap!!!

Det er jo nesten som jeg ser de på bilen min allerede, Haakon... :)

Du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å se de PÅ bilen min!!

Eller vent litt, jeg har vel en liiiiten følelse av at du vet det ;) Dette var uansett GODE nyheter Haakon!!

Jeg som akkurat skulle slenge ut et par andre bilder, så kommer du meg akkurat i forkjøpet!! ;)

Jeg var inne på Førde Auto i dag, og vi kjørte bilen opp på 4-søyleren.

IMG_00011_zpse28e2f75.jpg

Åhhh, det skal bli deilig å få en annen justering enn øyemål. Det viste seg at det var bedre enn forventet, dette apparatet har en innstillig som gjør at ved å slippe en fis i nærheten reagerer apparatet på lydtrykket ;) Iallefall nesten da... ;)

IMG_00041_zps02a98026.jpg

Vi brukte litt tid på å hente inn det som hentes kunne, og det gikk såpass tid at vi knapt nok fikk prøvekjørt den før han måtte avgårde. Her begynner vi å kjører maskinen i gang, se for dere to gamle drittunger som gleder seg over en pose smågodt - det var oss to i dag ;)

IMG_00021_zps3111e126.jpg

Myyyye småjussing for å treffe det beste resultatet, Olav'en i full konsentrasjon:

IMG_00031_zps95fd184f.jpg

Tok selvsagt å rengjorde godt justeringsplatene før vi satte bilen nedpå. Den "fløt" så godt at det var helt skummelt.

Måtte se meg fornøyd nok, selv om jeg kunne ha tenkt meg camber VF enda litt bedre - men det fikk vi ikke tid til.

Har nå lappen her:

ad1fbfea-b5f4-40ba-a3ef-e6b2e72cce72_zps848a72a8.jpg

Bilen kjørte pent etterpå, det gjorde den. Det viste seg faktisk at begge hundebeina hadde løsnet litt på mutteren, så ved å trekke de til forsvant dunkelyden som irriterte meg. Får finne meg en kontramutter og 2 for å sikre de skikkelig.

Så da var den tilbake i varmen igjen, deilig!

IMG_2439_zpsa6df49c1.jpg

IMG_24402_zps01d07dd6.jpg

Hjemme!

IMG_00051_zps87431382.jpg

Men nå jeg var ute i dag, låg (igjen) ladetrykket mellom 0.3 og 0.4 bar max... Uansett hvordan jeg vred på justeringen i bilen sto den likt.

Forbannte meg på det, og når jeg kom hjem kikket jeg mer på greia...

IMG_00071_zps5eee8ce0.jpg

Litt smøring, et par kontramuttere og litt Pedi-kjærlighet så kom ventilen til slutt. Den sto helt fast i minimum posisjon. Da fikk jeg muligheten til å justere den til maksimum - og vips så ladet turboen 0.8-0.9 bar... Damn hjulspinn på vått føre ;)

Skulle jo justere motoren 100% i dag, men fikk ikke tid til det. Ga den litt mer suppe, og den oppførte seg bedre med en gang. Så litt finjussing til nå, så er jeg nok i boks der også...

Jepp jeg savner også en snutt av motorlyd :)
men pedi, en ting jeg savner her! og det er film fra hvordan lyden er i denne ;)

Den MÅ oppleves :D

Nydelig å høre denne motoren gå :applause:

Takk, men bilen er ganske rolig inni. Det er ikke en eksos som brøler til omverdenen, den er ganske stillferdig av seg. Men for all del, Jeg og Pernezz kan gjerne få til en filmsnutt en dag?

Nå vet ikke jeg hvordan pedi vil ha de, men de riktige stripene er ikke helt kantete i hjørnene (i allefall ikke de jeg har fra alpina). De er litt avrundet.

Også tror jeg alle bokstavene skal være like lange. Dvs. L, P og N skal være like brede som A. Jeg kan gå ut å sjekke dette hvis dere vil ha det helt eksakt (jeg kan også være interessert i et sett).

Eller har dere kanskje et org. sett dere har brukt som mal?

Det er absolutt ikke meningen å opptre som en pirk eller bedreviter. Joda, pirk er jeg vel på slikt.

Sannheten er at jeg har fått et sett fra en reproducer, og det er her Haakon har tatt malen fra - så han skal nok ikke klandres for dette. Jeg hadde ikke sett på innholdet i pakken, så jeg har ikke studert detaljene... Ei heller har jeg studert originalstriper - men jeg har jo vitterligen noen sett til E21 liggende i original innpakning. Dette må jeg sjekke opp i.

Takk for info Glenn Simon, slike detaljer er selvsagt viktige!! Pirk er viktig, og bedreviter vil jeg ikke kalle deg. Jeg verdsetter slik info!

Du har rett GSS, jeg laga selv noen merker med Alpina logo, og utfra den jeg fant på nett var alle like lange, og ja, kantene på stripene skal være lett avrundet. Avrundinga har forresten en misjon, vinyl løsner lettere på skarpe kanter enn på avrundede.

Takk for bekreftelse, så slipper jeg å leite frem eskene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut og Glenn Simon...

Jeg klarte ikke å roe meg helt etter det jeg leste, så jeg måtte gå i garasjen og måle på det originale (fra Alpina) merket på bakluka mi.

Bokstavene er ikke like brede på DET merket iallefall.

A = 64mm bredde

L = 33mm

P = 47mm

I = 9,5mm

N = 50,5mm

Så kikket jeg på noen bilder jeg har, og der ser det ut for meg som at ikke bokstavene er like brede... Enig?

6426234991_453827d747_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut nå Pedi! Få på striper og støtfanger nå,så er det vel bare å avsluttet

med å få på pokalene(hjula) som jeg kaller dem,så da er vel bilen klar for en del priser på

årets treff vil jeg tro :wink:

Takk for det du, målet mitt er å få EN pokal i løpet av sesongen.Klarer jeg det, er jeg fornøyd.

Og skulle det ikke komme en pokal min vei, så får jeg ta turen på et liiiite treff en eller annen plass i landet, der det gjerne bare er max et par kandidater i "80-talls modifisert" klassen ellerno.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut nå Pedi! Få på striper og støtfanger nå,så er det vel bare å avsluttet

med å få på pokalene(hjula) som jeg kaller dem,så da er vel bilen klar for en del priser på

årets treff vil jeg tro :wink:

Takk for det du, målet mitt er å få EN pokal i løpet av sesongen.Klarer jeg det, er jeg fornøyd.

Og skulle det ikke komme en pokal min vei, så får jeg ta turen på et liiiite treff en eller annen plass i landet, der det gjerne bare er max et par kandidater i "80-talls modifisert" klassen ellerno.. ;)

Hvis jeg får sett bilen din på treff i sommer er jeg ganske sikker på at den får min

stemme ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut og Glenn Simon...

Jeg klarte ikke å roe meg helt etter det jeg leste, så jeg måtte gå i garasjen og måle på det originale (fra Alpina) merket på bakluka mi.

Bokstavene er ikke like brede på DET merket iallefall.

A = 64mm bredde

L = 33mm

P = 47mm

I = 9,5mm

N = 50,5mm

Så kikket jeg på noen bilder jeg har, og der ser det ut for meg som at ikke bokstavene er like brede... Enig?

[ Bilde ]

Nå måtte jo jeg også ut i garasjen, og det er riktig som du sier, de er ikke like brede. Jammen meg bra man får oppklart viktige saker :) Likevel er det ett eller annet som så rart ut med de svarte, men det kan godt være at de var så små på bildet. Jeg tror det lurer meg.

Legger ved noen bilder, også av vinklene på stripene (ikke se på meg og rotet i garasjen).

1a4h4zjincoox781txhm.jpg

cdcwog9zd98in360n7nf.jpg

qigzpsgqrw1i79ucjz6z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du, målet mitt er å få EN pokal i løpet av sesongen.Klarer jeg det, er jeg fornøyd.

Og skulle det ikke komme en pokal min vei, så får jeg ta turen på et liiiite treff en eller annen plass i landet, der det gjerne bare er max et par kandidater i "80-talls modifisert" klassen ellerno.. ;)

Få bilen registrert du, så skal jeg være den første som sender deg en pokal for beste byggetråd her inne. Du skal få den levert i en original pose fra ALPINA. ;-)

Oppned, men du ser hva det er.

858418_10151455036386928_1312291028_o.jpg

Du kan velge den du synes er finest. ;-)

16991_10151455037341928_326794988_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du, målet mitt er å få EN pokal i løpet av sesongen.Klarer jeg det, er jeg fornøyd.

Og skulle det ikke komme en pokal min vei, så får jeg ta turen på et liiiite treff en eller annen plass i landet, der det gjerne bare er max et par kandidater i "80-talls modifisert" klassen ellerno.. ;)

Få bilen registrert du, så skal jeg være den første som sender deg en pokal for beste byggetråd her inne. Du skal få den levert i en original pose fra ALPINA. ;-)

Oppned, men du ser hva det er.

[ Bilde ]

Du kan velge den du synes er finest. ;-)

[ Bilde ]

Takk for den du!

Setter pris på slike hyggelige tilbakemeldinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...