Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Håper at det går i boks for din del men tenker også på alle de som ikkje har fått sin igjennom pga vekt. Blir på ein måte litt feil og urettferdig. Kansje er det nettopp denne bilen som skal til for at BT snur på flisa og endrer regelverket.. U never know [-o<

Men en liten uke kan du vel klare å vente :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper D går bra:) jeg snakket med BT på mandag og jeg fikk ikke endre vekt.. D var ikke mulig sa han .. Veldig rart om D går André steder :s men jeg har 3,5 originalt så da går D greit :)

Hvorfor trenger du å endre vekt da? Du har jo kiloer i reserve i massevis?

Jeg synes det er dårlig av dem og holde folk på pinebenken så lenge, må da skjønne at folk blir frustrerte.

Jeg har en god følelse, og når jeg har det, ender det som alltids positivt :D :D

Egentlig så er jo en uke ingenting, målt i statens målestokk. Så jeg får bare sette meg på gjerdet og la det bero...

Håper at det går i boks for din del men tenker også på alle de som ikkje har fått sin igjennom pga vekt. Blir på ein måte litt feil og urettferdig. Kansje er det nettopp denne bilen som skal til for at BT snur på flisa og endrer regelverket.. U never know [-o<

Men en liten uke kan du vel klare å vente :wink:

Det skal vel mye til for at BT endrer mening og regelverk. Men kanskje de kan åpne øynene og stikke fingen i jorda, slik jeg håper at de gjør med min bil...

Hm, tanken slår meg her, hvorfor fant du ikke en sekser bil å bygge på ? Når du skulle ellers gå så grundig tilverks :shock:

Det er vel egentlig et par-tre grunner til dette.

For det første så ville jeg, der og da, helst ha et så nytt som mulig chassis (grunnet at de nyere ruster oftest mindre, samt at B7 Turbokat ble produsert fra 1986 til 1987).

For det andre så vet jeg erfaringsmessig at 518 har mindre belastning på chassis enn feks 528/535, dvs at de ruster mindre i bærende kontruksjon.

For det tredje så var utgangspunktet mitt at jeg skulle lage en konebil til madammen av denne, og 10 lapper for en "rustfri" 518 kontra 30-50+ lapper for en 528/535 med div rust var en stor forskjell i det opprinnelige budsjettet.

Sist men ikke minst, så har jeg siden dag èn levd i trua på at jeg skulle klare å få bilen godkjent som Alpina - 518 eller ikke... Jeg vet at det gjerne var en litt i overkant eplekjekk tanke, men det er for mange rundt meg som bygger om BMWer - og "alle" påstår hardnakket at det er umulig å få godkjent en 518 som en Alpina B7 Turbo. Bare det i seg selv var jo en utfordring som jeg ikke klarte å la være å ta... Jeg mener jo at ingenting er umulig, gjelder bare å gjøre det "riktig" på alle måter og gjerne være på rett plass til rett tid.

Om jeg skal lykkes i denne "fantastisk overmodige" planen/teorien min, vil jo vise seg i rimelig nær fremtid. Det må nødvendigvis være andre som har litt av den samme trua som meg, for jeg ser at "andre" er mer bastante på at det ikke er mulig å få endret vekter i andre tråder her inne, enn i denne tråden.

Det er nå iallefall spennende, ikke noe å lure på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det vil jeg tro at jeg fortsatt kan.

Da bør det jo kunne løse seg uansett. Bare at det koster litt mer.. Roadtrip til Tyskland er vel heller ikke å forakte.:)

TUV er fremdeles bare en "veiledning" for BT, de er på ingen måte bundet til å godta TUV, om kontroløren ikke vil godkjenne den, dessuten kommer det ganske klart fram at om vektene skal oppjusteres ønsker de vektgaranti for DIT kjøretøy fra fabrikkanten. - Selfølgelig kan han dra til TUV, og det kan gå, men de kan fremdeles si nei, om de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kryssa fingre og tær i noen dager nå, begynner å bli sliten! så kan tenke meg hvordan du har det, føler med deg ;)

Har kryssa ei stund her og, men det kommer vel neppe noe svar før helga om Petra er på tjenestereise.... synes hun kunne sagt fra om det og ikke gitt forhåpninger om at det skulle gå kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan BT overstyre TUV?? det er første gang jeg hører...

De er jo forpliktet til å følge Eu regler... eller tar jeg feil?

SV (Statens Vegvesen) velger selv om de vil følge TÜVs anbefalinger.

Kanskje snart på tide at det kommer politiske føringer som forteller SV hvordan de skal tolke og praktisere regler. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...