Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte jo laste inn bildene også, men her er den nå... ;)

Jeg nevnte jo tidligere om en "update" i kveld. Litt kjapp i vendingen der, men det ble noen bilder. Mange like bilder, men det er fordi at jeg i går/dag har gjort noe som er en sjelden ting.

Jeg er blitt litt usikker på min egen avgjørelse og langsiktige plan.

Jeg har IKKE fraviket den ennå, men har sådd litt usikkerhet rundt min egen avgjørelse, og slik hater jeg jo. Dette er ikke basert på andres meninger, det er helt og holdet min egen "feil".

"Tabben" som er begått her, er at jeg aldri hadde sett skikkelig på Sepang Bronze før bilen min ble lakkert. Dette fikk jeg jo merke allerede da jeg hentet bilen fra lakk. Jeg valgte Sepang pga effekten i lakken kontra den originale E28-fargen "Zolderbraun" (var det ikke det den het?) som er rimelig lik Sepang, minus effekten i Sepangen.

Jeg har nok undervurdert Sepangens effekt, for den har mer mørkt i seg enn det jeg forutså. Jeg har jo 99% av tiden sett fargen i garasjebelysning, og det gjør ikke fargen rett. Dagslys er det eneste rette, og nå som jeg har sett bilen min endel i dagslys i det siste - så må det innrømmes at bilen min lett kan bli litt mørk i fargen. Men allikevel lys. Noen som henger med ennå?

For å forklare enkelt: en ser på bilen, og den er "lys" i fargen. En tar et bilde, og bilen er "mørk". Kikker tilbake på bilen med menneskeøyne, og den er "lys".

Her er et eksempel på "mørkt" bilde:

IMG_2690_zps47a56b11.jpg

In Real Life så ser den ikke så mørk ut.

Så... Til saken kjerne:

Jeg har jo planlagt svart Alpina dekor. Bevisst. Men i og med at jeg ikke hadde forutsett at bilen skulle bli sååå mørk, satte jeg meg selv bevisst litt i tvil. Vil jo ikke ha noe "ikke-gjennomtenkt" opplegg her. Med sorte striper vil en stort sett se de når en står ved bilen, men på litt avstand vil de forsvinne helt. Diskret, ja, men blir det altfor diskret? Jeg hater jo tanken på å endre mening her, selv om jeg fortsatt står på svarte striper.

Og hvis jeg da skal bytte farge, så burde jeg kanskje gått for gull-striper?

Jeg har derfor gått til grep nummer to i da, jeg har gjort noe som strider imot meg selv. Igjen...

IMG_2700_zpsfe68c805.jpg

Ja, akkurat.... Nye bolter...

Hvorfor?

IMG_2701_zps8ac19d42.jpg

Jeg hadde ikke planer om felger før striper, men skal jeg spørre om råd, må jeg gi litt mat også.

Så derfor satt jeg felgene på bilen i dag og knipset et par så lyse bilder som mulig. Og ja, jeg har ikke satt lokka på, heeeelt fornøyd med å ha felgene på i dag allerede var jeg jo ikke... ;) Dere kan jo ikke få full tilfredsstillelse her ;)

Please... Se for dere bilen min. Med effekten i lakken for de som ser den... Vær litt åpen for tanken min om at diskrete svarte striper er litt Pedi-style, ikke bare kjør analt på Alpina-kontrasten...

Svarte striper/dekor, Gull eller Sølv?

IMG_2702_zps9b20eb64.jpg

IMG_2703_zps2279a333.jpg

IMG_2704_zps7d6a4255.jpg

IMG_2705_zpsa7386f81.jpg

IMG_2706_zps67fd3d53.jpg

IMG_2707_zpsd0554223.jpg

IMG_2708_zps0366732e.jpg

IMG_2709_zps72012b4a.jpg

IMG_2710_zpsa07a2262.jpg

IMG_2712_zps9ba00844.jpg

IMG_2713_zpsf3ae1924.jpg

IMG_2714_zpsa0e1cc79.jpg

Vel, det ble jo mer enn et par bilder. Men men... Mye like bilder her, men prøvde å få litt og litt forskjellig lysstyrke på bildene...

Håper på noen seriøse og ærlige meninger her... Slik det som oftest kommer fra dere som følger tråden min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Sepang pga effekten i lakken kontra den originale E28-fargen "Zolderbraun" (var det ikke det den het?) som er rimelig lik Sepang, minus effekten i Sepangen.

Zobelbraun. ;)

Svarte striper kan bli mørkt og monotont.

Samtidig kan sølv gi for stor kontrast - så da er jeg nok enig med Morty999 og sier gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bestemt meg for hva jeg gjør- Achatgruen med svarte striper. De gode gamle tykke stripene. Disse blir lakkert og ikke lagt på. At de blir litt borte i mørket, gjør meg ingenting. Jeg vet at de er der og de som er i veien hører at jeg kommer og bryr seg ikke om stripene. ;-) ikke mange av de som er på veien, som vet hva det er heller.

La det være diskret...vi vet hva som gjemmer seg bak stripene, vi som vet hva det dreier seg om. Blir litt glorete med gull og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde fortsatt med diskrete sorte striper, hold på førstevalget, ofte det er det rette. Men skal du velge gull eller sølv, så ville jeg definitivt gått for sølv.

Sikkert en del som er uenig, men mener sølv vile vært det beste da sølv vil matche felger, sorte lister og ikke minst spille på lag med de hvite blinklysene.

Gull og sølv vil uansett gi god kontrast til sepangen men mener gull vil bli en kontrast for mye, en gylden regel er ikke fler enn 3 farger på en bil som skal være diskret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...