Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

fjerner du servoen og på med snekke uten servo har du fort spart masse kilo.

fjern ic og masse rør til det.

lykteviskerne og alt det tullet der, er lite men hjelper på.

bremsa fra org e28 veier vell endel mindre tror jeg du har vell 4 stempla?

ta bort stabstaget + den andre under der

monter vakum bremsekraftforsterker å fjern alt til hydrauliske systemet. det er MANGE kilo. ( dette må gjøres samtidig med servo event)

dette er litt hvertfall som du sparer masse kilo på.

har prøvd på dette med en 518 og da gikk vi såvidt klar før vi fjernet servo, men blei ikke noe av egentlig.

isolasjonsmatte under gulvteppe, el vindusheiser, sentrallås osv, om så ta ut vifta til varmeapp, dekslet foran det må vell gjerne være der så di ikke ser att den er fjernet.

ekosen på denne er vell orginal? det veier MYE mer enn det kan gjøre i f.eks 3". (lån per sitt?)

og få tak i noen bbs rs til å låne f.eks di er MYE lettere enn alt annet av felger jeg har kjent.

++

prøver bare å ramse opp ting som lett kan fjernes for å få vekta innafor, da hovedsak på framaksel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeoperasjoner er jo kjent for å virke en stund, men vekta kommer jo tilbake igjen på de fleste. Og på denne gjør det jo det garantert. Bedre å finne en måte å endre på papirene på. Ting haster jo ikke og du har bilen. Synd om du ikke får skilter på den i år, men de kommer kanskje neste år.

Om det er mulig å få endret den til en 520/6 med ett motorbytte og godkjent det, så hiver du inn Alpina`n igjen og har skilter til nete EU. Men da har du litt tid til å løse ting. Vi finner på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518 og 520/6 chassi har samme delenummer. Så da er du straks oppe i vekten til 520/6. Skal lete litt etter vekten på den.

Hjelper fint lite da Pedi sitt chassis er typegodkjent med en aktuell MAKS for/bak og totalvekt.

Enten slankekur eller ny typegodkjenning (TUV/Dekra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke helt umulige å ha med å gjøre. ;-) Bare finne veien å gå for å få dem med på dette. De vil bare ha ryggen fri.

518 har 1140/1650/ 510 520/6 har 1300/1810/510 med samme chassinummer (ETK) Og en 528 har samme vekter som en 520/6. Ordner seg dette. ;-) Bare gi Bakkevig og Petra løsningen på en måte at de tror de har funnet den selv.

alpina`n har vel 1410/1920/510, så her har jo Alpina hevet vektene på samme chassi som 528. Om de ikke har tatt fra 535? Sjekke opp litt nummer og vekter i morgen.

Hiv inn en 520 motor og få registrert den opp til en 520/6 med bakgrunn i samme delenummer i ETK. Dette kan ikke BMW nekte deg. ;-) og de har ryggen fri. BT har ryggen fri, og du har skaffet deg masse kilo gratis.

Fortsette litt i morgen, nå må jeg sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 520 og 540 har også samme delenr på chassis. Det var greit for å bekrefte at chassis tåler effekten.

Men hjalp ikke noe på vekten.

Jeg vil såklart at han skal få bilen godkjent på den måten. Men hvis de gjør det går de jo faktisk mot sin egen "regelbok".

EDIT: Så nå at du skreiv at bmw ikke kan nekte det.

Såklart, hvis man kan få en uttalelse fra de på at de går god for vekt endringen er det en annen sak.

Har ennå ikke hørt om noen som har fått til det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, snakket du meg bakevig om å få regge ned antallsitteplasser ? godtar han det, og i såfall godtar han det med org seter ?

Blitt fortalt at det ikke praktiseres lenger, og de jeg vet som har fått gjort det måtte ha fjernet baksetet helt, eller kjørt 2+2 interiør, som feks e30 cab og e30 m3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd bilen ikkje vart godkjent. men ordner seg til slutt;)

ligger utrulig mykje kg i framstolene og isoleringa i golvet. men finst ikkje aluminiums calippere og få kjøpt til desse bilene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg om til 520/6.

Bruk delenummer som bakgrunn..

Om ikke det går.

Spør om du kan ha ett erstatningskarrosseri. De har ikke chassinummer.

Fjern det du har og (vrak chassi i tankegangen din). Sett inn en ûberpopulær metalplate, som du fikser selv på en liten blekkplate. Og vips så har du ett erstatningskarroseri, som ikke finnes, men som du tilfeldigvis kom over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...