Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er hvilken vekt karosseriet ble godkjent med når det ble produsert.

Det enkleste er og låne 4 dører i fra en bil uten noe utstyr. Samt bakluke uten spoiler.

Hvor mye veier alpina spoiler kontra org 518?

Manuelle speil.

Kan du måle diameteren i fra senter av skive og ut til kaliperen? Kan hende jeg har noen lette felger du kan få låne ;)

Servo med alt er jo fort 35 kg.

Tåkelys er 3kg med ledninger. Oljekjøler er 6 kg med slanger.

518 radiator er 4 kg lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er vel at bilen orginalt var en firer med de vekter det innebærer,og at de vektene ikke kan endres. I mine øyne er det kun vektreduksjon som hjelper,om ikke pedien får stvvg til å endre policy. Håper fortsatt på godkjent bil!..:)

Edit:ealoken var hakket vassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg hive meg på igjen. Du kan umulig fått klarsignal for og rege den ned til 4seter. Det at de som har e30(m3) og e34(m5) får regget ned til 2+2 er at man kan henvise til en typegodkjent model på samme karosseri som er 4seter. Det blir også ofte gjort på audi a6/s6 ombygninger. Hvis du skal bytte karosseri må du ta utgangspunkt fra 525-535 M30 motoren. Du kan lette et par kg. ved og bruke e32-34 bærearmer i alu. Men husk at jeg har tilsvarende ombygg. som alle muligheter for vekt reduksjon allerede er prøvd ut. går fint hvis jeg fikk rega ned til 4seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv inn en 520 motor og få registrert den opp til en 520/6 med bakgrunn i samme delenummer i ETK. Dette kan ikke BMW nekte deg. ;-) og de har ryggen fri. BT har ryggen fri, og du har skaffet deg masse kilo gratis.

Fortsette litt i morgen, nå må jeg sove litt.

Men om denne bilen blir godkjent som 520i, så har den fortsatt vektene fra 518i i vognkortet. Da er han jo like langt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg hive meg på igjen. Du kan umulig fått klarsignal for og rege den ned til 4seter. Det at de som har e30(m3) og e34(m5) får regget ned til 2+2 er at man kan henvise til en typegodkjent model på samme karosseri som er 4seter. Det blir også ofte gjort på audi a6/s6 ombygninger. Hvis du skal bytte karosseri må du ta utgangspunkt fra 525-535 M30 motoren. Du kan lette et par kg. ved og bruke e32-34 bærearmer i alu. Men husk at jeg har tilsvarende ombygg. som alle muligheter for vekt reduksjon allerede er prøvd ut. går fint hvis jeg fikk rega ned til 4seter.

Jeg har tilogmed fått klarsignal for å registrere den for 2-seter. Skriftlig og muntlig. Samt klarsignal for at OM jeg regger den som 2-seter, så kan jeg fortsatt utvide til 4-seter såfremt vekta tilsier det. Men når jeg først går for gull her nå, så satser jeg på 4 seter. Problemet er jo foraksellast stort sett.

Hiv inn en 520 motor og få registrert den opp til en 520/6 med bakgrunn i samme delenummer i ETK. Dette kan ikke BMW nekte deg. ;-) og de har ryggen fri. BT har ryggen fri, og du har skaffet deg masse kilo gratis.

Fortsette litt i morgen, nå må jeg sove litt.

Men om denne bilen blir godkjent som 520i, så har den fortsatt vektene fra 518i i vognkortet. Da er han jo like langt igjen..

Ja, dette har jeg prøvd å dra helt ut. At karossen er lik på 520/6 endrer ikke vektene whatsoever... Jeg må ha en vektgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at du får hjelp fra Alpina om du kjører ned å viser dem bilen?

Dem får sikkert hauevis av e-poster, brev, osv. Hver eneste dag fra hele verden.

9 av 10 hjemmebygg er generelt dårlige så jeg har full forståelse for at Alpina ikke kan hjelpe alle..

Ta deg en tur. Kanskje dem ordner deg et nytt alpina skilt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg hive meg på igjen. Du kan umulig fått klarsignal for og rege den ned til 4seter. Det at de som har e30(m3) og e34(m5) får regget ned til 2+2 er at man kan henvise til en typegodkjent model på samme karosseri som er 4seter. Det blir også ofte gjort på audi a6/s6 ombygninger. Hvis du skal bytte karosseri må du ta utgangspunkt fra 525-535 M30 motoren. Du kan lette et par kg. ved og bruke e32-34 bærearmer i alu. Men husk at jeg har tilsvarende ombygg. som alle muligheter for vekt reduksjon allerede er prøvd ut. går fint hvis jeg fikk rega ned til 4seter.

Jeg har hatt en ombygd e34 540 sedan, som var registrert som 2seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at du får hjelp fra Alpina om du kjører ned å viser dem bilen?

Dem får sikkert hauevis av e-poster, brev, osv. Hver eneste dag fra hele verden.

9 av 10 hjemmebygg er generelt dårlige så jeg har full forståelse for at Alpina ikke kan hjelpe alle..

Ta deg en tur. Kanskje dem ordner deg et nytt alpina skilt;)

Kanskje Lamek er inne på noe her? Vanlig frase fra BT er jo at de ikke kan endre akselvektene uten garanti fra fabrikanten, er det ikke noe slikt?

Kan du da få garanti fra Alpina (som kanskje er mulig å få), eller er det BMW som må garantere (siden de er fabrikanten av ditt karosseri)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på å ta turen til Alpina har vært der mange ganger.

Problemet er at jeg vil jo gjerne ha hvite skilt på kjerra innen 28. April - for da er det jo sesongstart, og det er knappe 3 uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...