Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

håper ikke du misforsto , syns det er bare litt morsomt å det var liksom det første som slo meg , er viktig å møtes å snakke litt , skulle ønske norge var litt mindre i utstrekning så hadde det vært mye enklere å møte gjensidige bmw folk .

virker som du har en fin gjeng rundt deg i å rundt retrogaragsjen :)

håper bare det går vegen med bt å godkjenning av alpinan .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto ikke, denne tråden har vært rimelig tom for spydigheter osv. Heldigvis.

Ja, jeg står i den heldige posisjon der jeg har en veldig vidstrakt og god omgangskrets. Det har vært mange BMW-nutheads som meg innom garasjen min og tidligere verksteder jeg har hatt. Mye morro, mye skruing og mye gode minner.

Satser på at jeg får kjørt E28en på vekta denne uka, hadde jo ikke vært feil det.. Må jo gå bra til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig på vekta i går siden Torbjørn hadde lånt bilhenger, men hørte ikke noe mer fra han... Så da ble det ikke noe vekt-sjekk.

Får se om jeg får lånt meg en henger selv i løpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stoler du kan få låne en stund, vil overraske meg om de er over 20kg for begge med understell, men hiver de på vekten i morgen for å sjekke.

Skal ganske snart til stavanger med litt motordeler så det kunne kanskje passet å ta de med om det er interesse for dette.

Satser på at du ikke bryr deg om at det er noen inkognito K-sport stoler det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor du ikke finner deg et bra 525-528 kar. for en billig penge i steden. Tar ikke lenger tid eller kr. og gjøre det, og du ender opp med en bil som kan se ut som en Alpina med lovlig vekt etterpå. Du har jo rustfrie deler og kappe av det du har. Bytter du bakjskermer og bakplate i et. er det ikke mye som trenger lakk. :?

Tar mindre tid og sette over foran/bakstiling med alt på, en og drive med all den vekt forskingen og montering/demontering. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert morsomt og få det til. Men Pedi skal jo sette sammen bilen slik at den blir ulovlig igjen.

Inntrykket jeg har fått av denne byggetråden var at det skulle bygges om til Alpina spec og være godkjent med alt som en Alpina bil har. "Det kommer jo "aldri" denne til og bli dessverre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor du ikke finner deg et bra 525-528 kar. for en billig penge i steden. Tar ikke lenger tid eller kr. og gjøre det, og du ender opp med en bil som kan se ut som en Alpina med lovlig vekt etterpå. Du har jo rustfrie deler og kappe av det du har. Bytter du bakjskermer og bakplate i et. er det ikke mye som trenger lakk. :?

Tar mindre tid og sette over foran/bakstiling med alt på, en og drive med all den vekt forskingen og montering/demontering. [-o<

Det er så såre enkelt at et bra 525/528 chassis ikke akkurat florerer rundt. Og billig? Neppe... Rustfrie E28er er ikke billig.

Lakkering er heller ingen billig affære, selv om det ikke hadde blitt full lakkering.

Tid? Det tar tid å montere alle deler over, kan jo ikke bare slenge delene over. Alt skal på plass, justeres osv.

Og søknaden... Sist tok det 6 måneder å få svar på søknaden. osv...

Er sikkert morsomt og få det til. Men Pedi skal jo sette sammen bilen slik at den blir ulovlig igjen.

Inntrykket jeg har fått av denne byggetråden var at det skulle bygges om til Alpina spec og være godkjent med alt som en Alpina bil har. "Det kommer jo "aldri" denne til og bli dessverre."

Inntrykket du har fått av denne tråden er helt riktig. At jeg må godkjenne bilen på en luguber måte, er takket være det norske lovverk.

Alt skal være etter Alpina spec, og samme med godkjenninga. At jeg prøver å hente ut skilter nå, betyr ikke at kampen er verken tapt eller gitt opp. Dette vet både jeg og Bakkevig hos BT.

Jeg vil tilstrebe å få korrekte og lovlige vekter i vognkortet, det er desverre bare slik at det er en lang vei å gå - derfor håper jeg på å få ut skilter nå, slik at jeg kan bruke bilen imens. Bilen er jo lik tross alt, foruten en liten rubrikk i vognkortet.

Beklager hvis jeg skuffer dere, men jeg vil virkelig ha skilt på bilen min nå. 2013-sesongen er i gang om 14-dager, og jeg vil gjerne få brukt bilen i år. Får jeg skilter, viser det at alt er godkjent av det jeg har gjort. Vel, ikke vekter selvsagt, men ellers... Og det er jo et skritt i rett retning. For kampen mot kiloene er ikke bare en slankeprosess....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 80-90 som mangler for å få den som 5-seter? Eller er det da 4-seter du regner med?

80-90 kilo som mangler for 4-seter ja, evnt +75 kg for 5-seter. Jeg har jo lettet den 212 kg nå, siden kiloene som mangler er på foraksel.

Om det var nødvendig å ribbe så mye vet jeg ikke, men gjorde det nå allikevel.

Du skuffer ingen her, Ivar, selvom den blir "ulovlig" når du monterer inn alt igjen.

Er det nøye? ;) Få godkjent bilen, monter alt sammen igjen, å kos deg med bilen...

Får ikke håpe jeg skuffer så mange nei, det er jo tross alt samme bilen uansett..

Jeg kunne jo ha utelatt å nevne hele vektreduksjonen, så hadde få eller ingen tenkt på det.

Jeg vet om mange andre godkjente biler som også måtte lette seg litt under godkjenning på forumet her, uten at det er så mange som har hengt seg opp i det - selv ikke ved kjøp/salg. Men jeg har hatt en intensjon om at ingenting skal være usagt i denne tråden, slik at alle kan se hele prosessen hele veien.

Så den dagen jeg i første omgang får skrevet 320 hk ihht Alpina-spec samt senkesett i vognkort, synes jeg det er et bra skritt videre. Om det mangler noen kilo på forakselvekta når den er sammenskrudd, vet jeg med meg selv at bilen er bygget etter spec - trafikksikkert sett. Og det er ikke så mange i Norges land som har godkjent over 286 hk i vognkortet... Så det må jeg jo til en viss grad være fornøyd med. Og som sagt tidligere, kampen om kiloene er ikke over. Jeg vil tilstrebe å få de korrekte kiloene på plass i vognkortet, men jeg ser at det kan ta litt tid. Og da er det greit å kunne kjøre bilen med hvite skilt istedenfor røde i sommer....

Stolt er jeg av bilen uansett, kilomangel i vognkort eller ikke. Den begynner å bli virkelig bra nå, selv om den ikke har en "american garage queen" finish...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...