Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

fant en side på nette der du kunne sende inn kkk27 turboen din å få byttet ut innmaten med gt35 innmat, som ga kjappere spool-up og ble ikke makset ut å 5000 rpm. den skulle visst være i stand til å levere endel mer hk også.

Åh???

Link?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Upgrade- ... 0317324360

men var visst i usa, og litt stiv pris :/ sikkert noen som tilbyr noe lignende i norge. Hva er forskjellen på den motoren din og en m106/m30 forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det skjer mye i det siste! :)

Har ikke du sandblåse kabinett? Isåfall, så kunne du jo gassblåst stemplene. ;)

Om du ikke skal ha nye da, hehe.

Du har pm forresten ;)

Ja, det har skjedd litt i det siste, og godt er det - for det er mye arbeid som gjenstår ennå...

Har ikke kjøpt glassblåsekabinett, har tenkt på det i åresvis - men det er liksom 10 lapper for det kabinettet jeg vil ha... Og de 10 lappene har alltid fått andre ben å gå på...

Skal ikke ha nye stempler nei, helt uaktuellt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var visst i usa, og litt stiv pris :/ sikkert noen som tilbyr noe lignende i norge. Hva er forskjellen på den motoren din og en m106/m30 forresten?

Takk for link.

Er endel forskjeller.

I hovedsak er motoren bygget opp på en M30 blokk (selv om jeg mener på at B7/3-motoren er bygget på en M106), montert inn underspyling, Mahle stempler, M30 b34 kamaksel, eget design på innsug og innsprøytning osv. samt diverse mindre ombygginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org 3.4 har 92mm ja, og første overdim er 92.25mm. Men en fikk en boring som kalles "spesial", med boring på 92.08 og stempeldiameter 92.05. Og det har jeg her. Hva historie som ligger bak dette er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du måler veiva med mikrometer når du først har det oppe? :)

Alle kontrollmål vil bli utført.

Ingenting er nøye kontrollert ennå, jeg har bare demontert og konstatert ca tilstand ved første visuelle sjekk.

Jeg har ingen måleur, kun ETT mikrometer i mitt eie desverre. Så jeg må få lånt meg diverse måleutstyr når jeg begynner monteringen, nå først blir det rengjøring og 1.gangs bestilling av deler. Så følger nøyaktig kontroll, og action etter resultatene derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kost meg med 30 morsomme sider! :) Flott prosjekt, følger med og gleder meg til å se videre fremgang! :)

Takk skal du ha, morro at andre også setter pris på det lille som skjer i Retrogarasjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kost meg med 30 morsomme sider! :) Flott prosjekt, følger med og gleder meg til å se videre fremgang! :)

Takk skal du ha, morro at andre også setter pris på det lille som skjer i Retrogarasjen... :D

Klart det, bare hyggelig! :D Får jo E30 imorgen som jeg skal begynne på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...