Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Var innom Retro Garasjen i dag, utrolig hyggelig kar! :)

Å bilen ser ut for å ta form også, gleder meg til å se hele bilen lakket 8)

Takk samme, trivelig med gutta på besøk og jatte BMW i noen timer...

Kanskje vi plutselig står side om side på et treff en gang? Hadde vært morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører original Alpina IC ja. Ser ikke sporten i å gå for noe fancy greier i denne sammenheng. Beholde Alpina-looken utvendig, trenger ikke noen blank cooler i fronten for å vise alle at motoren er overladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se vekk fra det, men min skal ikke på lakkering da. :)

Er jo en bruksbil min, men skal prøve å beholde den noen år da. Å lage noe prosjekt ut av den i senere tid, hehe ;)

Stiller gjerne ved siden av en E28 bruksbil jeg, spiller ingen rolle det - er morro å stå med likesinnede uansett... Det er DET som er bilinteresse for meg: gleden i å mekke bil, og snakke om det i tillegg. Ikke om hvem som har finest og best bil, det dreier seg mer om hvor bil-gal en er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke vet at Alpina B7 er turbobil er det ikke verdt å fortelle det til heller.. :)

Ser foresten veldig bra ut, bare å stå på videre her nå! :D

Sant nok. B7en er ikke til å rynke på nesa av den, selv nyere biler sliter litt side-by-side vil jeg tro.

Bra ut? Tja... Det er helt greit, bygger jo ikke ny bil heller. Viktigste er at jeg har det morro - og det har jeg virkelig for tiden - og at bilen blir skikkelig. Noen utstillingsbil vil den ikke bli, for da måtte jeg jo kjøpt hele bilen ny. Og DET har jeg ikke budsjettert på denne bilen. Den har allerede overskredet det som planen var, det er jo egentlig E21en min som skal bli utstillingsbilen. E28en skal bli "bedre enn en god bruks-E28", det var greia. Og det har jeg vel gjerne passert nå, får jeg håpe...

Men takk endog, for de fine ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller gjerne ved siden av en E28 bruksbil jeg, spiller ingen rolle det - er morro å stå med likesinnede uansett... Det er DET som er bilinteresse for meg: gleden i å mekke bil, og snakke om det i tillegg. Ikke om hvem som har finest og best bil, det dreier seg mer om hvor bil-gal en er.

Og sånn skiller man en som har "vært med en stund" fra, vel, de fleste. Kunnskap og baller til å bygge en bil sånn man vil ha den, til seg selv og etter eget hode og erfaring. Ikke sånn som x antall random karer på et forum sier at den måå se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det...

Det er jo tross alt snart to tiår siden jeg satte meg i min første BMW, så jeg vet hvordan jeg vil ha det etterhvert...

God gammel facelift E12, med 2xCelestion AD15H og Phoenix Gold MS2125 baki :D:D

Har desverre bare ett bilde av den på EDB-maskina, ved sida av russebilen til eks´n..

vha3jpmsdiv5mxf3bue1.jpeg

(Men satan så dårlig kvalitet det ble på bildet da!! Jaja, det får stå til sin prøve, bilen var nå fin den da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med motorteknikk i oslo =)

men 92,05 ? da er den borret opp engang.. org 3,5l har jo 92mm borring..

Org 3.4 har 92mm ja, og første overdim er 92.25mm. Men en fikk en boring som kalles "spesial", med boring på 92.08 og stempeldiameter 92.05. Og det har jeg her. Hva historie som ligger bak dette er ukjent.

Begynner å lure på hva som er med denne motoren jeg også nå faktisk. Tok jo å spylte over toppen i går, og den ble jo enormt ren. Og det forundret meg litt, for den høytrykkspyleren til min svigermor (min egen er defekt :( ) er ikke akkurat den maskina som drar skinnet av pølsa liksom. Og når jeg kikker inni, så ser det veldig nytt ut alt. Men det står desverre ikke årstall stemplet i løfterene.

Men når jeg ser hvor nytt det ser ut i toppen, samt tanken på den boringa - så begynner jeg også å lure på om motoren har vært overhalt.

Skal begynne å måle litt slitasje uti uka, skal få lånt meg noen måleur snart satser jeg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det...

Det er jo tross alt snart to tiår siden jeg satte meg i min første BMW, så jeg vet hvordan jeg vil ha det etterhvert...

God gammel facelift E12, med 2xCelestion AD15H og Phoenix Gold MS2125 baki :D:D

Og en Denonspiller med rød belysning i dasjen regner jeg med.

Det var jaggumeg tider det :)

Kjørte 2002 TII på den tiden og det var jammen gøy å se pappagutta med ny E30 325 bli lang i maska når de ble frakjørt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...