Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Fine felger! Du har vel tatt de værste timene, går fortere når det blir farge og man begynner å se helheten, det er motivasjon :-) og så var det de pengene da......

Ja, ikke sant? Det finnes fetere felger, men i tro Alpina-stil er det jo bare en felgtype som gjelder: Nettopp Alpina's egne...

De værste timene er tatt, du har helt rett i det. Men de siste er ganske avgjørende, det er jo nå finishen skal brukes tid på... Og det er vanskelig å gå sakte når ting begynner å se deilig ut...

Men må jo ta det i tråd (og tid) med lommeboken, så det skal jaggumeg bli tid til detaljer vil jeg tro...

blir da ikke noe ballongdekk da, for og si det på den måten :) tror det kan bli fint :) jeg har 265/40, og det er bare bittelitt strekk. men igjen, satan og fine dem ble! :D

Var vel 45 profil foran, og 40 bak - om jeg ikke husker helt feil...

Er iallefall i tråd med lovlig rulleomkrets (selvsagt)...

Ja, de skal bli fine på bilen, det er jeg heeeelt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? De aller fleste Alpina B7 og B9 går med 7.5 og 8,5x16 (de uten lokk i midten, slike som står på min akkurat nå...). Av de B7ene med 17", så har de i de aller fleste tilfeller 8,5 og 9,5x17 - så en halv tomme ekstra bak synes jeg er helt topp. Er ikke akkurat kantfelger dette, men 10 tommer er 10 tommer... Får sørge for å ta et "lavt" bilde av bilen bakfra tilslutt, det skal bli bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt sted du har fått bygd deg. Du skal ikke la overbygget fra huset "smelte inn" i garasjen, så tror jeg det hadde sett enda mer helhetlig ut? ;)

Imponerende er det iallfall, og det hadde aldri vært mulig å få til her (Sandnes kommune)! Maks 45m2 garasje, og en haug med andre begrensninger.

Sannheten er at jeg ville ikke ha gjennomgang mellom hus og garasje. MENS vi satte opp takstolene, så såg jeg at det ville se litt rart ut uten "sammensmelting". Men da var det både for sent i prosessen, samt at kontoen var tom. Jeg hadde rett og slett ikke råd til å gjøre noe med det. Så jeg er klar over at det ser litt rart ut slik det er nå, men bruksvennligheten er blitt enorm med det påbygget, så det veier opp for utseende. Og husk at det er plass til å parkere 2 biler under påbygget, så det er i tillegg nesten en enorm carport også....

Stadig like gøy å se hvor bra både bil, garasje og hus blir ;)

Morro å høre, takk for det!

Hei :) dette var en kjempeflott prosjektråd! Holder selv på med noe av det samme med min e28 m535, så dette var litt av en inspirasjonskilde ;) Og med det samme jeg skrev her nå, så benytter jeg meg av muligheten til å spørre deg eller noen andre som leser på tråden her om informasjon ang. Motorombygging og godkjenning hos biltilsynet.. Jeg har hatt en s38b36 i min og lurer på om det er mulig å få bilen godkjent med denne motoren eller evt andre motorer? Har også vært inne på tanken å bygge om bilen fra m535 til m5.. Sitter du eller noen med info om dette, hadde det vært veldig til hjelp ;) gleder meg foresten til å se denne bilen ferdig :) lykke til videre

Det er ikke umulig å bygge om til M88 M5, men hvordan det går med S38 våger jeg ikke å si.

Takk for svar :) kjenner du til en tråd her eller noen som har bygget om til m5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...