svart Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hei! Har sett litt på x3 og x5. Har 523ia e39 og tenkte at den skulle få ny eier pga plass. Hvordan er X5 3,0 eller 4.4 på bensinforbruk?Noen lunde som 523? Har den kjente feil med motor, understell eller automat? Hva utstyr er skjeldent og mest verdifullt? Svart skinn, tonede ruter, multifunksjonsratt og under 200000km og 300000kr er utgangspunktet.
aottesen Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hiver meg på denne! Alltid vært lysten på X5!
baremats91 Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 den har mye høyere bensinforbruk enn en 523i X5 er kjent for å ha dårlige automat kasser
DanielMK Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Bensinforbruket er en del mer, ja. Og automatkassene i de første modellene skal visst nok ikkje vere så bra, da det er mange som må bytte de etter ca 100 000km.. (det er det eg har hørt..)
Eksos Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Jeg lånte X5 3.0 av en kompis en måneds tid, omtrent umulig å få bilen under litern på langkjøring Snittet var vell på 1.5 tror jeg, med fin kjøring.. Sjekka etter første timen, før jeg viste hvor mye den kunne bruke.. 2.3 Men en veldig god bil!
DanielMK Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hvorfor vil du ikke ha diesel? +1 x2 ! Diesel er jo genialt, på den måte at det er kraftig, men bruker mindre drivstoff = billigere (og kan chippers for å få mere hester = bruker mindre drivstoff)
Kvasi Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Har kjørt endel X5 4.4 og de er tørste altså.. Greit nok at den går litt godt, men det er mer pga momentet enn HK så jeg er heelt sikker på at en diesel er både mer økonomisk forsvarlig og minst like gøy å kjøre.
svart Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 takk for det! Vel, diesel er jo dyre i forhold til bensin. Begynner jo rett under 300.000,-for diesel. Så må man vel opp i 3 litern(d) hvis den skal kunne kjøre forbi noen vogntog? Får spare litt lenger så har jeg til en sånn:-) Syntes 523 bruker mye så håpte at 3lbensin låg pa tilnærmet det samme. Ser at det blir dyrt med en x5 for daglig kjøring.
HMW Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Jeg synes det er noe rart å tro at en bil som er MYE tyngre bruker det samme.. Har ikke prøvd 3 liter x5 bensiner, men har kjørt fler andre bmw med 3 liter og er ikke spesielt imponert over den motoren. 4.4 er MYE mer villig.. men som sagt. Dette bruker for mye suppe uansett!
svart Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 Jeg synes det er noe rart å tro at en bil som er MYE tyngre bruker det samme.. Har ikke prøvd 3 liter x5 bensiner, men har kjørt fler andre bmw med 3 liter og er ikke spesielt imponert over den motoren. 4.4 er MYE mer villig.. men som sagt. Dette bruker for mye suppe uansett! Haha, vel får vel forklare den litt:-) Har hatt to like biler der den ene hadde mindre motor enn den andre og brukte mer pga mer jobbing/pådrag for å holde flyt i trafikken. Mens om man har en større motor så har den gjerne mer moment i bunn som gjør at du slipper å gi så mye pådrag. Så derfor tenker jeg tilnærmet likt forbruk på normal kjøring. Takk for innlegg, det må bli diesel då! Problemer med girkasse på 3l d'en og?
Saltkjelen Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Hvorfor vil du ikke ha diesel? +1 x2 ! Diesel er jo genialt, på den måte at det er kraftig, men bruker mindre drivstoff = billigere (og kan chippers for å få mere hester = bruker mindre drivstoff) Å chippe en X5 3,0d før 09/2003 er vel det minst smarte man kan gjøre med denne bilen. Da har man både girkassehavari og turbohavari fortere enn man aner. Dette kan også skje ved å hekte på tunge tilhengere etc. De mest safe modellene blir å kjøpe 3,0i eller 4,4i, men etter 09/2003 ville jeg definitivt ha gått for den nye 3,0d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå