Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faktisk pådratt meg 7 fartsbøter hvor av 2 med førerkortbeslag i løpet av min 26 årige karriære jeg også, første gang var på E18 i Songedumpa i leid Peugeot 205 GTI, på vei hjem fra Marinen hehe, 121 i 80 sone ga den gang 6 mnd uten lappen og 3500,- i bot, dette var i 1986

Skrevet

Du skulle nok latt vær og skrive under på tilståelsen.

Hvis du hadde nektet der ville du kunne spillt litt mer på det og som tidl.nevnt finnet smutthull.

Når det derimot er sagt, så får du ta den straffen du får og lære av det.

Det som er bra er at du er ferdif med prøveperioden, noe som ville gjort straffen enda strengere.

Du ville da og ha måtte kjøre opp og ta teorien igjen i ditt tilfelle.

Skrevet

Jeg spikret paller for 141 i snitt i 80 sone.

Selv tatt i betraktning; gode forhold, ingen trafikk, dobbelt felt...

Håper du spikrer paller! Jeg er dritt lei av forskjellsbehandling i dette samfunnet. Kjæringer bør også spikre mer, de slipper jo alltid unna med litt samfunnstraff.

Det positiver for min del var at jeg hadde mer på konto etter jeg kom ut av soninga :)

Prøv også å få soning tidlig mai, da får du solt deg masse og du kan si du har vært på ferie. Var nesten neger når jeg kom ut. hehe

Skrevet

Tror egentlig jeg kommer til å trekke tilbake tilståelsen, for å få forklare meg til en dommer i retten.

Dersom jeg faktiskt mister lappen i ett år kommer jeg til å selge bilen, og i tillegg spare 7000 i måneden på lån, forsikring og drivstoff, for så å kjøpe lik bil når jeg får lappen tilbake. Jeg hadde egentlig lyst på en svart E60 uansett. :roll:

Skrevet
Jeg er dritt lei av forskjellsbehandling i dette samfunnet. Kjæringer bør også spikre mer, de slipper jo alltid unna med litt samfunnstraff.

En jente jeg kjenner ble tatt i 124 i 80'n. Hu bare smilte pent og fikk 6000 i bot å fikk kjøre videre :shock: Fikk beholde lappen :o

Skrevet
Jeg er dritt lei av forskjellsbehandling i dette samfunnet. Kjæringer bør også spikre mer, de slipper jo alltid unna med litt samfunnstraff.

En jente jeg kjenner ble tatt i 124 i 80'n. Hu bare smilte pent og fikk 6000 i bot å fikk kjøre videre :shock: Fikk beholde lappen :o

Myndighetene ønsker ikke kvinner (spesielt med barn) og ungdommer i fengslene. Veien er kort til annen kriminalitet etter et fengselsopphold og det er derfor bedre samfunnsøkonomi at disse gruppene avsoner deres straffer gjennom friomsorgen. Det er tilsvarende i andre europeiske land også.

Trapdoor: Ta straffen som en mann og lov deg selv at du aldri gjør noe tilsvarende en gang til.

Skrevet

Myndighetene ønsker ikke kvinner (spesielt med barn) og ungdommer i fengslene. Veien er kort til annen kriminalitet etter et fengselsopphold og det er derfor bedre samfunnsøkonomi at disse gruppene avsoner deres straffer gjennom friomsorgen. Det er tilsvarende i andre europeiske land også.

Trapdoor: Ta straffen som en mann og lov deg selv at du aldri gjør noe tilsvarende en gang til.

Så menn som kjører for fort og blir satt sammen med tjuver og annet pakk blir ikke påvirket på samme måte som kvinner?

Skrevet

Det er klart at myndighetene i en sak som denne har et pedagogisk problem vis a vis deler av befolkningen (spesielt blandt yngre menn), men noen ganger bør man vise særlig hensyn. Det er nå engang slik at det er kvinner som får barn og i sosialt utsatte grupper er det dessverre ikke helt unormalt at de biologiske fedrene er mindre interessert i deres avkom. Ergo ønsker myndighetene i størst mulig grad å beskytte kvinner fra å sone rene fengselsstraffer. Miljøet i fengslene er temmelig hardt og det er svært mye narkotika bak murene. Prostitusjon og avpressing er også ganske vanlig. Det sier seg selv at mødre og kommende mødre i størst mulig grad bør skånes for slikt. Dette kan virke urettferdig, men for oss som har noen år på baken gir det absolutt mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...