Trapdoor Skrevet Desember 11, 2010 Share Skrevet Desember 11, 2010 Jeg ble i dag tatt i å kjøre 157 i 90-sonen på motorveien i Stavanger, politibilen målte meg i 1020 meter før jeg svingte av motorveien ved Bavaria/Ikea (ironisk nok) og blålysa kom på. Det var ikke andre biler i nærheten, jeg har hatt lappen i 28 måneder uten en eneste prikk på lappen. Jeg ble "invitert" bak i politibilen og måtte forklare meg, jeg ble fortalt at lappen vil bli inndratt i "minst ett år" og at det kan innebære fengselsstraff. Jeg signerte tilståelsen og fikk (utrolig nok) lov til å kjøre hjem, uten lappen ettersom jeg var så ærlig. Er det på noen som helst måte mulig å få redusert straff, eller få lappen tilbake tidligere? Har helst ikke lyst til å bli sittende 3 uker i fengsel, etterfulgt av et år uten lappen... Ja, jeg vet jeg brøt loven og at dette er en streng forseelse osv osv, spar meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 11, 2010 Share Skrevet Desember 11, 2010 Tjaaaaa.... ikke sikkert du får fengsel, men det er en sjans for det. 160 og spes nå på dette føret vil sikkert ikke gjøre de noe bedre i humøret. Redusert straff får du nokheller ikke. Siden du har godtatt har du godtatt, og det i seg selv KAN hjelpe deg til at du ikke får fegnsel ettersom du ikke har noe fra før. Men du ser nok på en kraftig bot og MINIMUM et år ja. pga du er såpass fersk setter de også sikkert et eksempel. Så straff kan du forvente deg. Til tross for det så kondolerer jeg, og håper du har lært nå at i 90 ligger man ikke over 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Desember 11, 2010 Share Skrevet Desember 11, 2010 Lappen i to år og så 160 i 90-sonen tyder på at du kanskje bør en tur inn og snekre noen paller...? Uansett tipper og håper jeg du er fotgjenger i minimum ett år for denne kjøringen. Det er en tid og et sted for alt, som du nå får erfare,er ikke offentlig vei midt i julestria stedet for høy hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Desember 11, 2010 Share Skrevet Desember 11, 2010 Jeg mener du får fengselsstraff når du kjører mer enn 50 km/t over fartsgrensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Mest sannsynlig er det fengselstraff når det er over 40 km/t i 90 sone og høyere. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19900629-0492.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 http://www.riksadvokaten.no/ra/print.php?vedlegg=158 Her er retningslinjene fra 2007. Det er jo mulig å sjekke om det er gjort justeringer i dette senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 de praktiserer fengsel mindre og mindre, får nok samfunsstraff evnt.. evnt betinga, men mest sansynlig samfunsstraff.. ivertfall kan du evnt mase deg til det , men minuset med og godta at de kan bruke allverdens av tid på saken din nå da skjeldent lønner seg og godta.. og at man får kjøre hjem forekommer ofte, når jeg mista så bare spurte jeg og det var 0 problem.. er som regel bare og spørre men forutsetter at man har vært litt ydmyk og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Har du hatt lappen i hele 28 måneder uten prikk!! Jeg er spent hva din egentlige fart var. 200km/t? Ikke si at folk skal spare seg når du på et åpent forum forteller om dine idiotiske tenåringspåfunn og hvordan du skal slippe den lille straffen du kommer til å få. Spar meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Har du hatt lappen i hele 28 måneder uten prikk!! Jeg er spent hva din egentlige fart var. 200km/t? Ikke si at folk skal spare seg når du på et åpent forum forteller om dine idiotiske tenåringspåfunn og hvordan du skal slippe den lille straffen du kommer til å få. Spar meg. Litt merkelig holding her inne av og til??? Ingen som noengang har kjørt slik att de hadde mistet lappen viss politiet hadde stått akkuratt rett plass til riktig tid????? Uansett som en annen her inne sa det er riktig tid og sted, motorveien i julestria er nok IKKE riktig sted og tid. og du ingard har vel aldri kjørt reskere enn 90 tenker jeg Men jeg ville ikke godtatt der og da uansett hvor riktig målingen var , når du risikerer såpass straff kan det kansje lønne seg med en advokat og håpe att han kan finne ett smutthull eller en feil som politiet har gjort slik att straffen kansje kan reduseres. Hadde blitt full statskasse og overfylte fenglsler viss alle som fortjente det hadde blitt tatt i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Til tross for det så kondolerer jeg, og håper du har lært nå at i 90 ligger man ikke over 125 På motorvei klasse A er grensen 41km/t over, altså man kan kjøre maks 130km/t i en 90-sone og 140km/t i en 100-sone. På vanlig vei med 90 er grensen selvfølgelig 36 over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Har du kjørt i 160++ på motorveien på vinteren? Det har ikke jeg. En bjelle burde gå av som sier at man er alt for mye over fartsgrensa. Selvfølgelig har jeg kjørt for fort. Men det er noen, sikkert mange, som klarer et helt liv uten fartsbøter. Og de har sikkert brutt fartgrensa flere ganger, men 160 på motoveien er idiotisk. Jeg har familien min på veien, og da trenger man ikke slike fjotter uten respekt for sitt eget eller andres liv. Og det er disse fjottene jeg er glad skal sitte noen dager i fengsel. At du kjører i 100 i 80 sona på en landevei en lørdagskveld for så være.. Da hadde jeg ikke giddet å reagere. Men du må forvente at straffen blir fengsel når du kjører nesten dobbelt av lovlig fartsgrense på vinteren. Neste tråd blir vel "jeg kjørte i 80 i 20 sona forbi en barnehage, hvordan skal jeg snike meg unna". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Jeg trekte tilbake min tilståelse. 161.9 km/t i 80 sonen. Dette fordi man som regel ikke kan bli "mere" straffa for noe man har gjort. Så jeg tok veien til tingretten. Der fikk jeg jo forklare meg litt nærmere. I tillegg viste dem videoen av meg i retten. Der fant vi fort ut at den sivile UP bilen hadde flere feil i henhold til måling osv. Historien er såppas lang at jeg orker ikke å skrive den. Men saken er at: Det kan lønne seg å gå til tingretten for å forklare seg ovenfor en dommer. Dette for å kansje få litt sympati. Da viser man gjerne litt anger, henviser til at du er avhengig av førerkort osv. Vær kreativ. Straffen min blei faktisk på 10 900,- i bot, å 3 måneder uten. Fikk redusert straff pga mye anger, avhengig av førerkort med tanke på jobb osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Straffen min blei faktisk på 10 900,- i bot, å 3 måneder uten. Fikk redusert straff pga mye anger, avhengig av førerkort med tanke på jobb osv. Synes det er dårlig argument at man er avhengi av lappen, det burde du og egentlig alle som er det tenke på før dem kjører i x antall km over fartsgrensen. Ja, jeg som sikkert alle her inne, kjører over fartsgrensa, men jeg kan ta konsekvensene! Om jeg ikke kunne ta konsekvensene, hadde jeg ikke gjort det heller. Tenke -> handling. Ikke handling -> tenke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Ditt valg er å ta straffen som en mann. Du har gjort noe du visste ikke var lov, nå må du stå for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 157 i 90 sonen, oi...det var solid. Ble selv tatt i 119 i 80 sonen, det var 9 lax i bot og 6 måneder med gode sko... 67 km/t over grensen er nok pallespikring dessverre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå