MagnusHN Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg har 19" felger godkjent i vognkortet
gbj93 Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 ja det burde jeg tenkt på x) sjekker stroboka imorra ;P
Saltkjelen Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Hva slags størrelse på hjul som er lov på bilen din, står i vognkortet enkelt og greit har du større hjul en det som står der må du inn til BT og få godkjent og skrevet dette inn i vognkortet. Dette er forsåvidt litt feil. Dimmensjon som står i vognkortet er det den aktuelle bilen ble levert med originalt. Labelen som sitter i B-stolpen på sjåførsiden og bilens instruksjonsbok angir flere forskjellige størrelser og dimmensjoner - hvor disse også selvsagt er lovlige på bilen. Ergo trenger ikke felger/dekk med størrelser iht. label/instruksjonsbok føres inn i bilens vognkort. På bakgrunn av at trådstarter henviser til BMW hvor de opplyser at 17" er maksimalt så går BMW ut ifra hva som er typegodkjent på denne bilen og hva som har blitt levert originalt. Det pleier som regel ikke å være noe problem å få en bil godkjent med større felger, men det forutsettes i mange tilfeller at de ikke er bredere enn det som står iht. label/vognkort. For å få dette innskrevet i vognkort kreves det som regel TÜV-papirer på de aktuelle felgene. Det er også noen som har vært heldige å fått skrevet inne felger med fornuftige dimmensjoner uten TÜV. Dette varierer imidlertid fra trafikkstasjon til trafikkstasjon og fra kontrollør til kontrollør.
gbj93 Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 alle som stod på bstolpen var max 17" så da kan jeg glemme de men da blir det egentlig å få nye felger...... det må være 18" (eller19") 8" bredde og inpress ET40-ET42.... og sålkart da de TÜV papirene -.- og jeg sliter først og fremst med å finne felger jeg kan få tüv papirer med... og så var det heller ikke lett å finne felger med riktig inpress noen som kan hjelpe meg med dette?
RS-Heggem Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Sats på orginale BMW felger, eller noen fabrikktunerne sine felger, slik som alpina, schnitzer eller breyton. Da skal det iallefall være grei skuring å få bilen godkjent med de. Men hvorfor skal du på død og liv ha di skrevet i vognkort? Er ikke mange som drar den så langt vel? Greit nok jeg er fra bygda, men skjønner ikke at noen skal henge seg så opp i det?
gbj93 Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 sjekka litt rundt.... og om jeg kommer i en alvorlig skade der hjulene (eller noe annet) ikke er godkjent vil jeg nok slite økonomisk for resten av livet -.- og skader ikke å ha alt lovlig ;P
RS-Heggem Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Aldrig hørt om noe tilfelle der en person har blitt straffet eller fått regresskrav i en slik sak men. Fårståelig om man har vært grovt uaktsom, evt benyttet felger/dekk laangt utover det lovlige. Men en ting er sikkert, og det er at det er kjekt å ha mest mulig innskrevet i vognkort.
gbj93 Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 ja sant det ;P det jeg prøver på nå, har endelig fått senkingen i vognkortet.... og det var pain in the ass! var noe med at når det var noe som ikke stemte med vognkortet og ikke godkjendt av BT under skade på personer, hjelper ikke forsikringa for å si det sånn -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå