Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at det var B230FK motorer i de 940ene, så de monterte sikkert vikingchip, og justerte ladetrykket fra 0,3 til 0,6-0,65 :) Da pleier de som regel å gå fra 135 (original FK) til 165 (original FT)

Skrevet
Min far har en 940 turbo, B230FT 165hk org, den har vært politibil, og alle politibilene fikk montert Turbo+ pakke, som skulle gi dem ca 200hk :)

Ja, det er nok bensinchip og tenningschip som ble montert på FTene og :)

Vet du noe om hvor mye den lader nå ? Rundt 0,8? Den originale 13c'en sperrer mye effekt..

Skrevet
Faen for en gjeng nisser. Så alt du trenger er å betale avgift, så er alt i orden?

ehhh ja.... turbo+ pakken fikk du bestilt fra Volvo og dermed er bilen godkjent for det.

Er ikke ulovelig å trimme bil i Norge, skal bare godkjennes og betales avgift for det .

Skrevet

tro om de viste bilen hos biltilsynet etterpå? tenker at det hadde vært litt mere komplisert enn som så om jeg hadde kommet med en 940turbo "trimmet" til 200hk.

Skrevet

Sjekka skiltet på den 940'n som er med i klippet, den har en B230FK, oppgitt til 125kW. Hadde vært gøy å sett i vognkortet på den. :D

Er skilter på den fremdeles :)

Sjekka hvem som eier den også, det er justis og politidepartementet, Bergen.

Dette er altså ST12414.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...