Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

E21 ja...

Var jo planen at E28en skulle vært klar nå, men det er den ikke desverre. Jeg vil ikke begynne på E21en før E28en er klar, slik at jeg ikke blander kortene... Men kanskje på vårparten det skjer at E21en kommer i jigg igjen? Time will show. Jeg skulle egentlig også levert inn en bestilling på E21-karossdeler - "siste" delene jeg mangler... Men 28en har tømt alle konti og sprææængt alle budsjett - så 21en får vente litt til der...

Bare tenk på at mye E21 deler er på vei ut nå,det er ihvertfall det inntrykket jeg har fått

i det siste.. Men dette regner jeg med du er klar over :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertelig klar over det, desverre. Men er det tomt på E21-kontoen, så er det desverre tomt ;)

Ja ja sån er det vel for de fleste noen ganger,men er vel ikke så mye du mangler nå?

Det er slike tråder som er morro. Og ikke minst lærerikt. Flott utført arbeid!

Takk for det :D

Daniel syns du også er flink.

Hehe,takk takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si du er til å kappe alvorlig i karrosseriet her ja :P hehe :) må da gå lekende lett med denne snurra da :D

har bare laga meg ei transportabel vippe jeg da :) men funker det og :) kjenner du igjenn hjula på hengeren forresten?? ;)

Hehe, ja det var de rå hjula du kjøpte av meg for en hel haug med penger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en liten oppdatering igjen. Er jo på en måte litt fortsettelse følger

fra sist oppdatering.. Holder på med å reparere innerkanalen fortsatt,og nå driver

jeg å felle inn litt friskt stål på nedre del av kanalen mot gulvet.

Stadigmererust001.jpg

Her har jeg kappet bort all "kreften"..

Stadigmererust002.jpg

Nytt på vei inn.

Stadigmererust003.jpg

Stadigmererust004.jpg

Ferdig sveiset og slipet.. Neste nå blir å byttet den fremre delen av gulvet og få punktet

hele gulvet fast mot innerkanalen. Videre er det litt div.forsterkninger og litt pynting av

nedre del av A-stolpene som står for tur.. Da burde det være klart for nye kanaler og

operasjon bakskjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten fortsettelse fra i går.. Har kappet ut gulvet på høyre siden,var begynt å

ruste mellom rammevangen og gulvet sån som det var på venstre siden her også.

Jeg kommer til å sandblåse og grunne rammevangen før jeg sveiser inn det nye

gulvet,så da burde det holde en stund. Ble ikke så mange timer i garasjen i helga,så

satser på en større og fyldigere oppdatering neste gang. :wink:

gulv001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Borrer du punktsveisene helt igjennom?

Bruker du så disse hullene for å feste det nye stålet?

Hvilken grunning benytter du?

Ja jeg gjør det der jeg synes det er fornuftig og fordi det ofte er enklere. Som du kanskje

så på bildene har jeg gjort det på den måten med gulvet der rammevangene er festet.

Borret rett igjennom for så å sveise vangen fast i gulvet fra undersiden etterpå.

Bruker en epoxy grunning fra Hempel som heter Light Primer.

Bruker en Zink grunning fra Wurth mellom platene før punktsveising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...