Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

kan jo gjøre som jeg gjorde på min :) dreide de i kobber :)

eller så så jeg at de hadde noe lignende på Biltema her om dagen! :) verdt å ta en kikk å se om de kan fungere :) men jeg ville ha sølvloddet de.. sveising blir nok litt overkill :)

Husker du hva det du så på Biltema het eller hva det lå under i butikken? Har kikket i

katalogen nå men finner liksom ingenting som ligner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo gjøre som jeg gjorde på min :) dreide de i kobber :)

eller så så jeg at de hadde noe lignende på Biltema her om dagen! :) verdt å ta en kikk å se om de kan fungere :) men jeg ville ha sølvloddet de.. sveising blir nok litt overkill :)

Jeg gikk å surra i butikken her om dagen å kom over noe som kunne ligne det jeg laget :P

Men finner det ikke igjenn i katalogen her.. nærmeste jeg kommer er denne:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelem ... stk-86746/

Men mener de skulle være med m4 gjenger også :)

Ta deg en tur på biltema å let litt ;) hehe

Husker du hva det du så på Biltema het eller hva det lå under i butikken? Har kikket i

katalogen nå men finner liksom ingenting som ligner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote="E28Fredrik

Jeg gikk å surra i butikken her om dagen å kom over noe som kunne ligne det jeg laget :P

Men finner det ikke igjenn i katalogen her.. nærmeste jeg kommer er denne:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelem ... stk-86746/

Men mener de skulle være med m4 gjenger også :)

Ta deg en tur på biltema å let litt ;) hehe

Ja får gjøre det. Er jo stadig der å surrer selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det blitt noen dager siden siste oppdatering. Har holdt på nesten vær dag,men

det har godt i sliping og sandblåsing på div steder så det har liksom ikke vært noe

og ta bilde av. Fant noe jeg kunne bruke til å lage nye fester til bremserøra som jeg

snakket om tidligere på Biltema.

Er et sett med skruer og muttere til vanlige dørhåndtak egentlig. Tok et bilde av det

hvis det er noen andre som er på jakt etter det samme.

kw58ssh3o9dfh3vowt7y.jpg

hrl7hy26cgpmd7xdbxfh.jpg

Disse er av messing så jeg sølvloddet dem fast. Mens jeg var i gang å sølvlodde

passet jeg på å lodde over overgangene mellom bakskjermene og kofferten for å være

helt sikkert på at det blir helt tett, da det blir mye fukt der. Er jo loddet der orginalt

også. Glemte desverre å ta bilde av dette..

Da dette var gjort var det mange steder som måtte sandblåses før

karrosseriet var klart for epoxy. Etter en haug med timer så garasjen ut som Sahara

men bilen var endelig klar for epoxy. Har bare penslet over alle steder med bart metall nå,

for må nok bruke noen timer med støvsuger og blåsepistol for å bli kvitt all sanden

før jeg sprøyter et strøk epoxy både inni og under. Etterpå blir det karrosserikitt og

strukturmasse til slutt. Det fine nå er at jeg endelig kan si meg ferdig med rustsveising!!

Er ikke så veldig mye spennende å ta bilde av akkurat nå,men legger ved et bilde av

hvordan den ser ut i dag.

ce4ziw9nr95wxaoqwe52.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine nå er at jeg endelig kan si meg ferdig med rustsveising!!

Gratulerer så mye! Du har virkelig gjort en formidabel innsats om jeg skal bruke et utrykk jeg skjelden bruker. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Støtter den,fint å kunne si seg ferdig med rusta!! Spes når det blir så bra gjort som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering. Er innspurten nå før bilen blir satt litt til side,da

da det er tid for båtpuss,snekkring og diverse andre ting som hører våren til. Planen nå er

å få behandlet hele karosseriet sån at det ikke begynner å ruste i plateskjøter osv. Har

lagt et siste strøk med epoxy og fått på karosserikitt under bilen. Etterpå legger jeg svart

gummistruktur over hele bunnen. Så er det å få fyllt alle hulrom med tynnflytende voks

eller noe lignende,så får vi håpe rusta holder seg borte noen år :wink:

Sån ser den ut nå.

kitt002_zps264ae352.jpg

kitt001_zps2ef43041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike dette her har jeg trua på, du gjør et flott arbeid her!

Takk for det,gjør seg godt jeg kan :wink:

Ser ut til å være meget godt arbeid :-) Må være fantastisk når denne bilen er ferdig å vite at den er i like god stand i hver krik og krok som den ser ut til :-)

Støtter den!!

Takk takk :wink:

Har vært stort sett overalt nå ja,så håper det blir et bra karosseri.Nytt blir det jo aldri,

men håper jeg slipper å se rust på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...