Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Enig med Jås her. Men personlig hadde jeg nok ikke orket å brukt penger, og energi på sugetrimme m20 10hk, med mindre det kommer som ei nødvendighet, eller som en følge av overhaling/ombygging.

En sund, frisk og nyoverhalt facelift motor tror jeg uansett vil føles "kvikk" i en e21;). Foresten, kan være verdt å få tak i preface (88-) stempler, da får du litt høyre komp.

Har et grenrør tilsalgs, pm om det er intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt hvassere kam,grenrør og skikkelig eksos bør jo gi de hestene du leter etter uten å ødelegge kjørbarheten. Regner med motoren får samme behandling som bilen,da blir den nok bra!

Var noe sånt jeg tenkte på ja,men må passe på å kjøpe "riktig" kam da så ikke

dreimomentet blir borte..En chip hadde kanskje også vært noe.. Tar gjerne i mot noe tips

fra noen som kanskje har en "fasit" på ca190hk.. Og ja,motoren skal nok dulles med den ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jås her. Men personlig hadde jeg nok ikke orket å brukt penger, og energi på sugetrimme m20 10hk, med mindre det kommer som ei nødvendighet, eller som en følge av overhaling/ombygging.

En sund, frisk og nyoverhalt facelift motor tror jeg uansett vil føles "kvikk" i en e21;). Foresten, kan være verdt å få tak i preface (88-) stempler, da får du litt høyre komp.

Har et grenrør tilsalgs, pm om det er intr.

Du har nok rett i det ja,motoren skal borres så da kan jeg jo vurdere preface stempler.

Grenrør ligger klart på loftet,men takk for tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok noen fine E21`r å se på litt treff fremover. Du gjør en fantastisk jobb med din Pål. En gang når jeg får plass, så skal jeg prøve meg på en selv.

Ja,håper på å komme meg på treff når bilen en gang blir ferdig... Hadde vært moro

å sett noen av bilene på forumet "live" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tatt en liten økt igjen.. Motorkjøpet var et såkalt impulskjøp da den dukket

opp nærmest på døra,men den har jo ikke akkurat prioritet nå selv om det hadde vært

deilig og gjort noe annet en å sveise rust. Er jo lite vits med strøken motor hvis en

ikke har et karosseri å putte den i... Så da ble det en sveiseøkt i dag. Fikset rusta rundt

innfestningen til bakstillinga da jeg ville ha dette ferdig før kanalen kommer på da det er

litt sveising mot innerkanalen som er greit å få grunnet før kanalen kommer på.

Da det var gjort satt jeg på døra og forskjermen for å sjekke åpninger før jeg sveiser

kanalen fast..

Kappet ut rust..

wu4frmj94357l716hs1l.jpg

Ble veldig dårlig med bilder underveis i dag da jeg hadde litt dårlig tid,men her er

resultatet ihvertfall.

a9utvbix8lxjv78qcxxi.jpg

Her er døra og forskjermen satt på for å sjekke åpninger. Døra har masse

justeringsmuligheter,så er en del jobb å få ting til å stemme. Må ta en ny sjekk når

bakskjermen skal på også.. Beklager dårlig bilde men har veldig dårlig plass i garasjen.

Så jo nesten ut som en bil igjen gitt :D

r6zzvnnnzyrrtdn21irt.jpg

Så nå skal alt være klart for å sveise fast kanalen,og etter det er det bare å gjenta

bedriften på andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjekt å se du gjør så grundig arbeid Pål. Gler meg til å se sluttresultatet :D

Når det gjelder motor, så er jeg enig med dem andre her. Gå for kam og grenrør.

Den mest optimale kammen for deg er dr schrick 272 grader. Da slipper du tukle med chip. Beholder også dreiemoment.

Facelift stempler er også ett must ved overhaling. Samt nye vippearmer. Med dette oppsettet her tror jeg 180hk er realistisk, og det funker bra i en liten lett e21.

Her er bilde av min e21 med orginale sugerør og EGR

3vbs8z70n17cwromfmwl.jpg

Her prøvemontering med grenrør, resultat før og etter var som natt og dag. :D

dt0p304o169t8nym4sd2.jpg

Kan gjerne redigere bort bildene Pål, om du synest dem var upassende i din tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...