1802tii Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Da har det blitt noen dager siden siste oppdatering. Har holdt på nesten vær dag,mendet har godt i sliping og sandblåsing på div steder så det har liksom ikke vært noe og ta bilde av. Fant noe jeg kunne bruke til å lage nye fester til bremserøra som jeg snakket om tidligere på Biltema. Er et sett med skruer og muttere til vanlige dørhåndtak egentlig. Tok et bilde av det hvis det er noen andre som er på jakt etter det samme. [ Bilde ] [ Bilde ] Disse er av messing så jeg sølvloddet dem fast. Mens jeg var i gang å sølvlodde passet jeg på å lodde over overgangene mellom bakskjermene og kofferten for å være helt sikkert på at det blir helt tett, da det blir mye fukt der. Er jo loddet der orginalt også. Glemte desverre å ta bilde av dette.. Da dette var gjort var det mange steder som måtte sandblåses før karrosseriet var klart for epoxy. Etter en haug med timer så garasjen ut som Sahara men bilen var endelig klar for epoxy. Har bare penslet over alle steder med bart metall nå, for må nok bruke noen timer med støvsuger og blåsepistol for å bli kvitt all sanden før jeg sprøyter et strøk epoxy både inni og under. Etterpå blir det karrosserikitt og strukturmasse til slutt. Det fine nå er at jeg endelig kan si meg ferdig med rustsveising!! Er ikke så veldig mye spennende å ta bilde av akkurat nå,men legger ved et bilde av hvordan den ser ut i dag. [ Bilde ] Vakkert!!
Pal Ostgard Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Da blir det en liten oppdatering som også blir den siste på en stund. Er mye annet som må prioriteres framover, så blir nok seinsommer/høst før jeg er i gang igjen. Har logget mange timer i garasjen i vinter så det er i grunn greit med en pause også. Den siste tiden har stort sett gått i antirustbehandling. Er jo ikke så mye av det som er noe å ta bilde av men har lagt struktur under bilen så det knipset jeg et par bilder av. Har jo skjedd litt siden det så ut som det her Da blir det som sagt en stund til neste oppdatering,men da kan jeg forhåpentlig friste med noe annet en rust oppdateringer også. God Sommer
Dralle Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Pent!! (som vanlig) Hva slags merke/type har du brukt i strukturmasse?
Pal Ostgard Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Pent!! (som vanlig) Hva slags merke/type har du brukt i strukturmasse? Begynnte først med en struktur fra Wurth som kommer i en patron alla Tec7 som sprøytes på med en spesiell sprøytepistol,men skjønte fort at jeg sikkert måtte hatt 25-30 sånne patroner til ca 190kr stk.for å dekke hele bilen så da droppet jeg det... Endte opp med å bruke en struktur fra Hagmans som heter Carosol Elastic.
Mexos Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Ser bra ut Ha en god sommer Gleder meg allerede til update til høsten
Pal Ostgard Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Ser bra ut Ha en god sommer Gleder meg allerede til update til høsten Takk for det ,blir deilig å begynne med noe annet en den forferdelige rusta..
Elliott Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Flott arbeid! Blir den lakket med farge under også?
Pal Ostgard Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Flott arbeid! Blir den lakket med farge under også? Nei,den skal bare være svart under. Tror kanskje ikke Sepang hadde sett så bra ut under bilen uansett.
Pal Ostgard Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Update snart nå da? Er midt oppi noe husprosjekter fortsatt,så drøyer nok litt ennå er jeg redd.. Jeg er inne å klapper litt på den hver dag så den blir ihvertfall ikke glemt
BmwE30cab Skrevet Oktober 11, 2014 Skrevet Oktober 11, 2014 nå.... over 1 år siden sist Pål ??????????
Pal Ostgard Skrevet Oktober 12, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2014 nå.... over 1 år siden sist Pål ?????????? Ja,tiden flyr.. Når en har gammelt hus og driver mye med båt også er det ikke like lett å få tid og ikke minst penger til hobbybil i tillegg. Regner vel med en 150tusen til før bilen er ferdig.. Så det må nok bare ta den tiden det tar er jeg redd. Men har bestilt litt deler og skal lakkere alle understell delene nå,så kanskje bilen er på hjula igjen i løpet av vinteren [-o<
Elliott Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 Ett bilde hadde vært på sin plass uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå