Gå til innhold

alpina b10

teexeln
 Share

Anbefalte innlegg

Alpina betyr gjerne lett oppjazzede motorer, andre dempere og fjærer, harryplast under front og grelle interiør. Det interiøret er kanskje ikke det originale fra Alpina, da de pleier å ha litt grønn/lilla/blå søm og dekor. Du ser f.eks at kombiinstrumentet har blålilla bakgrunnsfarge mot normalt sort. Jeg er ikke direkte fan og skjønner ikke helt hypen med Alpina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina betyr gjerne lett oppjazzede motorer, andre dempere og fjærer, harryplast under front og grelle interiør. Det interiøret er kanskje ikke det originale fra Alpina, da de pleier å ha litt grønn/lilla/blå søm og dekor. Du ser f.eks at kombiinstrumentet har blålilla bakgrunnsfarge mot normalt sort. Jeg er ikke direkte fan og skjønner ikke helt hypen med Alpina.

Whaaaaat? Hypen? :D Du er jo på dop mann.. De har jo kommet med den råeste styling lenge, råeste interiør og råeste motorer.

Ikke lyst på en slik en?

bmw_aplina_b7_bi_turbo_images_1.jpg

Hva med en e34? Mere motor enn M5en jo :)

biturbo%201024x768.jpg

48142d1190059513-pics-90-e34-alpina-b10-biturbo-b10-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B10 Bi-turbo representerer ikke majoriteten av produkter fra Alpina for å si det mildt. Stylingen er helt forferdelig stygg i mine øyne. Den brøyteplogen de monterer i fronten hadde sikkert Mesta hatt bedre bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina Blå er jo nok i seg selv for å gå for Alpina.. :D

Meeen, skal ikke krangle med en e60 eier om styling.. :P

Nå må du ikke begynne og insinuere at E60 er stygg... Riktignok er jeg ikke helt fan av standard 5er.. Men E60 M5... :mrgreen: daaaa snakker vi litt :)

Ikke at den er sånn direkte mye penere enn standard 5, men den er så mye hissigere :) Og lyden a gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina Blå er jo nok i seg selv for å gå for Alpina.. :D

Meeen, skal ikke krangle med en e60 eier om styling.. :P

Nå må du ikke begynne og insinuere at E60 er stygg... Riktignok er jeg ikke helt fan av standard 5er.. Men E60 M5... :mrgreen: daaaa snakker vi litt :)

Ikke at den er sånn direkte mye penere enn standard 5, men den er så mye hissigere :) Og lyden a gitt....

Når vi først nå er off-topic :D

Nja, synes det meste av det BMW har kommet med er pent.. Minus noen compacter og litt ymse 1-serier :P

BMWene ble veldig klumpete ei stund, men det ser ut til at man er litt tilbake på rett kjør med de nye modellene som ruller ut.

Det meste har jo potensiale med senk, hjul og litt m-plast (eller alpina-plast ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaaat? Hypen? :D Du er jo på dop mann.. De har jo kommet med den råeste styling lenge, råeste interiør og råeste motorer.

Ikke lyst på en slik en?

biturbo%201024x768.jpg

åååhhh... kunne skjært av en pungstein med ei skjei for en av de der. =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lyst på en slik en?

biturbo%201024x768.jpg

åååhhh... kunne skjært av en pungstein med ei skjei for en av de der. =P~

For en av de, skulle jeg med glede skært pungsteinene av med ikke ei skje, men vitnemålet mitt, og stekt dem og kosa meg med bearnaise saus.

Kan ikke skjønne at noen IKKE like dissa bilene?

Ikke for å være "frekk" Odd-M, men du må være veldig til Original Polizei...

EDIT: Ja, så det i signaturen din nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett tar jeg mye heller en M-utgave fra BMW. Spoileren og stripene til Alpina kan vel ikke akkurat sies å være spesielt classy eller? Jeg synes ikke interiørene fra Alpina er pene. Rar kombinasjon av farger og treverk. Eksempel på hvor ille det kan bli:

alpina_b3_coupe_interior_1024.jpg

Men smaken er som baken. Eksemplaret trådstarter spør om var ganske diskret, pent interiør og ikke disse harry stripene. Motoren er vel en kraftig frisert utgave av 2.8-literen og bør være ganske frisk i denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett tar jeg mye heller en M-utgave fra BMW. Spoileren og stripene til Alpina kan vel ikke akkurat sies å være spesielt classy eller? Jeg synes ikke interiørene fra Alpina er pene. Rar kombinasjon av farger og treverk. Eksempel på hvor ille det kan bli:

Men smaken er som baken. Eksemplaret trådstarter spør om var ganske diskret, pent interiør og ikke disse harry stripene. Motoren er vel en kraftig frisert utgave av 2.8-literen og bør være ganske frisk i denne bilen.

Se der ja.. Er det noe jeg skal sette fingeren på, når det gjelder Alpina, så er det interiøret. Det der klaffa ikke sammen, om det så skulle vært siste bilen i verden.

Men må si bilen som trådstarter linka til, var tøff. Hadde det ikke vært for at jeg nesten akkurat kjøpte meg nyere bil, ville jeg tatt turen og kikka på den E39 Alpinaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utseende som er classy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje litt dårlig smak, men jeg synes farge/trekomboen i det interiørt var helt nydelig.

Kan og nevnes at kjærringa sier jeg er (nesten) den mest harry personen hun vet om.

Edit: såfremt setene er svarte. Noget uheldig sammensetning om setene/rattet er blått.

Edit2: ville heller ikke hatt treverket på dørhåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også alle de alpinaene var nydelige, interiøret på den nye dr så lekkert ut.. dere som er uenig får ha meg unskylt :) men tilbake til den jeg linket til.. så det er en helt vanlig oppboret m52? ser jo det er en skjelden bil så er vel vanskelig for noen å vite om forbruk og eventuelle svakheter, hvis ikke den er altfor sportslig og hardt satt opp så skulle jo den duge til dagli bruk.. syns den var RÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...