Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Dett er vel ingen feil/mangel, men da jeg kjedet meg i køen på vei hjem i dag fant jeg en tidsinstilling på klimaen? hva vil dette si og hva hva slags funksjon har den?

Hvis du har Webasto, er det bare en timer for starttidspunkt. På min er det to tidspunkt jeg kan forhåndsprogrammere.

Forøvrig kan jeg nevne som feil på F11 at Webastoen sluttet å fungere plutselig rundt nyttår.

Resulterte i at motoren ikke blir skikkelig driftsvarm ved lett belastning, og bilen er fryktelig kald om morgenen. :-)

Billia forsøkte først å resette feilkoder, ellersom Webastoen visstnok går i lås etter tre startforsøk med for lite diesel og/eller for lite strøm. Det hjalp ikke, og da var svaret intern feil i Webastoen. Får ny på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er en "kupè kjøler" ja. klokkeslettet indikerer når bilen skal starte avkjøling.

Tror den funksjonen kun kan brukes om det over en viss temperatur ute...var iallefall slik på E60 om jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå på vinteren ligger tempmåleren på min F11 520d sjeldent opp mot 100 grader, kun hvis det er langvarig belastning på motoren. Ved normal kjøring ligger den stort sett rundt 60-70 grader som på bildet. Har Webasto, så bilen blir allikevel varm inni.

Er dette normalt for dere andre med samme bil?

00zbgy56i0xamz53tfw3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på vinteren ligger tempmåleren på min F11 520d sjeldent opp mot 100 grader, kun hvis det er langvarig belastning på motoren. Ved normal kjøring ligger den stort sett rundt 60-70 grader som på bildet. Har Webasto, så bilen blir allikevel varm inni.

Er dette normalt for dere andre med samme bil?

[ Bilde ]

HUSK, det er oljetemperaturen du leser av og ikke vanntemperaturen, som kanskje noen trur. Oljen kan ha lavere temperatur en kjølevannet, spesielt på vinters. Om sommeren så kan dette være motsatt. Slik er min også, mener dette er normalt.

Jeg har også en M-sport, har testet å tette igjen luftinntaket under, mener bilen ble varmere inne i kupeen, men oljetempen var den samme. Har du mye småkjøring så blir ikke oljen varm i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på vinteren ligger tempmåleren på min F11 520d sjeldent opp mot 100 grader, kun hvis det er langvarig belastning på motoren. Ved normal kjøring ligger den stort sett rundt 60-70 grader som på bildet. Har Webasto, så bilen blir allikevel varm inni.

Er dette normalt for dere andre med samme bil?

[ Bilde ]

HUSK, det er oljetemperaturen du leser av og ikke vanntemperaturen, som kanskje noen trur. Oljen kan ha lavere temperatur en kjølevannet, spesielt på vinters. Om sommeren så kan dette være motsatt. Slik er min også, mener dette er normalt.

Jeg har også en M-sport, har testet å tette igjen luftinntaket under, mener bilen ble varmere inne i kupeen, men oljetempen var den samme. Har du mye småkjøring så blir ikke oljen varm i det hele tatt.

Innrømmer at jeg trodde det var kjølevannstemp, har ikke lagt merke til oljesymbolet i det hele tatt... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter at jeg takket ja på et popup vindu på Iphonen min om oppdatering av et eller annet fra Telenor (tror jeg, trykket bare ok), har handsfreefunksjonen i min F11 blitt litt amputert. Kan ta i mot samtaler, og ringe ut via Idrive, ved å velge fra telefonlista, men historikken lagres ikke.

Tidligere kunne jeg trykke på rattknappen, og de x antall siste samtalene dukket opp på displayet i dashbordet, nå står det bare no entries. Det samme i Idrivemenyen. Prøver jeg å skrive de første bokstavene i et navn, foreslår den ikke lenger treff fra lista. Noen som har en ide om hva som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, legge inn sjassi nr (de 5 siste) inne på link siden, last ned fila, legg den over på en TOM minnepinne, sett den inn i USB uttaket i bilen. Gå inn på menyen i iDriven, der finner du oppgradering av software, velg denne så skal alt ordne seg selv. Denne vil rette opp en del slike blåtann feil. Jeg har gjort dette flere ganger, det er enkelt...

Få høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan telefon?

Iphone 5. Funka som smurt før oppdateringen. Tenkte å teste ut konas Iphone 5 i ettermiddag, den er ikke oppdatert.

Så oppdaterer jeg bilen etterpå.

Er det samme oppdatering med minnepinne som jeg gjør via Idrive og telefonforbindelse? Den opplyser om at jeg har nyeste software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan telefon?

Iphone 5. Funka som smurt før oppdateringen. Tenkte å teste ut konas Iphone 5 i ettermiddag, den er ikke oppdatert.

Så oppdaterer jeg bilen etterpå.

Er det samme oppdatering med minnepinne som jeg gjør via Idrive og telefonforbindelse? Den opplyser om at jeg har nyeste software.

Hmmm...sier du at en annen telefon fungerer som den skal i din bil? Samtidlig forstår jeg desverre ikke ditt siste innlegg og din siste setning, kan du utdype dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...