Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Tviler på at man må bytte bremser på en BMW hvert år eller hver 30k km, da er det noe kalt med bruker og ikke bilen. Tviler også på at BMW sier at alle deres biler er slik, for da har de måtte tatt bilene inn for kontroll og komponentbytte. Kjenner mange med BMW, både nye og gamle, ingen av de jeg kjenner nevner at dette er at problem.

Så alle er det nok ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt dette problemet med Bmw før jeg heller og jeg har kjørt Bmw i 20 år....

Jeg mener det er en svakhet og at bilen er for dårlig!!

Neste gang det blir kjøpt ny bil her så blir det ikke Bmw!

Holder meg fra nå av til gamle BMW'er som virkelig er kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore_S

Dette kan jeg være tildels enige med deg i og samtidlig noe uenig. Bremseskiver er forbruksvare og de kan være av ymse kvalitet, ref FORD sine, de kjøpes inn der det er billigst.

Men det som er helt sikkert er at ei bremseskive blir ikke kast i før den har vært varm (nesten rød-glødende), dvs at det har måtte vært en eller flere skikkelige oppbremsinger med høy hastighet (langvarig oppbremsing). At ABS'n napper i bremsa betyr ikke varmgang ved en liten skrens, så min påstand er at det er brukeren som har skylda.

Å si at hele bilen er dårlig med bakgrunn i dårlige bremseskiver er å trekke denne noe langt. Hvilket alternativ har du dersom du skal kjøpe ny bil? Koreansk? Engelsk? Faren er at du vil mest sannsynlig kjøpe deg en dårligere bil en den du har...

God helg, kjør BMW :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med deg også, men saken er den at det stortsett er kona som har kjørt denne bilen, fart og harde oppbremsinger er ikke noe hun driver med så jeg mener fortsatt at det må være noe feil her....

Uansett så synes jeg 17 000,- er litt mye for å få bytta bremsene!

Har service avtale så jeg slipper å betale det, men unødvendig dyrt...

Er ikke sikkert noe annet merke er bedre men det skader ikke å prøve!

Skal fortsatt ha gamle BMW'er :-)

Har en E34 540i

Og har akkurat kjøpt en E38 740i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg legge meg ut som den store kunnskapsrike personen på F10/F11, men litt erfaring har jeg. I bremseklossene så ligger det en slitasjeindikator, når denne kommer til jord (utslitt) så vil du få en form for varsel om ”service” på bremsene – som du har fått. Dette henger jo litt sammen med det som jeg har skrevet litt lengre opp angående varme bremseskiver… Utslitte bremseklosse bare etter 30 000 km (spesielt bak) betyr jo at man enten har bremset ekstremt mye eller at noe har vært låst/kilt. Denne bremsingen har medført varmgang i skiva og igjen kast i skiva. En annen sak kan være at vei-saltet har medført korrosjon og låsing av bremseklossene slik at de har ligget innpå skiva konstant.

Har bremsene vært låst/kilt så burde du merket dette på dravillighet på bilen og med en kombinasjon av høyt drivstoff forbruket.

Trur du må ta en nøyere sjekk på dine bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med deg også, men saken er den at det stortsett er kona som har kjørt denne bilen, fart og harde oppbremsinger er ikke noe hun driver med så jeg mener fortsatt at det må være noe feil her....

Uansett så synes jeg 17 000,- er litt mye for å få bytta bremsene!

Har service avtale så jeg slipper å betale det, men unødvendig dyrt...

Er ikke sikkert noe annet merke er bedre men det skader ikke å prøve!

Skal fortsatt ha gamle BMW'er :-)

Har en E34 540i

Og har akkurat kjøpt en E38 740i

Omfattes slitedeler av serviceavtalen? Jeg trodde det kun inkluderte de forutsigbare tingene som bremsevæske, filtre, olje osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke være slitte bremseklosser selv om du fikk opp den meldingen. Det kan være noe så enkelt som at sensoren som ligger i klossene og måler dette, har "kortsluttet" og sender feilmeldingen selv om alt er i tipp topp stand. Sensosrfeil er jo en gjenganger hos BMW, helt siden E38/E46/E39- tidene....

Kast i bremseskivene kan jo være et engangstilfelle, jeg har opplevd kast på skiver bare noen måneder.

Jeg skal ha meg en F11 523i rekkesekser bensin, med M styling og manuell girkasse. Disse ble kun produsert første året F11 var i salg. Etter det ble det 4`ere på hele linja nesten....huff! Skjeldent å finne det jeg leter etter, men jeg får bare lete mer, evt i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvordan det er mulig å bli grinete på prisen for bremsebytte og at det må byttes når det dekkes av service avtalen.. Hadde bare glist mer jo større regningen var jeg, så lenge det ikke koster meg noe ekstra.. Hadde jeg derimot betalt for bremser i serviceavtale frem til f.eks 100.000km og ikke bremsene trengte bytte før 105.000 så hadde jeg blitt "grinete"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvordan det er mulig å bli grinete på prisen for bremsebytte og at det må byttes når det dekkes av service avtalen.. Hadde bare glist mer jo større regningen var jeg, så lenge det ikke koster meg noe ekstra.. Hadde jeg derimot betalt for bremser i serviceavtale frem til f.eks 100.000km og ikke bremsene trengte bytte før 105.000 så hadde jeg blitt "grinete"..

Enig, ikke alt som henger i hop i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som har opplevd at varsel for "Vehicle check" dukker opp og skulle vært utført 01.2000 (!)? Har forsøkt å resette vha. Trippteller-knappen, men får melding om at den mislyktes. BMW-verksted klarte heller ikke å nullstille den. Bilen er forøvrig en '10 523iA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...