Gå til innhold

Slepe igang M60B40 med automat, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med sikkerthet (!) som vet om dette er mulig? Prøvde å lese meg fram i instruksjonsboka, men det står på tysk :?

Jeg må få start på bilen på alternativt vis da starteren mest trolig er defekt.

Skrevet

Vel, jeg har hørt om gamle automater som kan slepes i gang. Da med sekundær hydraulikkpumpe.

Har og hørt at du kan slepe den opp i 45-50km/h for så i hive den i drive, så skal den starte.

Dette må du gjerne prøve dersom du ønsker å konvertere til manuellkasse.

Skrevet

Det går ikke. Hvordan skal du få slepet igang en merce med automat? Må være ny merce med lock up konverter det da? Er ikke kobling mellom motor og gir før motoren går. Prøv å gi starteren et rapp med hammeren og se om den slår inn da.

Skrevet

Ja, der har noe med trykket å gjøre.

På gamle mercedes har man den i nøytral opp til ca 30km/t så er det bare å klaske den i drive. Dette er for å bygge opp nok trykk i kassen.

Hadde jeg hatt en manuellkasse for handen skulle jeg gjerne ha prøvd det samme på min, men det har jeg ikke, så.. :P

Skrevet

går an på gamle mercer vet jeg. tror man skulle trille ett stykke så oljetrykket kom opp og så sette den i 2 tror jeg. går ikke på bmwn desverre... hadde ikke turt å prøvd heller.

Skrevet

Den slepeteorien kom forøvrig ikke fra noen bmw. bare for å nevne det.

Disse bør vel egentlig ikke taues overhodet, så jeg ville nok ikke tatt sjansen på det.

Skrevet

Mange automat kasser har bare oljepumpa på inngående aksel til kassa. Dvs veivakselen må gå rundt for og få smøring i girkassa. Når du tauer sånne vil ikke girkassa få smøring og den kan rase hvis motoren ikke går. Disse bilene blir ofte tauet på et plan eller med drivhjula over bakken.

Mange girkasser er også levert med oljepumpe på inngåede og utgående aksel.. Disse kan du taue så mye du vil.

Skal stå hva som er lurt i instruksjonsboka eller ring merkeverksted.

Starte en automatgira bil med å trille igang er som regel ikke mulig. Eneste bilene jeg vet om som kan taues igang er 124er og Mercer med "rykkomatic" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...