M3 Yngve Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Sett bare i M42 motor da vet du, billig og bra. Sett på S14 topp deksel, lim det på om ikke det passer, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Henger meg på her eg og! Skal bli spennende å følge opp Sett bare i M42 motor da vet du, billig og bra. Sett på S14 topp deksel, lim det på om ikke det passer, he he. Har snart en billig M40B16 til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 spennende, må følge med på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doxn Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Heisann Har noen av dere noen linker anngående lover som støtter opp eller ned det som er stemplet i vognkortet? Å noe håndfast på hva jeg som bileier har rettigheter på å vite om bila jeg eier? Spesielt interessert for folk som har kjøpt ombygde biler. Har jeg krav på å vite søknaden som førte til ombygingen? Krav på å se godkjenningspapirene fra biltilsynet som førte til godkjenningen? For når det kommer til min sak så er jeg som en svamp om bilens informasjon å historikk. Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 HeisannHar noen av dere noen linker anngående lover som støtter opp eller ned det som er stemplet i vognkortet? Å noe håndfast på hva jeg som bileier har rettigheter på å vite om bila jeg eier? Spesielt interessert for folk som har kjøpt ombygde biler. Har jeg krav på å vite søknaden som førte til ombygingen? Krav på å se godkjenningspapirene fra biltilsynet som førte til godkjenningen? For når det kommer til min sak så er jeg som en svamp om bilens informasjon å historikk. Takker for alle svar Det er bare å sende mail å spørre, så sender de deg all dokumentasjon. Offentlige instanser er pålagt å gi innsyn i alle sakspapirer som ikke er taushetsbelagt iht offentlighetsloven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Er det slik at alle dere som har godkjent et motorbytte har vert i et labratorium og tatt støy og avgassmåling? Det er vist nokk ikke bra nokk å få gjort dette på et verksted. Er snakk om m50 i e30. Både støy og avgasskravene er like på m50`en og på m40, og jeg kan bruke m40 eksos. Men må i lab. uannsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Gledelig nyhet til alle E30 eiere som ønsker ytterligere effekt i sin bil :D Fikk nettopp denne mailen fra biltilsynet / SFOOR: Hei, Når det gjelder BMW E30 har det i noen tid vært usikkerhet hvorvidt Hartge og Alpina utgavene hadde forsterkninger i karosseriet. Statens vegvesen har vært i kontakt med begge produsentene i Tyskland og har fått bekreftet at de ikke forsterket karosseriet med unntak av tverrstag mellom støtdempertårn foran og bak (Hartge). På bakgrunn av det har det blitt diskutert i SFOOR og det ere nighet om at man kna akseptere inntil 330hk og 350Nm i originalt E30 karosseri uten ytterligere dokumentasjon enn Hartge H35 24v papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Jøss.. Ikke dårlig! Dette er vel etterlengtede nyheter for en del her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 RÅTT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Litt merkelig at mange har fått avslag i det siste? Da er det i alle fall grunn til å klage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Litt merkelig at mange har fått avslag i det siste?Da er det i alle fall grunn til å klage. Disse reglene kom jo netopp, 2 uker siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StaLe30 Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Jeg har jo håndskreven dokument -signert og stempla fra Hartge at demmes modell h34 ikke hadde forsterket karosseri bortsett fra slik du nevner. Men d hjalp ikke dritn, BT i Skien mente at 300hk holdt i en gammel e30, slik at jeg måtte godkjenne med s50b30, men da skal jeg hvertfall rett ned å spørre når jeg kommer hjem, men vil ikke akk ha noen forhåpninger når d gjelder BT.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 BT i haugesund er hvertfall veldig positiv til dette, SFOOR der som har hatt kontakt med alpina og hartge også. Er ikke mange dagene til den første e30n skal gokjennes med 3.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Gledelig nyhet til alle E30 eiere som ønsker ytterligere effekt i sin bil :D Fikk nettopp denne mailen fra biltilsynet / SFOOR: Hei, Når det gjelder BMW E30 har det i noen tid vært usikkerhet hvorvidt Hartge og Alpina utgavene hadde forsterkninger i karosseriet. Statens vegvesen har vært i kontakt med begge produsentene i Tyskland og har fått bekreftet at de ikke forsterket karosseriet med unntak av tverrstag mellom støtdempertårn foran og bak (Hartge). På bakgrunn av det har det blitt diskutert i SFOOR og det ere nighet om at man kna akseptere inntil 330hk og 350Nm i originalt E30 karosseri uten ytterligere dokumentasjon enn Hartge H35 24v papirer. Forbanna IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Nå som dette selfølgelig måtte skrives her, så kan jeg si at ver nå LITT forsiktig med hva dere kommer med av dritt til BT nå. Slik at de ikke skifter meining. Det som ikke er nevnt her er at de krever minimum 298mm bremser slik som Alpina og Hartge hadde. OM de krever E30M3 understell er ikke bestemt enda. Jeg mener det blir feil å si at E30 og E30M3 har samme styrke i karosseriet, siden E30M3 har limt front og bak rute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå