Azeton Skrevet Desember 24, 2010 Share Skrevet Desember 24, 2010 jeg ble også overrasket over hvor godt fulltlyset på e30 er! Min erfaring er at det er bedre med talgelys i lyktene enn pærer. Irriterer meg ikke over xenon, men er måten de blir brukt på! Når det blir brukt xenon i nær/tåke blender det greit mye. spesielt om veibanen er litt fuktig. Så hender jeg at jeg blinker, men har funnet ut at det ikke fungerer. Så er bare og kjøre på med langlys så du lyser langt forbi bilen som blender deg. 55watt xenon hjelper på! Om noen vet om noe som er enda sterkere er det bare og gi en pm. La oss se for oss en nissan navara. høybil, samtlige lys sitter høyt oppe. Når den kommer med xenon i nærlys og tåkelys blir man blendet, SPESIELT ved våt veibane. hjelper ikke lukke øynene en gang.. EDIT: fant noen 100watts så nå skal det lyses.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Desember 24, 2010 Share Skrevet Desember 24, 2010 +1. Jeg tenkte å bestille meg to sett (bi) til E30n, så jeg har i fjern og nærlys. Vel og merke 4300K, det er det eneste jeg syns ser nogenlunde OEM ut og er mulig å komme utenom søkelyset med + at det funker meget bra på mørke dager. E30 lyktene er jo orginalt stearinlys.. Jeg har 4300K i nærlys og 6000K i fjernlyset. Nærlyset på E30 er ganske patetisk, men fjernlyset er bra, helt til du setter på et slikt kit. Jeg trodde ikke det skulle være så sinnsyk forskjell. Fikk mine kit av en kollega jeg, for jeg satte på coilovers på E36en hans. Han tok dem av før han solgte bilen. Kjøpte de på Finn.no for 500kr stk eller noe. Har man DE lykter så blir lyset enda mer tragisk, så det blir kit til M3en til sommeren hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 24, 2010 Share Skrevet Desember 24, 2010 jeg har ettermontert xenon i alle lys. Har testet ut å mete min egen bil med alle mulige lys kombinasjoner. Og kjørt foran bilen min i alle mulige kombinasjoner. Både med orginal høyde og 40/40 senk på bilen jeg kjørte da jeg testa. Eneste som blendet meg da var fjernlys og nærlys med grøftlys. Ingen andre kombinasjoner var plagsomme. Detværste å møte i mørket er nærlys+grøftlys. Og SUV med sterke lys. Både xenon og halogen. bMW X5 er noe av det verste faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 24, 2010 Share Skrevet Desember 24, 2010 Det som irriterer meg når det gjelder lys, er de som bruker feil se-teknikk. De stirrer rett i fronten på møtende bil (meg), og selvom jeg har blendet ned, så syns de selvfølgelig jeg har altfor sterkt lys (bombe), og de flasher tilbake med fjernlysa sine! Jeg har hatt original montert xenon på mine to siste bmw'er, og jeg ble ofte "blinket på", av møtende biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw98. Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Er delvis enig med trådstarter, selv om jeg har ettermontert xenon selv som jeg setter på om vinterene, jeg har E34 som med sine projektorlamper gir et skarpt skille mellom lys og ikkelys, jeg passer godt på å justere ned lyset helt på opplyste veier så det ikke blender og justerer det opp i riktig posisjon når jeg kjører på mørke veier.Biler uten projektorlamper har for mye strølys så de er et helvette å møte, spesielt amerikanske biler som har elendig lys i utgangspunktet, så kompenserer de idiotiske eierene med xenon. Og så har vi KRONIDIOTENE som har det i tåke/grøftelys, møter jeg slike i mørket så hender det at jeg slår på mine 50W xenon fjernlys litt for tidlig i blant for å vise de hvordan det er med feil lysbruk, selv om det er feil metode. Hehe. det siste du skriver hær er jo veeeldig forsvarlig lysbruk etter veien.. jeg ser du snakker om kronidiot, hmm. jeg quoter en nå må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw98. Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Har ettermontert xenon 6000K med originale halogenlykter (uten linse) har justert dem selv.. E46 en kompiss av meg tok bilen min mens jeg tok hans, vi møttes, det er selvfølgelig ekkelt å møte vist man stirrer rett på lysene men vist man ser dær man SKALL se altså i høyre kant for evt.fotjengere så er det nøyaktig lik "ille" å møte som noe annet Originalt xenon sett.. Jeg syntes det var helt greit å møte min egen bil å jeg har gått syn bruker ikke briller eller hva det enn måtte være.. så jeg må nåkk si meg eni i det flere har skrevet hær, dere må ikke se rett i fronten/lysene nårr dere møter bil, vær fastbestemt å fokuser på høyre kant hværtfall når det gjeller lysene. Xenon er bare rått å se til og helt vanvitti mye bedre lys enn halogen..å noe man trenger vist man kjører mye som meg..hværtfall som er svært nyttig for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Enig med at folk som slår på fjernlysene for tidlig er egoistiske drittsekker. Uansett hva kjøreskolene sier, så er poenget at du kan slå på fjernlysne 1 til 2 billengder før passering UTEN å blende møtende trafikk. Er det smalt mellom bilene som passerer, 1 billengde Max. Er det skikkelig bredt, kanskje 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw98. Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 eni med det jeg også. slå på fjærnlys når man er side om side.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Blir ofte blendet av idioter som etter på lysene bil lengder foran meg. Godt jeg har sterke original xenon på bilen som flasher godt om de gjør det. Jeg er ikke treig å be om å blende GODT tilbake. Og til dere som mener det er feil å IKKE sette på lysene før man møter bilen, fordi din sønn eller datter kan komme bak bilen. Hvordan har dere oppdratt barna deres!? De skal vel ikke leke langs 80sona i mørket? Kjøp noe de kan leke med hjemme istedet, og vær trygg på at de ikke leker langs 80 soner rundt om i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Eneste jeg synes er ekkelt, er når folk har xenon i grøftelysene sine, også kommer de kjørende med hovedlys og grøftelys i mørket når asfalten er våt. DET kaller jeg idiot! Så jævlig tøft eller synes dere at man ser så jævlig bra med grøftelysene tent? NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Veldig egoistisk å se elgen, eller eventuelt din sønn eller datter før de spretter ut i veien.Det er tydelig at du ikke kjører mye bil, og ser nytte i gode lys. Kjør 50000 km i året på mørke veier, så kan du komme å uttale deg. Har du hatt mørkekjøring? Ut ifra innlegget ditt, så antar jeg at du er 16, og øvelseskjører, så neppe. På mørkekjøringa lærte ihvertfall jeg at man skal sette på langlys 1-2 billengder før man passerer møtende bil. Dette for å se hva som skjuler seg bak møtende bil. ... Det ser jo også ekstremt harry og billig ut. Spesielt hvis de er montert i grøftelys. Jeg håper i første del av innlegget ditt at du refererer til bruk av fjernlys og dertil ekstra kraftige fjernlys? Og ikke at du mener at du ser elgen lettere når du kjører med tåkelys? For tåkelysene har null og niks for seg når farten går over 30 km/t, annet enn å blende (både egenblending og blending av motgående trafikk). Og til trådens kjerne: ja, ettermontert xenon eller xenon-wannabe er ofte helt håpløst. Det blender som pokker og er totalt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Veldig egoistisk å se elgen, eller eventuelt din sønn eller datter før de spretter ut i veien.Det er tydelig at du ikke kjører mye bil, og ser nytte i gode lys. Kjør 50000 km i året på mørke veier, så kan du komme å uttale deg. Har du hatt mørkekjøring? Ut ifra innlegget ditt, så antar jeg at du er 16, og øvelseskjører, så neppe. På mørkekjøringa lærte ihvertfall jeg at man skal sette på langlys 1-2 billengder før man passerer møtende bil. Dette for å se hva som skjuler seg bak møtende bil. ... Det ser jo også ekstremt harry og billig ut. Spesielt hvis de er montert i grøftelys. Jeg håper i første del av innlegget ditt at du refererer til bruk av fjernlys og dertil ekstra kraftige fjernlys? Og ikke at du mener at du ser elgen lettere når du kjører med tåkelys? For tåkelysene har null og niks for seg når farten går over 30 km/t, annet enn å blende (både egenblending og blending av motgående trafikk). Og til trådens kjerne: ja, ettermontert xenon eller xenon-wannabe er ofte helt håpløst. Det blender som pokker og er totalt unødvendig. Innlegget mitt er svar til ett tidligere innlegg. Les quoten også, så skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Har Gule lyktefilmer på E24n og mener at dette gir mer enn bra nok lys, kjørte langtur et par ganger i høstmørket og var aldri no problem med ikke å se. Det er gode lys på BMW og etter mitt syn trengs det ikke Xenon, er ofte BMW som blender spør du meg også.. Når det gjelder firmabilen derimot.. Der snakker vi DÅRLIG lys, og synes ikke det er så rart folk ettermonterer på slike typer lykter.. For det er helt ille hvor dårlig dette lyser.. Når det gjelder motgående biler i mørket, så skal man se i høyre veikant i det man passerer og tenke jaja, han/hun hadde jo sterke lys, glad jeg ikke ble blenda og kan bruke synet riktig. Jeg veit at mange er pripne på dette og klager og syter, opplever dette ofte når jeg sitter på med andre, hører det omtrent hvert 5. minutt, da mener jeg at det er føreren det er no galt med. Synes det er greit at man har mørkekjøringsdemo under opplæring, selvom jeg er litt uenig i overdreven bruk av fjernlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå