takaasen Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Hei jeg byttet nettop fra sommer til vinter dekk og felg. Viste at dekkende var utslitte men her må det være noe gale med understelet eller no. Tenkte først at det var noe som hadde tatt borti og slipt vekk dekk , men så ingen tegn til det under bilen. Dette er en BMW 120d e82 2008 mod med orginale m felger 215 40 18 forran og 245 35 18 bak. og BRIDGESTONE Run-Flat drit. Er orginlat m senk på 15mm. dette dekke som er avbildet er høye bak. forran er bare lit slitt på utsiden men ikke i nærheten så ille som dette her
Kennethe34 Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Det der er relativt normalt på E9x og E8x med brede runflat dekk. Løsning; smalere dekk
Robin L Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 slik var e39n min og første e38n min og. e39n hadde original senk, e38n uoriginal senk... den jeg har nå er ikke senket, og sliter jevnt på dekka
Joachim_M5 Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Kan se ut som det har vært kjørt med for lite luft... Åssen lufttrykk har du kjørt med?
Kure Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Problmet du har her kommer av feil hjul stilling. Når du setter på større dim felger og bredde enn orginalt, er det stor sjanse for at hjulstillingen må justeres. Gjør du ikke dette, vil du få feil slitasje på dekkene. Lavt luft trykk i dekk = slitasje på ytter kant av dekkene. Høyt luft trykk i dekk = slitasje i midten av dekkene Feil hjulstilling = slitasje på indre eller yttre delen av dekkene
Joachim_M5 Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Du får jo ikke feil hjulvinkler ved å bytte til breiere felger og dekk. Hjulvinklene er uforandret samme åssen felger eller dekk du setter på....
dyrlege Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 det er en eller annen del som pga senkingen kommer borti dekket, antagelig når fjæringa belastes. har sett akkurat det samme på samme dekk/felg- kombinasjon. Mulig at RF-dekkene er for stive?
Dirty Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 det er en eller annen del som pga senkingen kommer borti dekket, antagelig når fjæringa belastes. har sett akkurat det samme på samme dekk/felg- kombinasjon. Mulig at RF-dekkene er for stive? ER nok ikke annet en camber som må stiller her gutter. og er i allefall ikke noe som har tatt i dekket
takaasen Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Skrevet Desember 25, 2010 Det er ikke noe som har tatt borti dekket nei, det har jeg skjekka. Men trykke i dekket var bare 1,6bar så det sammen med feil camber kan være feilen. syntes bare det var litt ekstremt. dekket er også slitt i mitten av dekket.
Joachim_M5 Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Finns ikke rart dekket blir slik hvis du har kjørt med bare 1,6 bar. Jeg kjører aldri under 45psi (3bar) på lavprofilhjul.
Seigemann Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 At du venter så lenge med å bytte til vinterdekk, og i tillegg kjører med dekk som er SÅ utslitte, skjønner jeg ikke. Mangler du sunn fornuft?
takaasen Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Skrevet Desember 25, 2010 At du venter så lenge med å bytte til vinterdekk, og i tillegg kjører med dekk som er SÅ utslitte, skjønner jeg ikke. Mangler du sunn fornuft? Når jeg oppdaget slitaskjen for over 2 måneder sider valgte jeg å la bilen stå. Så nei har ikke brukt den før jeg fikk nye dekk og felger. De andre dekka var ikke så slitt. så det er derfor jeg stilte spørsmålet. Fikk heller ikke feilmeldig om lavt dekk trykk. Skulle egentilg vente til mars før jeg skulle bruke bilen igjen med nye sommer dekk, men GS hadde kampanje på vinter dekk og felg, så jeg kjøpte et sett. Er ikke akurat vinterbil dette her.
Stoppie_Master Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Problmet du har her kommer av feil hjul stilling. Når du setter på større dim felger og bredde enn orginalt, er det stor sjanse for at hjulstillingen må justeres.Gjør du ikke dette, vil du få feil slitasje på dekkene. Lavt luft trykk i dekk = slitasje på ytter kant av dekkene. Høyt luft trykk i dekk = slitasje i midten av dekkene Feil hjulstilling = slitasje på indre eller yttre delen av dekkene Det er ikke slik lengere når det gjelder høyt luft trykk i hjul. Du kan si det sånn at dekket blir bare hardere og strammere... Uansett så får man ikke kul på dekket slik man gjorde før.
Fixfax Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 ser det sliter mere på utsiden, men hele dekke er jo slitt, ser det er litt mønster helt innerst, men altså jeg fikk intykk av at de dekkene hadde vært utsøitt uansett, og da er det vel ikke noe problem? eller er min konklusjon kansje feil?
takaasen Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Skrevet Desember 25, 2010 ser det sliter mere på utsiden, men hele dekke er jo slitt, ser det er litt mønster helt innerst, men altså jeg fikk intykk av at de dekkene hadde vært utsøitt uansett, og da er det vel ikke noe problem? eller er min konklusjon kansje feil? Jepp dekket er rimelig oppbrykt ja. Men hva kommer den enorme slipe kante som har klart å komme på innsiden av dekket. pleier å bli slikt når man senker biler ja, men denne er orginalt senk. tror jeg får bestille en 4 hjuls kontoll. Takker for all interesse i tråden. God jul da folkens, ut og spinn i snøe, det skal i verfall jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå