Gå til innhold

TreFem-garasjen - Sødalen Automobil Werkstatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen kritikk, men du skulle kjørt på med litt mere strøm og etterjustert matinga. Ser ikke ut som innbrenninga di er helt optimal, nei...

Personlig så sveiser jeg med 140-160 Ampere styrke på tynnplate (BMW-stål). Høres sikkert mye ut for enkelte, men får en snabla god innbrenning da - så lenge apparatet og sveiseren "takler" det. Og det vil en jo ha... :-)

• Svar 451
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ingen kritikk, men du skulle kjørt på med litt mere strøm og etterjustert matinga. Ser ikke ut som innbrenninga di er helt optimal, nei...

Personlig så sveiser jeg med 140-160 Ampere styrke på tynnplate (BMW-stål). Høres sikkert mye ut for enkelte, men får en snabla god innbrenning da - så lenge apparatet og sveiseren "takler" det. Og det vil en jo ha... :-)

Ja tenkte meg egentlig at dette ikke var heelt gjort etter en sveisers kunnskap. Når jeg faktisk var ferdig omsider så er sant som du sier, så jeg at innbrenninga ikke var helt optimalt. Men man lærer alltid noe nytt.. :)

Skulle prøve å legge ut noen bilder her men kommer ikke opp det normale vinduet lenger hos meg ved opplastinga av bilder? Fler som har det problemet?

Skrevet

pen bil:) bra du redder den ifra rusta:)) har faktisk sett denne i kristiansund en gang, kommer selv ifra fræna. fine felger også, er det 17?

Skrevet
pen bil:) bra du redder den ifra rusta:)) har faktisk sett denne i kristiansund en gang, kommer selv ifra fræna. fine felger også, er det 17?

Denne har du nok helt sikkert sett i Kr.sund ja :) Men har så å si stått inne på verkstedet siden oktober/november nå, liten luftetur i februar men så motorras.. :(

8,5 og 10x17" ja :)

Tilpassingen gikk veldig greit da jeg gjorde en bra innsats når jeg kappa ut gammelkanalen, så skjøten i overkant ble heelt close.. :) Her holdt på plass med sveise tenger..

P5280122.jpg

Punkta i forhåndborrede hull..

P5280138.jpg

Par holde punkt i overkant mens jeg sveisa punktene under

P5290146.jpg

Her har jeg også fått opp strømstyrken litt Pedi ;)

P5290148.jpg

P5290149.jpg

Vil si meg fornøyd med denne :)

?action=view&current=P5290150.jpg

Skrevet
Hvorfor kaller du den M5 egentlig? Har gått glipp av noe her jeg, tror jeg....

H_Vatn brukte vell å kalle den M5, Mini5 8)

Minste 5 serien... :P

Skrevet

Grunn t at den ble kallt "M5" er jo såklart fordi den har m5 leppe og m5 bakluke spoiler.. ;)

Skrevet

Struktur sprøytet karosserimasse over dette

P5300173.jpg

P5300172.jpg

Og resten under bilen

P5300177.jpg

Antennehull skulle bort

P5290151.jpg

Tilpasset en liten platebit

P5290152.jpg

P5290153.jpgP5290154.jpg

Skrevet

Litt lapping her og der hvor det trengs :P

P5300159.jpg

Rengjort så godt som overhode mulig i hjulhusene før et lag med karosserimasse kom på.. :)

P5280123.jpg

Nåværende fjørbein er der bare midlertidig til nye 3,5 eller M5 bremser med fjørbein blir montert :)

P5300168.jpg

Bak, her skal OFC trommelbremsene byttes ut til skivebremser (inkl travers) :)

P5300163.jpg

Sveiset på ny slik kant, er vel kjent for å være bulket og rustet på di fleste e28'ene.. ;)

Dåli vinkel å ta bilde av da ser jeg nå men.. :P

P5300160.jpg

?action=view&current=P5300161.jpg

Skrevet

Hadde fjernet org bakplata, her er en litt finere en, fra 545'en til Halfdan på vei på plass :)

P5300171.jpg

Punktet fast

P5310183.jpg

Skrevet

Det meste i motorromm mattet ned klar for syregrunning over bart metall

P5280125.jpg

Så smått fått på noe grunning

P5310190.jpg

P5310188.jpg

DSC_0546.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...