Gå til innhold

Feil meld på gir kassen - cruise control?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått feil melding på automatkassen på min Bmw E46IA, jeg har ingen anelse om hva dette kan komme av, girene ser ut til å fungere helt fint, ikke noe ulyder(enda)

Jeg skjønner ikke hvordan det kan skje noe feil, for bilen har stått i garasjen den siste uken, og sist jeg var ute å kjørte fungerte bilen top, noe den gjør fremdeles. Kan dette ha noe med kulden å gjøre(?) seig olje på gir kassen?

Skrevet

Er batteriet ditt 100% ok? vet at noen kasser får feil og kan gå i nødmodus fordi det er for lite strøm på batteriet. Du kan prøve og koble av batteriet i 30sek. se om da feil meldingen går vekk, det funker noen ganger:)

Skrevet
Er batteriet ditt 100% ok? vet at noen kasser får feil og kan gå i nødmodus fordi det er for lite strøm på batteriet. Du kan prøve og koble av batteriet i 30sek. se om da feil meldingen går vekk, det funker noen ganger:)

Tror du er inne på noe her ja! Jeg tror det står dårlig batteri i bilen, feks sete varmern slår seg ut med engang når bilen nettopp har blitt startet, og etter jeg bygget xenon i lang lysene og begynte nær lysene å blink ca rundt hvert 30sec. Dette er og noe som har startet i begynnelsen på vinteren, når det kom kuldegrader.

Står Biltema batteri i bilen, så det sier vel sitt.

Skrevet

ja, det hjelper om du får tar en skikkelig diagnose. tannhjulet sier at noe er feil, ikke hva.

hvor bor du? jeg kan hjelpe deg med diagnose av girkassa.

men hvis du har begynt å tukle med lyset og det har begynt å flimre i nærlyset, så er det mest sannsynlig noe di har gjort feil. dersom feilen kom rett etter du har satt i xenon.

Skrevet
ja, det hjelper om du får tar en skikkelig diagnose. tannhjulet sier at noe er feil, ikke hva.

hvor bor du? jeg kan hjelpe deg med diagnose av girkassa.

men hvis du har begynt å tukle med lyset og det har begynt å flimre i nærlyset, så er det mest sannsynlig noe di har gjort feil. dersom feilen kom rett etter du har satt i xenon.

Åja, kjempe greier det! :)

Jeg bor i like utenfor Bergen :) enn du?

Det stemmer, misstenker en eller annen kobling som er svak. Men jeg gjorde akkurat det samme som jeg gjorde når jeg bygget xenon nærlyset, og da fungerte det utmerket :)

Skrevet

Har prøvd diverse ting nå; koblet fra + polen, skiftet over til ett annet batteri, og koblet fra det ene xenon settet. Når jeg koblet fra det ene settet gav blinkingen seg, så tyder på en kobling i det settet som er dårlig da. Men varselen til automatkassen er der fremdeles, er dette noe som kanskje må gå seg litt til?

Skrevet

Hei sorry glemte svare. jeg bor i oslo så blir litt lang vei for diagnose.

hm, men bude nesten sette den på et verksted for å få sjekka hvasom er galt.mtp at du har prøvd ganske mye av de enkle tinga for å sjekke.

Skrevet

Det går fint :) Oslo ja, gjerne litt langt å kjøre over fjellet for å få diagnose, hehe.

Ja jeg har tenkt til det, onkeln min eier ett verksted, bare synd han ikke er så nær at han gjøre det gratis for meg:P

Men lurer på å kjøpe meg diagnose verktøy, slik som man kan bære rundt på, ikke koble til data. Har du noen å anbefale til en rimelig pris? Har sett litt på finn osv, men jeg har ikke anelse av hvordan slike fungerer, men tror jeg skal klare å lære meg det ganske lett :)

Er greit å ha slikt, med tanken på at jeg kommer til å ha biler med M52 og M54 motorer en god stund fremover i tid så :)

Skrevet

Ser du bor i Bergen, kjør inn til Autoteam i fabrikkgaten for en diagnose di er billige og har faktisk peiling. Det ville jeg gjort:)

Skrevet

Takker for tips! De ligger på nestun? :) Vet du sånn ca hva de tar for en diagnose? :)

Har foresten fikset xenonen, slik at det ikke blinker :) tok av han og hun koblingene og loddet ledningene sammen og hev på en krymper over ledningene. Stod vel kanskje å glodde på lyset i 10 min, ikke et eneste blink. Har tatt gamle batteriet fra W211 til min far i bilen, helt sikkert bedre enn biltema(virker hvertfall slik). Skal kjøpe nytt, men må bare finne ut av hvilket, noen forslag til gode batteri, som tåler norske vintre? :)

Skrevet

Tror kanskje har en anelse av hva feil meld på girkassen kan komme fra! Var ute å kjørte i dag, og alt fungerte helt fint på bilen, utenom en ting; cruise controlen på bilen, den har tatt kveld. Så jeg lurer på om feil meld kan komme pga dette(?) siden gir kassen fungerer utmerket, raske girskift, ingen ulyder, perfekt:)

Foresten; noen som vet hvordan man får fiksa cruise controlen? :P noe man kan gjøre selv? eller innpå verksted?

Skrevet
Takker for tips! De ligger på nestun? :) Vet du sånn ca hva de tar for en diagnose? :)

Har foresten fikset xenonen, slik at det ikke blinker :) tok av han og hun koblingene og loddet ledningene sammen og hev på en krymper over ledningene. Stod vel kanskje å glodde på lyset i 10 min, ikke et eneste blink. Har tatt gamle batteriet fra W211 til min far i bilen, helt sikkert bedre enn biltema(virker hvertfall slik). Skal kjøpe nytt, men må bare finne ut av hvilket, noen forslag til gode batteri, som tåler norske vintre? :)

Fabrikkgaten ligger ved Kanalveien ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...