Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde en e30 316i som kjørte ræva av min gamle e30 320i!

jeg synes at en 325i går godt, men når man har kjørt den noen dager, blir man litt leil..

Er vell som det sies, "mye vil ha mer"

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg syns ennå min e34 540 drar bra etter å ha fått kjørt Corvette Z06 med 550hk og sitti på i en Dodge Ram SRT10 med 1260hk med skikkelig automat kasse fra USA-ett eller annet.

Hjelper lite med 600hk osv, hvis du ikke får disse ned i bakken.

Ser det finnes utrolig mange rundt om kring som bygger biler hvor de ser seg blinde på antall gamp på drivhjulene.

Bygger du ikke bilen slik at du får resten til å samarbeide med motor, feks oppsett, bremser, hjul, chassi og ikke minst fører, så ser jeg ikke at en bil kan gå bra uansett antallet hk.

Syns det er formange som glemmer hvor viktig dreiemoment er egentlig. I den Dodgen jeg satt på i var det fokusert nesten mer på en bra dreiemoments kurve enn kun mye mye hk.

e34 540 har en ganske så bra dreiemoments kurve, starter med 280NM på 1000rpm. I andre ord, jeg har dratt fra flere 200sx med 300hk++

Skrevet

Jeg husker jeg var sykt fornøyd med min 740 med manuell gir jaffal., gikk jævla bra!! :) føltes veldig bra med tanke på at det var en tung bil! :)

Skrevet
e34 540 har en ganske så bra dreiemoments kurve, starter med 280NM på 1000rpm. I andre ord, jeg har dratt fra flere 200sx med 300hk++

280nm på 1000rpm er jo tross alt skumle 40hk, så ikke rart 200sx'ene må bite i gresset. :mrgreen:

Men du har forøvrig helt rett.. effekten over et bredt område som teller - spesielt ved vanlig kjøring hvor det er vanskelig å holde motoren innenfor et smalt effektområde. Derfor blir nok mange skuffet av hissige sugemotorer - de må tynes for at det skal gå bra.

Skrevet

Bra med moment 540 ja, 280nm omtrent på tomgang som er like mye som maksmomentet til en 328 på 4Krpm. Og den går jo ganske greit også med et par mods.

Bunndrag er godt å ha men i dragrace er det mer eller mindre ubrukelig. Bare man bruker turtallet og registeret på en hvis motor så spiller det liten rolle.

En 200sx kan også ha mye moment, de har sjeldent mye turtall å gå på også men snurrboen gir jo en godel, ofte høyt oppe da det er liten motor og må ha litt størrelse hvis man vil ha mye hk. Men disse får han brukt godt med gira hans.

Samme gjelder e36m3 vs e39m5. Pga vektforskjellen er det ikke så stor forskjell på disse heller om man bruker optimalt gir. I såppas hastighet hvor luftmotstand spiller mye inn vil m5en ha overtaket pga mer hk.

Samt også i tyngre gir hvor man er så langt nede på turtallskalaen at V8ern har vesentlig mere guffe.

Skrevet

Hmm, kanskje en 540 E34 til rundt 20.000 SEK fra Sverige er kanskje ikke dumt for banebilbruk likevel? :) De bila er billige over grensa. Veier ca 1600 kg? Går sikkert ann å barbere bort 100 kg. ved fjerning av interiør, også iverksette krengningshemmende tiltak? Sorry off topic...

Skrevet

No har ikkje eg lest alt her men min erfaring med E30 b25 og 0.4 i ladetrykk går heilt greit for norske veier, har kjørt E30 med 420hk på vålerbana og det var nokk for min del :P Tømme jo 3-4 gir i hjulspinn rett fram :P

Skrevet
Så er e30'en litt lett i ræva i tillegg da..

Det er jo det som er så forbanna artig ;)

Skrevet

Alt som har 0-200 tider på ca 12 sekunder og nedover går godt.

Poenget mitt er at om man blir vant med en rask bil, så blir dette liksom en målestokk.

Skrevet

Jeg synes min Chevy C10 går for godt til den bilen og være. Drar fra alt som jeg har prøvd rett frem, med det hjelper ikke da den ikke er brukende i sving.

Men derimot så synes jeg min tidligere 525i med turbo gikk meget bra

Kan vell legges til at e39 520 går greit nok men ikke mere heller, mens jeg syns en 528 går bra.

Hvis du må ha over 250hk for at bilen skal gå bra til det daglige så kjører du en mest sannsynlig veldig aggresivt.

min mening =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...