treige Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Ja, alle åpnet på 150-152 bar. ingen lekasjer.
treige Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Brukt komplett motor er under anskaffelse, så blir motor bytte etterhvert. Noen som vet om det er forskjell på forstilling/travers forran på E34 Touring og E34 Touring //M?
treige Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Eller, hva er egentlig forskjellen på; med og uten //M?
bmw520 Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Fjærene og demperne i første rekke. travers er like iværtfall. fant du ut problemet med motoren? Foresten når det gjelder e34_525tds, så heter han nå TRF-Racing pga av serverkræsjen. Så han kan du også spørre ang alt om bmw diesel motorer. Han chipper også disse om det er av interesse. Og han er faktisk veldig dyktig. anbefaler å bruke han jeg iværtfall om det skulle være noe.
bmw520 Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Et lite tips bare ang motortype, ikke sikker på eksagt tid, men i 92/93 en plass så ble det litt forandringer ang motorblokk og elnettet på disse motorene, så du burde sjekke motornr på blokka di, den ene så har du 249 som 3 siste tall og på den andre så har 891 som da er den første blokka. det er litt forskjell på disse blokkene, så det beste hadde vært om du fikk tak i lik blokk, men det går om du ikke for tak i like blokker også, men da blir det noe mer arb. ta gjerne kontakt om du lurer på mer ang dette. har selv bytta motor med forskjellig blokknr, derfor jeg vet dette
TRF Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 der var det liv i denne igjen. ang forskjellen som kom i 92/93 så er det du som kan mest om det. jeg antar det er denne forskjellen som gjør at ikke alle styreenhetene fungerer om hverandre selv om pumpene er like. mtech og ikke: fjærer, dempere og stabilisatorstag.
bmw520 Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Forskjellen på styrenhetene er faktisk kun den tappen som man kjører kobling inn i bakkant på boksen, vet ikke åssen jeg forklarer det, men jeg har da enten knekt den tappen eller byttet chassi, og alle jeg har prøvd til nå, så har bilen starta PS, jeg glemte ang det du sa om stabilisatorstag, men er det ikke krengningsstaget du mener,er vel tykkere på m-tech? eller er det begge deler?
TRF Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Ja, den tappen har jeg vært borti ja, men har som sagt vært borti at ikke alle styreenheter har godt om hverandre :S stabilisatorstag er egentlig "krengningsstag". Aner ikke hvorfor folk har begynt å kalle "tårnstag" for stabilisatorstag. Og ja, det er tykkere på mtech.
bmw520 Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Du husker vel ikke vilken hjerne som ikke funket? vet iværtfall at 119,183,184 går om hverandre, mener å huske det var fler også, men husker ikke nr på dem nå. Hehehe, er det noen som kaller dem for tårnstag ja har alltid kalt det krengningsstag jeg, men et kjært barn har jo som sagt mange navn
TRF Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 nei jeg husker desverre ikke hvilket nummer. Nei, jeg mente at "stabstag" som folk har i motorrommet heter "tårnstag" om man skal være korrekte, og at staget under bilen, "krengningshemmeren" er det samme som "stabilisatorstag".
treige Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Har ikke fått sjekka hva som egentlig er med motoren. Vet ikke hvorfor, men har bare ikke skjedd noe her. Det med motorblokka kan je komme tilbake til da motoren er her. Hva er det som blir gjort/bør gjøres når den evt. chippes som bmw520 nevnte?
TRF Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Tenker du på utenom selve "chip" prosessen? ingeting. Jeg mapper ikke til noe mer enn det du har av oppgarderinger, helt org motor så tar man ut det som passer da (opptil 180hk).
treige Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Ok, så det er ingen diesel/turbo justeringer altså?. Er det det samme som de chippa du får kjøpt på nette da?
TRF Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Hæ? nei. les tråden min, så skjønner du nok litt mer om hva dette innebærer. Om du fremdeles lurer så spør, da er det forhåpentligvis en litt mer riktig tid på døgnet så jeg har muligheten til å ta dette fra begynnelsen.
treige Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Ja, lest litt nå. Står noe om ladetrykk ser je, men sikkert ment for anna motor(ser det ut som). Så det er bare chip som har noe for sej da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå