Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har motor og travers/forstilling ankommet. (Fikk også med tr brukbare frammstoler, radiator og hele boksen med styreenheter). Var visst senkefjører som satt på...

Begge blokkene slutter på 891.

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok, da har du den eldste blokka, men i og med du har samme nr, så er det egentlig bare et rent motorbytte. da slipper du masse skit med elnettet og reimstrammeren, for det er ikke likt på 249 blokka. vilke 3 siste nr har du på styrenhetboksene dine? lurer bare på kun av ren nysgjerrighet ;)

Husk at du må ha torx verktøy da, helst både fastnøkkel og pipe.

PS, er dette med automat eller manuelkasse?

Skrevet

er du sikker på at skille har med ny/gammel å gjøre og ikke tds/td? jeg har vært borti det samme som du sier, men på td/tds. mystisk :P

Skrevet

Hm, litt usikker, men har stående en 93mod tds her nå, og den har det samme som 249 blokka som jeg bytta iværtfall. så jeg tror ikke det har noe med td/tds å gjøre.

Skrevet

Jeg vet ikke noe om det skille greiene ihvertfall. :?

Er automat kasse (dessverre?...)

Trur verktøy skal ordne sej ja, men er det itte noe spesielle trekanta greier med "tapp" i midten noen steder?

Hvilke av boksa da?(usikker på hva som er hva av de tre eller fire? boksa)

xjhnun7pjv0wxi8jyj2w.jpg

Er forresten kappa nett på den "nye" motoren :(

Skrevet

Det er kappa nett på den ja, det var dumt, for håpe det er helt likt el nett på disse da. Det er boks nr 2 fra ovantil på bildet, det er boksen til motoren, det er den jeg er nysgjerrig på ;) boks nr 1 er til automatkassa. boks nr 3 er jeg litt usikker på, men tror det er til abs`n.

Skrevet

Regner med det løser seg så lenge det er samme blokknr, men faktisk vet man aldri, alltid no forandringer. men bare skrik ut om noe låser seg, så for vi se om jeg eller noen andre kan hjelpe deg da vettu ;)

Skrevet

Har så smått begynt litt demontering.

Begge boksene slutter på 184(hvis det er det riktige nummeret je har sett på)...

Drev å så litt anngående "egr". Så, på bilde; hva er den føleren som er koblet til under innsuget og som da stikker opp inni innsuget?

hj1tr91p9zctpq28geoh.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Tja, at du har fått ut alle bolter og ikke drar ut kassa skjevt er nok det viktigste,kan da sitte noe hardt i styretappene, men er ikke helt sikker på om det var det du tenkte på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...