hylle Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Bra. Det var på tide! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Å ennå bedre blir det Alpinaen er jo produsert i 82 og registrert 03.01.83. Da er jo den veteran om litt under ett år. Må se å få ut fingern å skaffe noen gulldubloner. Svisj så forsvant det ett år der også (eller ett halvt og litt. Er jo ikke akkurat vinterbil det heller.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Alpinaen er jo produsert i 82 og registrert 03.01.83. Da er jo den veteran om litt under ett år. Nå roter du vel litt: 323en er registrert i 1981, ergo er den veteran fra 2011. Alpinaen er registrert i 1983, ergo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Nei det gjorde jeg ikke. Dette her har jeg fått litt innsikt i nå (tror jeg) Var det ikke når den var produsert? I følge lovverket defineres en bil som veteranbil fra og med første januar i det året som er 30 år etter det året bilen ble produsert (red. forstå dette som det året bilen blir 30 år, en bil produsert i 1978 kan registreres som veteran i 2008). Denne definisjonen kom da vegdirektoratet innførte nye regler om import av motorhistoriske kjøretøyer eldre enn 30 år, som innebar at det kan importeres motorhistorisk interessante kjøretøyer og få dem registrert på norske skilt uten å måtte oppfylle dagens krav til kjøretøyer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 En liten digresjon, men om jeg vil importere en veteranbil så trenger jeg kun å betale 25% mva på kjøpesummen pluss 3447kr i avgifter? Du må betale norsk moms på frakten av bilen til Norge også. Føler at poenget med å fikse opp en rusten bil som utelukkende har blitt kjørt på vestlandet ble litt mindre nå.. Den tanken har streifet en del andre før deg. De delene av Vestlandet som har mye salting av vei, og/eller lite snø (dvs. fuktig kystklima med vintertemperaturer som jager opp og ned rundt null) er lite snille mot bilen. Hvis man følger med på finn.no, kommer man av og til over eldre biler som selges med en tekst à la: "Tatt inn som veteran fra Italia for to år siden. Da var den helt strøken. Etter å ha stått parkert gatelangs i Bergen i to vintre, gikk den ikke gjennom EU-kontrollen pga. rust, og selges derfor billig." Hva tenkte de på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2011 Da var i allefall bilen tollet inn. 4747.- kroner er betalt i avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Blir vel godt å få norske skilter på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Nå er det helg igjen Lars og da er ikke bilen veteran lenger .....eller Fikk du time hoss BT ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Planer om å registrere denne som bevaringsverdig? Hørt det er en del styr å regge veteranbiler i Norge som før har vært registrert i andre land, om man ikke vil ha bevaringsverdig registrering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå