RS-Heggem Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 En liten update.. E38 er en meget sterk, solid og ikke minst tung bil, men når enn møter på et kjøretøy som er ca 3-4 ganger lengre enn bilen og kan veie 10-30 ganger mer så må desverre bilen kaste inn håndkle.. Dette høres dramatisk ut, men er heldigvis ikke så ille.. Var på vei ut på motorveien og da jeg skulle legge meg ut kom det en trailer som " ikke merket / ikke så meg " som dro meg med bortover via rompa på bilen, ble en ganske fin og brei sladd med mye "kroppskontakt" imellom kjøretøyene.. Enkelt og greit, sjåføren hadde ikke tid til å skrive skademelding, politiet hadde ikke noen ledig biler til å komme og han sa han skulle ringe meg til fredag for å møtes å skrive skademelding.. Noen som har trua på at han faktisk tar kontakt og er villig til å skrive skademelding? Hva synes folk jeg bør gjøre i en slik situasjon? Planen er å dra ned til sentrum å skrive anmeldelse ikveld mot kjøretøyet.. Skaden er ikke stor, men kan fort komme på en 20 tusen.. Lå traileren i filen du skulle svinge inn i? Hvor trefte han deg først, og hvilket punkt på bilen berørte din først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Man følger etter og skremmer dem... Problemet er... i forsikringssammenheng er det den påkjørte parten som har bevis ansvaret... Jeg har blitt påkjørt to ganger..begge gangene måtte JEG bevise at det var motpartens skyld. De nekta at de var innblandet i ulykken, og jeg måtte da ut og ta bilder av området/situasjonen på nytt og skrive utallige brev... Ulykkene skjedde i april og mai ifjor..enda ikke blitt oppklart/avgjort... Første jeg har gjort de gangene jeg har blitt påkjørt er å ta bilder av situasjonen og andre kjøretøys reg.nr. for å stå sterkere om vedkommende prøver å være vanskelig i ettertid. Får håpe det løser seg for dere som har blitt påkjørt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Heggem, han traff meg i bakskjermen. Han lå i feltet og jeg skulle i felte hans. Men det som er, er at det var luke for meg og jeg startet å legge meg inn, men så kom han å kjørte i siderompa på bilen uten noen form for lyd eller lys bruk for varsling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 er vel strengt tatt du som har vikeplikt tror jeg? Skal ikke blande meg inn i skyldsspørsmålet.. Men er vel no "regel" som sier at om man treffer en bil fra foran b-stolpen så er det hans feil og bak b-stolpen er det min feil....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Hansh, å ta bilder ifra den situasjonen der og da blir vansklig da han ikke ville stanse. Jeg har bilder av bilen forfra og bakfra men ikke ifra skaden på bilen hans. Det eneste jeg sitter med er 2 lakkflak ifra bilen hans samt at det også er farge på bakskjermen etter han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 er vel strengt tatt du som har vikeplikt tror jeg?Skal ikke blande meg inn i skyldsspørsmålet.. Men er vel no "regel" som sier at om man treffer en bil fra foran b-stolpen så er det hans feil og bak b-stolpen er det min feil....? Det var fletting så da har begge vikeplikt for hverandre. Det blir omvendt av det du nevnte med forran og bak b stolpe.. Hvertfall det jeg har hørt samt mer logisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 nei altså... Om jeg er I rundkjøring og du kommer, og jeg treffer deg mellom frontfanger og b-stolpe, så er det DIN feil.. om jeg treffer deg mellom b-stolpe og bakfanger så er det min feil...? nei som sagt..skal ikke blande meg inn i skyldspørsmålet, og håper seff at du får dekket skaden Hvilket selskap har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Det er filen din som er avsluttet, så det kommer nok an på forsikringsselskapet hvordan de ser det. Jeg har gjort akkurat det samme med en bil i Trondheim. (jeg med vogntog) Påkjøringsrampa var slutt, og jeg Trefte henne i bakdøra og på bakskjermen. Jeg fikk fullt medhold fra forsikringsselskapet. (mulig det har noe med blindsonene inne i storbilen å gjøre. De er utrolig store på en stor bil.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Hansh, å ta bilder ifra den situasjonen der og da blir vansklig da han ikke ville stanse. Jeg har bilder av bilen forfra og bakfra men ikke ifra skaden på bilen hans. Det eneste jeg sitter med er 2 lakkflak ifra bilen hans samt at det også er farge på bakskjermen etter han. Forstod det slik at du fikk snakket med han, og antok derfor at dere hadde stoppet og snakket før han forsvant. Hvis det var fletting (skiltet med to røde piler som går sammen til en) så høres det ut som det ikke var din skyld nei, siden han traff deg i bakskjermen. Spiller ingen rolle hvem som var på vei inn på veien da. Til andre som har svart her så kan ikke slik fletting sammenlignes hverken med rundkjøringer (hvor folk i resten av verden faktisk praktiserer fletting til en viss grad) eller påkjøringsfelt med annen skilting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Hansh, stemmer at vi stoppet og snakket.. men hadde såvidt tid for å ta bilde av skiltet hans før han kjørte vidre.. Det du snakker om med fletting er jeg enig i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Wicky er enig i det du sier.. Leste feil når du skrev det istad. Du har rett ang. det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 kjedelig med skader, håper det ornder seg greit da.. om du må bytte fanger så ikke kast den du har nå, kan få bruk for deler av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 kjedelig med skader, håper det ornder seg greit da.. om du må bytte fanger så ikke kast den du har nå, kan få bruk for deler av den Det er kjedelig ja.. Men om dette går min vei så blir det litt nye godsaker til bilen..! Skal holde av fangeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 stort sett på motorveien er det fletting i påkjørselfeltet, altså den som er foran får kjøre først så er vil jeg tro med min erfaring at det blir lastebilen sin skyld... og i rundkjøringer osv er det de som kommer utenfra som har vikeplikt, men det er ikke dermed sagt at det er påkjørselsrett i norge, for det er det ikke... den som er først inn i rundkjøringa har lov å kjøre, og det er pga at lastebilene skal få sjangs til å ta en luke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Gkw; du må huske på at det er påkjøringsrampa er et kjørefelt som avsluttes, så det er ikke bare fletteregel som gjelder. Det må utøves skjønn også, akkurat pga de store blindsonene som er på en storbil. Firmaet jeg kjørte for hadde 4identiske uhell som dette, og fikk medhold på samtlige i tillegg til min. Min erfaring er at mange av småbilene vil ikke ligge bak lastebiler, og gir dermed gass på påkjørings-rampene, som fører til at de kjører forbi kanskje opp til halve vogntoglengden i blindsona. Forbikjøring på høyresiden av kjøretøy i Norge er heller ikke tillatt. Muligheten er også at sjåføren har fulgt med på noe helt annet, som førte til at han dulta inn i deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå