Gå til innhold

Muztang's BMW E38 740ia - Enorm overhaling pågår S.21!

Share

Anbefalte innlegg

hva var det som skjedde med diffen da? kjedelig når sånne ting skjer men..

ang senkene så vet jeg ikke hvor mye du kan senke den på originaldemperene. det enkleste er kanskje å kutte ut edc og sette på vanlige dempere / coilovers?? spørs jo tilstand på edc demperene også da, di koster sikkert litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi er nu i alle fall enig om at E38 karosseriet er nydelig Muztang289 :)

Var jo en nokså fin bil det der nu når jeg ser på bildene du har lagt ut.

De sommerfelgene dine var jo kjempefine, trenger ikke å bytte de ut.

Du kan senke når du har edc, bare å sett på senkefjærer det, skal tåle 40/40 senk.

Demperne dine er sikkert de originale fra da bilen var ny, og da er det garantert lekasje på de.

Og da hvis du skal kjøpe nye dempere, så koster de over 9000kr pr stykk uten fjær. :?

Mine gammle kan du ikke kjøpe for de hadde også lekasje og er kasta til fordel for coiloversett ;)

For 9laken får du et komplett coiloversett, men bilen blir stivere og du mister litt av den myke syver-komforten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var det som skjedde med diffen da? kjedelig når sånne ting skjer men..

ang senkene så vet jeg ikke hvor mye du kan senke den på originaldemperene. det enkleste er kanskje å kutte ut edc og sette på vanlige dempere / coilovers?? spørs jo tilstand på edc demperene også da, di koster sikkert litt..

Nei, jeg har ingen peiling, skulle til å akse litt ( pen aks ) forså startet jeg å høre en rasle lyd som gikk lissom med noe rundt og rundt.. Bremset ned og kjørte fint et stykke, forså så ble det bedre, økte farten litt igjen også kom det et greit smell.. Stoppet på busslomme, ingen ting galt og se under bilen.. Startet å kjøre ut igjen ( girkassa girer silkemykt som vanlig ) og fikk fart igjen, plutselig braste det løst igjen og jeg trillet inn igjen på neste busslomme, satte bilen i P og bilen trilla vidrer når jeg slapp bremsen.. Ringte Naf, fikk dem til å transportere bilen til jobben min så den har stått der over helgen.. ( Kjapt og enkelt forklart.. :P ) Får ny diff imårra til 2 lapper, så får jeg kanskje en mekaniker til å hjelpe meg med å sette den på plass, tørr ikke å gjøre det selv da jeg aldri har vært borti det.. Er vel bare 6 * 2 bolter til stikkakselen, noen til mellomakselen også 3-4 stk til opphenget?

Ang. senk.. EDC dempere er ikke billig, koster ca 6-7 tusen pr stk.. Jeg har prøvd å teste litt ut imellom komfort og sport, men merker ingen ting forskjell ( har nå ikke kjørt så utrolig mye med bilen ) så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nu i alle fall enig om at E38 karosseriet er nydelig Muztang289 :)

Var jo en nokså fin bil det der nu når jeg ser på bildene du har lagt ut.

De sommerfelgene dine var jo kjempefine, trenger ikke å bytte de ut.

Du kan senke når du har edc, bare å sett på senkefjærer det, skal tåle 40/40 senk.

Demperne dine er sikkert de originale fra da bilen var ny, og da er det garantert lekasje på de.

Og da hvis du skal kjøpe nye dempere, så koster de over 9000kr pr stykk uten fjær. :?

Mine gammle kan du ikke kjøpe for de hadde også lekasje og er kasta til fordel for coiloversett ;)

For 9laken får du et komplett coiloversett, men bilen blir stivere og du mister litt av den myke syver-komforten.

Bilen er meget fin, noe rust på de typiske stedene, men dette er noe jeg skal lakke opp.. :)

Som du sier så er fjærene sikkert ikke byttet ut, har hvertfall ikke noe papirer på det og aldri hørt noe ifra tidligre eier, så dem er nok orginale fra fabrikk og det kan godt hende det er en lekasje slik du sier ja.. :) Det er uaktuelt å påkoste nye EDC fjærer om prisen er 9 tusen pr stk.. Om jeg først får påpakk om at dempere er dårlig, går jeg heller til innkjøp til coiloversett slik du som har gjort.. :)

Jeg er av typen som elsker å holde høy fart igjennom svinger og har kanskje en noe mer "sportslig kjørestil" enn normalt, så en stivere bil er ikke noe problem..! :-D

Kjøpte du coilover hos GS eller? Hvordan er det med TUV og EU godkjenning av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FK-automotive sine silverline coilovers.

Hvis du har litt sportslig kjørestil, så kommer du til å elske oppgraderingen, bilen sitter som et skudd på veien etter at jeg monterte coilovers på min. Kan ikke si at den krenger! :)

Tüv godkjent er de så er det bare å få stempel i vognkortet, så er det ikke noe problem på EU :D

Når jeg kjøpte min var det minimalt med rust, det jeg gjorde først var å rive av fugen som er på innsiden av dørene ut mot kantene i bretten der. Etter 12 år så var alle fugene rimelige tørre og hadde nesten sluppet taket helt. Har bare pensla, men blir lakka til sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med E38. dette har du drømt om lenge. husker du hadde veldig lyst på E38 den gangen du satt på i min. ser veldig ut som du har beyrn multi felgene ja. syns de passer greit til bilen. men som deu selv sier så er alpina det beste :)

liker ikke de crome lyktene. men ellers er det en fin bil med bra motor. litt dynd et ikke er M62tüB44. men M62B44 funker veldig bra den også. skulle hatt en av de selv :(

lykke til med diffen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FK-automotive sine silverline coilovers.

Hvis du har litt sportslig kjørestil, så kommer du til å elske oppgraderingen, bilen sitter som et skudd på veien etter at jeg monterte coilovers på min. Kan ikke si at den krenger! :)

Tüv godkjent er de så er det bare å få stempel i vognkortet, så er det ikke noe problem på EU :D

Når jeg kjøpte min var det minimalt med rust, det jeg gjorde først var å rive av fugen som er på innsiden av dørene ut mot kantene i bretten der. Etter 12 år så var alle fugene rimelige tørre og hadde nesten sluppet taket helt. Har bare pensla, men blir lakka til sommeren...

Hehe, det høres bra ut! =D Er kjedelig med biler som krenger.. Gamle E32'n min er som øverste dekk på danskebåten i høy sjø så morsomt å kjøre fort i svinger er det ikke, får følsen av å gå rundt.. :)

Hvor anbefaler du å kjøpe dem?

Ser det er litt dårlig med skitt-fuge på kantene på dørene min også.. Har planer om å lakkere bilen innvendig som utvendig uten om innvendig i motorommet, for der ser det bra ut =) Lyst til å slipe den helt ned til stålet for å se om det evnt har vært byttet bakskjermer ved skade eller rust, se hvor mye sparkel det er på den osv osv.. Jobber som lakkerer så det er daglig kost.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med E38. dette har du drømt om lenge. husker du hadde veldig lyst på E38 den gangen du satt på i min. ser veldig ut som du har beyrn multi felgene ja. syns de passer greit til bilen. men som deu selv sier så er alpina det beste :)

liker ikke de crome lyktene. men ellers er det en fin bil med bra motor. litt dynd et ikke er M62tüB44. men M62B44 funker veldig bra den også. skulle hatt en av de selv :(

lykke til med diffen din.

Tusen takk sjøbuse :D Ja, har drømt om bilen lenge, du huser vel hvor begeistret jeg var da jeg møtte deg på streetmeet'et på Regnbuen ved Langhus? :P Ble jo ikke mindre frelst når jeg satt på med deg heller, hehe :D Bruker disse felgene hvertfall en sommer om ikke fler, må tenke på å betale ned bilen litt ( typisk å kjøpe drømme bilen når man ikke har penger til det :P ) Alpina felger skal jeg ha på den en gang, før eller siden! :D

Er som jeg sa tidligre ang. chrome-line greiene, aldri vært noe særlig glad i mye chrome, men når den orginalt er slik så synes jeg at jeg burde ta vare på den slik den er.. Evnt ting jeg kommer til å gjøre med bilen er å montere anlegg, senking, soting av vindur og kanskje 4-rørs eksos potter bak ( Eisenmann? =D ). Får se hva det blir til, først må jeg få fikset bilen forså bli godt kjent med den :D

Henter diffen idag fra Halden, og får den kanskje montert om mekanikeren min føler seg pigg etter nyttårshelga.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du jobber som lakkerer så er det jo bare å kjøre på :P burde klare å få den rimelig plettfri da:P

personlig jeg er ikke så glad i omlakerte biler når jeg skal kjøpe. virker så uærlig å "tildekt" på en måte, vet jo ikke hva som er under lakken.

men ville absolutt lakkert fangerene helt ned og kanalene (aller helst kjøpt facelift skjørt å satt på dog) det gir en fin facelift av bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du jobber som lakkerer så er det jo bare å kjøre på :P burde klare å få den rimelig plettfri da:P

personlig jeg er ikke så glad i omlakerte biler når jeg skal kjøpe. virker så uærlig å "tildekt" på en måte, vet jo ikke hva som er under lakken.

men ville absolutt lakkert fangerene helt ned og kanalene (aller helst kjøpt facelift skjørt å satt på dog) det gir en fin facelift av bilen :D

Skal bli plettfri ja.. Jeg liker heller ikke omlakkerte biler, gudene vet hva som er under.. Jeg skal slipe den godt ned for å se om evnt. skader eller nye deler er sveiset på.. Veit jo aldri.. Tror bakskjermene er bytta ut før på den, for det er en liten knekk oppe i C stolpen, vet ikke om det er orginalt eller ei, men det finner jeg fort ut av.. :)

Kommer nok til å lakkere alt som heter plastikk på bilen.. Fanger, kanalskjørt og PDC sensorene.. :)

Btw, hvordan ser facelift skjørtet ut kontra det gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ser du skjørtene. de originale vet du jo hvordan ser ut... husk at du trenger nye lister på bunnen av dørene også, for å kompansere for at skjørtet bygger litt ut. de selger komplette sett på schmiedmann vet jeg. jeg skal også ha på slike skjørt på min :D

xvv6u1s4wd1zhuubgofh.jpg

vdhl1pamjbbcdmu22ifd.jpg

jiz5096zeq9xgjw95aia.png

du som jobber med lakk, hvor mye tror det vil koste å lakke slike skjørt med alle listene å de??

har flere bilder om du vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see.. =D Når det kommer til pris så er det vanskelig å si.. Tenker du kun da på listene nederst på døra? De små tynne langs tuppen på døra og skjørtene? Da altså 4 små lister og 2 skjørt, burde ikke koste mer enn 2-4 lapper på et verksted.. Om de evnt er brukt og har skader ( steinsprut, sprekt opp ) så må man legge på füller og da blir det brått mer jobb.. En füller fanger kan du bruke en time på, en tilsvarene fanger ny som er grunna eller ren plast bruker du maks 5 min på å gjøre klar til lakk..

Det med pris er så opp og ned fra verksted til verksted, der jeg jobber har vi 1300 kr i timen, vi tar feks 2340,- for en Nissan Quasqai bakfanger når den er ny og der er det ikke mye flater hvor det skal lakk.. MYE mindre enn hva et skjørt til E38'en skal ha.. Har en slik "takst bok" på jobben, kan sjekke imårra faktisk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert :D skal spare til skjørt å service jeg no :D er de listene på bunnen av døra jeg tenker på ja. de er jo sorte originalt, men mye finere i bilens farge synes jeg :D blir å kjøpe nytt sikkert ja. ikke så lett å skaffe brukt. har sett noe på ebay men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert :D skal spare til skjørt å service jeg no :D er de listene på bunnen av døra jeg tenker på ja. de er jo sorte originalt, men mye finere i bilens farge synes jeg :D blir å kjøpe nytt sikkert ja. ikke så lett å skaffe brukt. har sett noe på ebay men..

Hehe, jeeepp :D

Service, sender du bilen inn på verksted, eller tar du det selv?

Hvor ofte bytter du olje på motor og girkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw.. Da jeg kjøpte diffen så fikk med 3 dører og 2 skjermer, en facelift og en ikke facelift skjerm med på kjøpet for han skulle bare ha det vekk..

Så om det er noen som trenger noen dører eller skjermer, si ifra så kan vi fikse en hyggelig pris for del og lakk i ønsket farge.

Slipes da helt ned til stålet og fjerner rust, legger på Epoxy grunning forså et godt lag med füller over for god beskyttelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...