Muztang289 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Skjønner deg veldig godt!! Jeg takler ikke tanken på å bli påkjørt.. Når man står i kø og bedriver bykjøring med vogntog MÅ man være våken.. Kjørte gjennom Oslo tidligere i dag, og jeg HATER det.. (har forøvrig kjørt storbil i 11 år, som ikke er så mye, men har ikke vært borti noe annet enn en bil i Trondheim som la seg inn i blindsona mi. Trefte bilen på bakdør og bakskjerm, og motparten fik heldigvis skylden.) Er helt utrolig lett å komme opp i noe om man ikke følger med. Skjønner godt at det å kjøre igjennom Oslo i evnt. rushen er et helvette uten like og det respekterer jeg fult ut..! Men når det kommer til skylddeling i denne saken her så får forsikringa ta seg av dette.. Har hvertfall lært til en annen gang og holde bedre avstand til disse beista, noe jeg startet med allerede den neste dagen..! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 "vidvinkelspeilen" som sitter montert på passasjerdøra over sideruta har egentlig ingen annen misjon enn at du skal bedre kunne se kanten din når du manøvrerer, og du ser veimerkingen. Er du inne i det speilet på lastebilen er dere for nærme hverandre. Busspeilen er den montert på A-stolpe på passasjersida som du ser i frontruta. Den dekker Høyre hjørne, og gjør at du ser maks et par meter forran bilen. Denne er nå lovpåbudt mye pga ulykker forbundet med fotgjengere og sykklister. Søker du på nettet får du opp ulykker som inneholder disse momentene. Spesiellt en ulykke en moldenser ved navn Robert Lønsethagen har vært mye fremme i media. Dette vil si at den verste blindsona på storbilen er det ingen som har fått gjort noe med ennå. Lastebilsjåføren må dermed følge med i speilene FØR det kommer en personbil, sykklist eller fotgjenger der. Kjedelig pjatt, men sånn er hverdagen for en yrkessjåfør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 "vidvinkelspeilen" som sitter montert på passasjerdøra over sideruta har egentlig ingen annen misjon enn at du skal bedre kunne se kanten din når du manøvrerer, og du ser veimerkingen. Er du inne i det speilet på lastebilen er dere for nærme hverandre. Busspeilen er den montert på A-stolpe på passasjersida som du ser i frontruta. Den dekker Høyre hjørne, og gjør at du ser maks et par meter forran bilen. Denne er nå lovpåbudt mye pga ulykker forbundet med fotgjengere og sykklister. Søker du på nettet får du opp ulykker som inneholder disse momentene. Spesiellt en ulykke en moldenser ved navn Robert Lønsethagen har vært mye fremme i media. Dette vil si at den verste blindsona på storbilen er det ingen som har fått gjort noe med ennå. Lastebilsjåføren må dermed følge med i speilene FØR det kommer en personbil, sykklist eller fotgjenger der. Kjedelig pjatt, men sånn er hverdagen for en yrkessjåfør. I see.. Ja, jeg så noe greier på youtube ang. dette du nevner med ulykker med myke trafikkanter.. Etter denne videon mistet jeg all lyst på å kjøre lastebil siden det er så lite som skal til før det skjer noe galt.. Men det med at jeg var for nærme lastebilen siden jeg ble synlig i dette ene speilet er jo fordi det var posisjonen like før han traff meg, jeg lå jo lengre frem enn dette og det vil jo da bare resultere med at jeg da ble mindre synlig i speilene men ble mer synlig ifra vinduet.. Fikk vite av muttern nå at hun hadde snakket med forsikringselskapet tidligre idag og at dem sa at dette hørtes ut som lastebilen sin skyld da dette er 2 felt som blir til ett, det vil da si fletting og da skal man sammarbeide for å komme frem, altså "annenhver" gang. Dem nevnte det at siden lastebil sjåføren ikke ville/kunne skrive skademelding kunne være en stor fordel for meg. Nå er det bare å krysse fingrene hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Er litt spesiellt at vedkommende bare reiser ja. hadde nok ikke gjort det om han hadde trodd han var uskyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Er litt spesiellt at vedkommende bare reiser ja. hadde nok ikke gjort det om han hadde trodd han var uskyldig. Ja, er det, det nettopp er.. Selvom han avbrøyt meg med å si det var min skyld før han sa han måtte dra.. Han er hvertfall anmeldt og jeg har gjort alt det jeg kan gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Møtte han deg aldri heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Møtte han deg aldri heller? Han ringte meg ikke nei.. Skal ringe han nå, om han ikke svarer så ringer jeg til politiet og sier at anmeldelsen kan "aktiveres".. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Er typisk folk som stikker av Kjedelig, men håper han får som fortjent dess er det ekstremt lite profesjonelt av en som kjører hver dag å stikke av slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 En liten update etter den siste ulykken.. Politiet har jo selvsagt valgt å henlagt saken selvom dem hadde nok info for å finne ut hvilken sjåfør detta var.. Snakket med forsikringselskapet om dette og de mente i 99% av disse tilfellene så er det vedkommende som ikke overholdt fletteplikten sin som får skylda, dette at han nektet å skrive skademelding mente dem at også ville gjøre saken lettere for min skyld.. Så får bare håpe på det beste nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Planene nå fremover er stereoanlegg og da gjerne et som er noe bedre enn gjennomsnittet siden jeg elsker musikk og ikke minst bass! Startet med å ribbe bagasjen for gammelt anlegg, forså og kutte bort feste nede i hjulbrønnen til reservehjulet, sveiset igjen et lokk til hullet så det er tett, lagt en plate oppe på som ligger og hviler på dette punktet som også er sveiset fast punktvist rundtom. Følte jeg måtte forsterke gulvet bak der siden planen er å ha 3-4 batterier der nede som skal mate anlegget godt med strøm, vekta kan fort komme opp mot 100 kg. Noen bilder av jobben sålangt. Ribba. Tettet hull og lagt på sinkbeskyttelse rundtom hvor det har vært skader. Ferdig sveiset og sinkbeskyttet, disse 2 platene som ligger oppå hverandre brukte jeg for å se målene på batteriene for å vite hvordan disse skulle plasseres. Nå til helga er planene å legge nye signal kabler fra spiller og bak til bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 tøft:) hvilket anlegg har du planer om ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 tøft:) hvilket anlegg har du planer om ? Det er og blir Ground Zero, da jeg er MEKTIG imponert over lyden og trøkket dette gir.. Er forsatt uvist hva som skal av høyttalere i bilen, men bak i bagasjen er det dette som skal inn. Ground Zero GZPA 1.4000D 1x3100W RMS Ground Zero GZNW 15X 2x2 ohm 2500W RMS - 2 stk Ground Zero GZBP 12.3500 90aH 3500A peak - 2 stk Har også det største Optima Bluetop batteriet som jeg tenkte å slenge nede i brønnen og itillegg ha Sønnak batteriet ved siden av som "startbatteri", men må høre med importøren om hva han anbefaler.. Kanskje bedre å bruke Optima som "startbatteri" og kjøpe et Ground Zero batteri til så jeg har 3 like og bare AGM batterier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Dette blir helt ekstremt Daniel! gleder meg til vi skal cruise side om side til sommern blir ikke annet en top notch! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Dette blir helt ekstremt Daniel! gleder meg til vi skal cruise side om side til sommern blir ikke annet en top notch! Gleder meg sjæææl!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Hadde je bare fått meg jobb så hadde jeg klart å gjennomføre planene også... Men er jo ingen som vil ha meg:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå